Angst

Pas ik nou in een hokje of niet?
Mark
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:11
Gender: Onzeker

Angst

Bericht door Mark »

Hey allemaal ben ik weer. Lijkt soms een beetje een soap waar ik steeds mee kom, maar er is ergens een angst wat ik met jullie wil delen.

Wat ik de laatste tijd merk is dat ik ben bang dat ik nou net degen ga zijn, waarvan men denkt, hé dat is een man in een jurk. Er komt dan veel angst vrij als ik deze gedachte heb. En misschien wil ik wel helemaal geen hormonen denk ik dan, wat ook weer angst geeft.
Tegelijkertijd vind ik mijn lichaam steeds minder mooi, veel te mannelijk en gespierd, een baard en er zijn geregeld gedachten die me zeggen dat ik borsten wil. Ik kijk daar ook veel naar bij andere vrouwen :-).
Dit is zo'n tegenstrijdigheid in mijzelf. Wat is waar?
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Angst

Bericht door Silvia »

je hoef niet perse in een jurk te lopen :)
je kan ook broeken of skinnys aan trekken !
dat staat ook best goed
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Mark
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:11
Gender: Onzeker

Re: Angst

Bericht door Mark »

ja dat is ook zo @silvia. Alhoewel skinny's mij niet echt zullen staan, want heb wel een echt mannenlichaam. Iets waar ik steeds meer een afkeer van begint te krijgen overigens. Maar broeken kan natuurlijk ook.
Gisteren voelde ik me best wel relaxed, ik keek naar het programma "hij is een zij" en nog een ander programma over tweelingen. In één van die series werd de vraag gesteld als er een pil bestaat die je morgen meteen vrouw maakt, zou je die nemen? Ik zei daarop ja. Ik voelde me echt gewoon goed en opgelucht. Het mag eindelijk :-) In bed de hele tijd gedachten hoe het me zal vergaan. Voel me ook nog wel angstig als ik in bed lig (duurt soms een hele tijd voor ik in slaap val), maar voelde me wel blij ergens. Herkent iemand dit?

Maar vandaag is dit weer omgeslagen en dat vind ik wel lastig. Zo van wil ik het alleen maar kleding houden. Hier ben ik nog steeds erg bang voor....
Maar goed ik heb al veel gelezen over de twijfels die jullie ook allemaal hebben/hebben gehad, dus zal wel normaal zijn zeker? Ik denk ook dat ik gewoon rustig moet kijken waar ik me naar aangetrokken voel.

Wat wel duidelijk is geworden voor me is dat ik toch echt vrouw wil zijn. Hormonen zou ik ook graag willen al is het alleen maar om een vrouwelijker lichaam te krijgen! Dus is nogal tegenstrijdig met hetgeen ik bang voor ben.

Ik moest dit even kwijt
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Angst

Bericht door Yentl »

Jazeker herken ik dat. Sterker nog, uiteindelijk is een ongeval op de antwerpse ring i.c.m. slapeloosheid voor mij reden geweest contact op te nemen met mijn huisarts. Dat dit eruit voort zou komen, kon ik niet bevroeden.

*edit* Hij heeft zijn rondes gelopen in nazorg van transgenderteams...

Of het zo had moeten zijn.
Sweet kiss of goodbey
Mark
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:11
Gender: Onzeker

Re: Angst

Bericht door Mark »

Nogal heftig Yentl.
Wat je bedoelt wat je achter "edit" schrijft snap ik niet helemaal...
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Angst

Bericht door Fay »

Herkenbaar, hrt veranderd ,nogmaals, alles, ok, je hebt niet 1 2 3 een superstrak mooi vrouwenlichaam maar voelt je wel meer vrouw of beter, meer jezelf dan je je ooit gevoelt hebt

Op lange termijn leer je jezelf accepteren, de spiegel vertelt mij ook andere dingen (en vakantiefotos helemaal maar dit terzijde) ik voel me beter dan ik me ooit heb gevoelt, diezelfde spiegel verteltme, nog veel man,waarvan ik weet, veel verandert er niet meer, tis wat het is

Neem vooral de tijd voor jezelf uit te zoeken wat nu waar is en in welke mate

Fay
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Angst

Bericht door Yentl »

Mark schreef:Nogal heftig Yentl.
Wat je bedoelt wat je achter "edit" schrijft snap ik niet helemaal...
Mijn huisarts heeft zijn ziekenhuis rondes gelopen in nazorgteam van transgenderteams. Dus het fenomeen kon hem niet vreemd zijn. Als ik die keuze mag maken, weet ik wel, waar ik mijn nazorg wil. Lekker om de hoek i.p.v. Amsterdam.
Sweet kiss of goodbey
Mark
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:11
Gender: Onzeker

Re: Angst

Bericht door Mark »

Goed om te weten Fay. Ik kan tegenwoordig niets anders meer dan volgen wat waar is voor me en ik weet niet hoe dit eindigen gaat. Ik wil al meteen bij de laatste fase stap zijn gearriveerd, maar wat je zegt: uitzoeken wat voor mij nu waar is... Daar zit ik momenteel in....
Soms wil ik een vrouwenlichaam en de andere keer wil ik weer geen hormonen. Nou ja, we zullen zien.
Zijn er ook mensen die eerst geen hormonen wilde hebben, maar dat later toch hebben gedaan. En hoe kijken jullie daar achteraf dan tegenaan? Ben je blij, klopt het met je eigen intuïtie of is er misschien spijt dat jullie dit hebben genomen?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8022
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Angst

Bericht door Emma »

Heel kort: uit angst voor reacties voor mijn omgeving heb ik mezelf niet ens toe durven geven hoe ver ik wilde gaan. Ben blij met hoe het nu gaat :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Mark
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:11
Gender: Onzeker

Re: Angst

Bericht door Mark »

Wel mooi om te horen dat je nu blij bent met hoe het gaat Emma.