Nieuwe chat! Zie dit topic.

Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Merel77 »

Tien procent van de vrouwen is lesbisch, tachtig procent van de T's. Betekent dat dan sowieso niet dat 1 op de 8 T's echt lesbisch is? En kan iedere T dan niet gaan roepen dat zij toevallig bij die 1 op de 8 horen? Als het bij jongeren al veel en veel minder dan 80 procent is (ja ja, dat weet ik ook sinds een paar dagen) zijn de jonge T's die dan wel lesbisch zijn dan wel allemaal echt lesbisch?
En ook bij lesbienne onderling zitten verschillen hoor. Je hebt echt hele stoere lesbiennes, maar er zijn tegenwoordig ook een heleboel vrouwelijke.

Ik moet wel toegeven dat ik het echt moeilijk heb gevonden om lesbisch te zijn. Omdat het in mijn tijd ook helemaal niet normaal was dat lesbiennes lang haar hadden en vrouwelijk deden. Als ik in een homo bar kwam waar ze niets van mijn achtergrond wisten dan twijfelden ze wel weer of ik echt lesbisch was. Of ze dachten dat ik gewoon bi was, of dat ik een reden had om mannen te haten. Dat laatste kon ik voor mezelf nog niet ontkennen ook nog. Dat was allemaal behoorlijk verwarrend. Ik vind het zo'n flauwekul om het lesbisch zijn bij T's zo af te kraken. Trouwens, vrouwen zijn wel ietsjes toleranter. Volgens mij ben je als lesbienne alleen maar beter af. :P Vrouwen zijn minder vaak uit op ranzige dingen.

Dat ik op vrouwen val heeft ook niets te maken met dat ik geleerd heb op vrouwen te vallen. Eerder het tegendeel dus. Iedereen vond me net een meisje en een homo, dus wat dat aan gaat. Als T heb je misschien nog wel meer dan normaal het gevoel dat je op mannen hoort te vallen omdat je ergens in je domme achterhoofd het idee hebt dat je je best moet doen om een echte vrouw te zijn. Ik denk wel dat als je eigenlijk bi bent en bang bent voor mannen dat je dan kunt kiezen om lesbisch te zijn. Heel veel lesbiennes zeggen dat.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Eva »

Om eerlijk te zijn zal het me een biet zijn. Zowel Elisabeth als ik zijn wel eens verliefd geworden op een ander. Voor jaren-60-kinderen is dat niet zo'n probleem. Soms was het een vrouw, soms was het een man. Bisex...? Wie weet. Misschien past een mens in zo'n hokje.
Een week lijkt me lang genoeg, dan rammen we gezellig de muren uit dat hokje :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door jocyn »

Ik ben altijd hetero geweest.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Aster »

jocyn schreef:Ik ben altijd hetero geweest.

Bedoel je dat je van heteroman naar heterovrouw bent gegaan?

Komt namelijk ook voor onder MTF en dan vaak zonder enige bi overgang of iets van zelfreflectie of twijfel oid..bij MTF is alles mogelijk geloof ik.
Ik heb een MTF gekend die van 100% heteroman naar 100% lesbisch naar vervolgens 100% heterovrouw is gegaan.
Zonder het geringste probleempje of iets van twijfel draaide ze haar hand niet om om van heteroman naar 100% lesbisch naar 100% heterovrouw te gaan. En allemaal even resoluut.
Als ze nou had gezegd dat ze bi bleek te zijn dan had ik haar wel geloofd....

Iemand als -voorheen- Samantha Kane is van heteroman, naar heterovrouw naar opnieuw heteroman gegaan. (Spijtoptant die weer als man is gaan leven)
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Madeleine »

Merel77 schreef:Tien procent van de vrouwen is lesbisch, tachtig procent van de T's. Betekent dat dan sowieso niet dat 1 op de 8 T's echt lesbisch is?
Mijn indruk is vooral dat de meeste transen die de vraag (van de VU) kregen weinig met het onderwerp bezig waren geweest.

Volgens mij heb ik ooit eens tijdens de intake vragen gehad over seksuele oriëntatie en was dat het wel.
Nu val ik daarmee als uitzondering in de 20% omdat ik nooit iets uitgesloten heb (niet echt een geweldig track record qua relaties om het zeker te weten).
Maar als je daar binnen komt en tot dat moment heb je alleen verliefdheid/aantrekkingskracht tot vrouwen gehad dan is het wel heel waarschijnlijk dat je in die 80% valt en zelfs als je oriëntatie dan een paar jaar later toch anders blijkt te zijn zal dat nooit meer in die statistieken terecht komen..
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Jeste »

Merel77 schreef:Als T heb je misschien nog wel meer dan normaal het gevoel dat je op mannen hoort te vallen omdat je ergens in je domme achterhoofd het idee hebt dat je je best moet doen om een echte vrouw te zijn.
Dat ik nooit belangstelling heb gehad voor mannen is één van die dingen waardoor ik er zo lang mee heb gewacht om er voor uit te komen dat ik geen man ben. Ik vond vrouwen leuk, dus kon ik toch als heteroseksuele man leven. Daar heb ik mezelf behoorlijk mee voor de gek gehouden, want op seksueel gebied heb ik als man nooit wat willen doen met een vrouw. Nou ja, dat is niet helemaal zo, want ik dacht wel dat als ik als man éénmaal aan seks ging doen met een vrouw dat die T-gedachtes wel over zouden gaan.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Hedwich »

Met de gedachte man te zijn heb ik me nooit kunnen voorstellen iets met een vrouw te willen. Ik ben jarenlang als homo door het leven gegaan. Nu ik de gedachte durf te koesteren vrouw te zijn, zijn mannen minder en vrouwen meer aantrekkelijk geworden voor mij.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Judiana »

ik weet niet of ik als ik vrouw zou zijn op mannen zou vallen, een vrouwenlichaam vind ik nog steeds mooier
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Eva »

Misschien verval ik in herhaling, maar het geslacht van een mens vind ik tamelijk onbelangrijk. Sommige mensen vallen helemaal in de stress als ze onverwacht vallen op iemand van hetzelfde geslacht (in ons geval soms wat tegenstrijdig ;) ).
Wees er gewoon op voorbereid dat je gewoon verliefd kunt worden of gek kunt worden op mensen!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Jessy »

Heb je helemaal gelijk in.
Laten we ook even een onderscheid maken tussen verliefdheid en sexualiteit. Want op sexueel gebied vind ik geslacht weer wel een issue. Ik ben met mijn nog mannelijke lichaam in staat intiem met een vrouw te zijn, maar zou dat niet kunnen met een man. Wanneer ik een vrouwelijk lichaam heb zou ik er wellicht geen moeite mee hebben.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.