Gevoel

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2012, 13:16
Gender: Transgender
Locatie: Friesland

Gevoel

Bericht door Martine »

Het gevoel je anders te moeten voordoen dan je eigenlijk zou willen valt niet mee. Zelf heb ik vaak het gevoel als ik een leuke vrouw zie, ja dat is wat ik had willen zijn. Helaas ben ik als jongen geboren, omkleden en als travestiet je gevoelens dan uitten.... Nee ik neig veel meer naar het hele dag vrouw zijn en de daarbij behorende dingen doen. Nu als man doe ik veel huishoudelijk werk en dat geeft mee een goed gevoel. Ook praat ik liever in gezelschap met vrouwen dan met mannen. Ik zou het dan fijn vinden als ik dat als TG kon doen, gewoon als vrouwen onder elkaar. Vind de z.g. stoere taal van mannen en hoe ze over meisjes/vrouwen praten vaak niet met respect over ze spreken. Misschien komt dat door mijn vrouwelijke kant, dat ik me dan erger aan dat gedrag... Jammer dat een "man" als vrouw gekleed nog niet echt wordt geaccepteerd.. Er is voor ons nog veel werk te doen!!

Groetjes Martine
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Gevoel

Bericht door Judiana »

ik merk ook dat ik me veel prettiger voel in het bijzijn van vrouwen,
vind die grove mannepraat maar lomp en uiterst respectloos.... alleen al de blikken soms dat mannen weer een n**k opject voorbij zien komen en alleen intresse hebben voor cupmaten... Blegh.... zulke apen moeten ze echt ophokken in de dierentuin...
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Gevoel

Bericht door hX2eDVx3 »

Inderdaad Judith.. zeker als dat soort types denken dat je één van hun bent en doodleuk aan je vragen of je nog 'lekkere wijven gescoord hebt'. Of bij elke vrouw die langsloopt moeten vertellen wat hun penis ervan vindt. Bah!
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Gevoel

Bericht door La-Clau »

Ik heb toch het gevoel dat ik jullie een beetje uit de droom moet helpen. Ergens proef ik het idee dat vrouwen onderling respectvoller en met meer gevoel over anderen spreken dan mannen. Nu heb ik zelf jarenlang leiding gegeven aan een afdeling met alleen vrouwen. Een vaste club, dus ze kenden elkaar goed, en in gesprekken namen ze dan ook geen blad voor de mond. En daar heb ik dan ook uit mogen proeven dat vrouwen onderling net zo grof gebekt zijn als mannen. De termen waarin het andere geslacht werden beschreven duiden toch in eerste instantie op "lekker kontje" en "flink geschapen", als hiervoor niet meer directe benamingen werden aangehaald. En ook sprekende over vrouwen onderling waren de gebruikte termen lang niet altijd volgens de etiquette. De tijd dat vrouwen (misschien) netter waren dan mannen ligt al enkele decennia achter ons.
Ook kijken vrouwen niet veel anders naar mannen dan andersom. En uiteindelijk is dat niet zo gek, want is het niet een spelletje van kijken en bekeken worden? En de meeste vrouwen zijn er wel blij mee als een man naar ze kijkt en de blik is niet afkeurend. Ik zelf stiekem ook wel, hoewel ik er verder niets mee zal doen.
Maar wie dus denkt tussen vrouwen in een fijngevoeligere, beschaafdere wereld terecht te komen, zal bedrogen uitkomen.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Gevoel

Bericht door Aster »

