Spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Even dit : los van Spijtoptanten die voor mij:" mensen zij die terug willen "! Vind ik persoonlijk, naar eigen ervaringen !: als het operatief/hormonaal, fout loopt: dan sta je er zo goed of alleen voor ! Bijkomende correcties: ingrepen/wat dan ook, moet men opnieuw zelf ophoesten ! Wat ik bijzonder jammer vind ! In welk land dan ook ! :( Trans zijnde is geen keuze ! eigenlijk ook geen schoonheid ingreep, maar eerder noodzakelijk!!!! Nood oplossing !!!! Die wel naar mijn mening meer aandacht tegenover de nazorg verdiend. En zeker als die niet verloopt naar wens/fout, complicaties . Het leven als trans is al moeilijk genoeg !!!!! Trans mensen zijn geen grof wild, waar men denkt grof geld te kunnen aan te verdienen !

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Spijtoptanten

Bericht door Saskia »

tanisha schreef:Bij mij ging er ook zat mis met hormonen en dat is puur te wijten aan die prutsers daar bij het VU zolang ze daar het niet door willen hebben dat elk mens anders is en andere hormonen en hormoon dosiringen nodig hebben blijf je dit houden!
In mijn ogen maakt het VU daar alsnog levens mee kapot!
Bij mij is het ook zo dat ik kan zeggen wat ik wil maar daar wordt niets mee gedaan. Mijn hormoon waarde is ook steeds laag. Er gebeurd niets. Geen stemmingswisselingen, niet erger emotioneel dan ik al was en geen andere vet verdeling. Mijn haar groeit nog steeds te traag en valt erg uit.
Toch hoop ik nog steeds dat het zal goed komen.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Spijtoptanten

Bericht door Janice »

Klink heel erg bekend, wat waren je waardes Saskia?
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Spijtoptanten

Bericht door Saskia »

Janice schreef:Klink heel erg bekend, wat waren je waardes Saskia?
Mijn waardes waren mei 2015: 743 toe volgde paniek; August 2015 108; oktober (via huisarts) 180; december 2015 weet ik nog niet.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Spijtoptanten

Bericht door Amy »

Saskia schreef:
Janice schreef:Klink heel erg bekend, wat waren je waardes Saskia?
Mijn waardes waren mei 2015: 743 toe volgde paniek; August 2015 108; oktober (via huisarts) 180; december 2015 weet ik nog niet.
Waarom is het minder geworden?
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Spijtoptanten

Bericht door Saskia »

Amy schreef:
Saskia schreef:
Janice schreef:Klink heel erg bekend, wat waren je waardes Saskia?
Mijn waardes waren mei 2015: 743 toe volgde paniek; August 2015 108; oktober (via huisarts) 180; december 2015 weet ik nog niet.
Waarom is het minder geworden?
2 maart begonnen met pleisters 100, bij controle bleek waarde 2x zo hoogals mocht, moest pleister halveren. Daarna kreeg ik pleisters van 50 tot nu tor
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Spijtoptanten

Bericht door Ylse »

Saskia schreef:
Amy schreef:
Saskia schreef: Mijn waardes waren mei 2015: 743 toe volgde paniek; August 2015 108; oktober (via huisarts) 180; december 2015 weet ik nog niet.
Waarom is het minder geworden?
2 maart begonnen met pleisters 100, bij controle bleek waarde 2x zo hoogals mocht, moest pleister halveren. Daarna kreeg ik pleisters van 50 tot nu tor
Goh, mijn Endocrinoloog vond ook dat mijn eerste meting erg hoog was ( iets over de 600 geloof ik ) maar vond het niet nodig om te gaan minderen, hij vond het beter om even af te wachten en te kijken wat het verloop was bij de volgende keer en toen was het ook daadwerkelijk op een acceptabel niveau aangekomen.

Zijn woorden waren: "hormonen is lastig meten en dat kan enorm variëren per keer dus blijf nog maar even zo door gaan".

Ik zit dan ook niet bij het VUmc.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Spijtoptanten

Bericht door Janice »

Het is inderdaad helemaal niet zo hoog, zeker als je het internationaal vergelijkt en er verschillende wetenschappelijke papieren op naslaat.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

Ylse je weet nog niet half hoe gelukkig je daar mee moet zijn!
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Spijtoptanten

Bericht door Ylse »

tanisha schreef:Ylse je weet nog niet half hoe gelukkig je daar mee moet zijn!
Ik ben al reuze gelukkig met de keuze die ik gemaakt heb. Mijn schema voor de komende week ziet er als volgt uit:

22 januari : intakegesprek UMCG ( hoihoi, ik mag eindelijk beginnen met het traject )
25 januari : gesprek bij Alwin Man ( die mij gaat vertellen dat mijn RLE er op zit en dat ik door mag naar het operatieve traject )
26 januari : gesprek bij Kanhai in Alkmaar ( alwaar we mijn operatie SRS gaan plannen )

Oja, ik zal nog ergens die second opinion daarvoor moeten regelen maar dat is geen probleem lijkt me. En ook de ontharing down under moet nog gebeuren maar omdat ik toch nog niet direct geopereerd wil worden heb ik nog even de tijd en kan ik dat wel opstarten in overleg met Kanhai.

Dit alles is gerealiseerd in ongeveer anderhalf jaar.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France