La-Clau schreef:Ik heb toch het gevoel dat ik jullie een beetje uit de droom moet helpen. Ergens proef ik het idee dat vrouwen onderling respectvoller en met meer gevoel over anderen spreken dan mannen. Nu heb ik zelf jarenlang leiding gegeven aan een afdeling met alleen vrouwen. Een vaste club, dus ze kenden elkaar goed, en in gesprekken namen ze dan ook geen blad voor de mond. En daar heb ik dan ook uit mogen proeven dat vrouwen onderling net zo grof gebekt zijn als mannen. De termen waarin het andere geslacht werden beschreven duiden toch in eerste instantie op "lekker kontje" en "flink geschapen", als hiervoor niet meer directe benamingen werden aangehaald. En ook sprekende over vrouwen onderling waren de gebruikte termen lang niet altijd volgens de etiquette. De tijd dat vrouwen (misschien) netter waren dan mannen ligt al enkele decennia achter ons.
Ook kijken vrouwen niet veel anders naar mannen dan andersom. En uiteindelijk is dat niet zo gek, want is het niet een spelletje van kijken en bekeken worden? En de meeste vrouwen zijn er wel blij mee als een man naar ze kijkt en de blik is niet afkeurend. Ik zelf stiekem ook wel, hoewel ik er verder niets mee zal doen.
Maar wie dus denkt tussen vrouwen in een fijngevoeligere, beschaafdere wereld terecht te komen, zal bedrogen uitkomen.

Claudia
100% mee eens, ik kan dit volledig onderschrijven. Ik werk ook voornamelijk met alleen vrouwelijke collega's en wat je schrijft is helemaal waar.
Dergelijke gesprekken van vrouwen onderling (en ik daarbij) over mannen en hun onderdelen worden binnen een split second van onderwerp veranderd zodra er een man in de buurt verschijnt.

En vrouwen onderling....nou, berg je maar als je door hun tot dezelfde categorie gerekend wordt. Allesbehalve fijngevoelig of beschaafd idd.

Word je als vrouw gezien dan krijg je dit bij vrouwen onderling mee. Word je als 'man' of iets anders gezien, dan krijg je dit niet mee.

Persoonlijk vind ik mannen een stuk zachtaardiger en prettiger in de omgang, collega's of niet. Hoe het precies bij mannen onderling werkt weet ik niet omdat ik niet als man gezien werd pre transitie.

Overigens trok ik mijn wenkbrauwen ver op bij deze stereotypering:
Nu als man doe ik veel huishoudelijk werk en dat geeft mee een goed gevoel.
Als je daar een deel van je vrouwelijkheid aan ontleent....tjah...leef je dan wel in de 21e eeuw?

Ik ken heteromannen die beter zijn in huishouden, poetsen en koken én koopjes halen dan hun vrouwelijke partners.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Gevoel

Bericht door Kitty »

Aster schreef: Persoonlijk vind ik mannen een stuk zachtaardiger en prettiger in de omgang, collega's of niet. Hoe het precies bij mannen onderling werkt weet ik niet omdat ik niet als man gezien werd pre transitie.
Ik denk wel goed, als ik zo mijn vader en zijn mannelijke heterovrienden voor de geest haal. Ik ben het met je eens dat mannen heel zachtaardig kunnen zijn.
Ik moet met vrouwen tegenwoordig oppassen dat ik niet direct in een oorlog verwikkeld raak door iets wat ik zeg lol.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Gevoel

Bericht door Tyler »

Ik den kdat het belangrijkste is mensen om je heen te verzamelen die je accepteren zoals je bent en zich gedragen zoals jij prettig vind. Ik heb in de loop van de tijd mensen om me heen verzameld bij wie ik helemaal mezelf kan zijn. Ik ken grofgebekte vrouwen en zachtaardige mannen maar ook lieve vrouwen en stoere mannen. Als ik ze allemaal bij elkaar gooi op een feestje kunnen ze het nog met elkaar vinden ook, ook al zijn ze heel verschillend. Het belangrijkste kenmerk dat mijn vrienden delen is dat ze zichzelf zijn en van anderen accepteren en respecteren dat zij ook zichzelf zijn. Ik denk dat als we dat allemaal zouden doen de wereld er een stuk aangenamer uitzag. Dus ik zou zeggen, Martine, wees selectief in je vrienden en ga op zoek naar mensen waarbij je jezelf kan zijn. Ze zijn er. het is gewoon een kwestie van ze vinden.
inge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2012, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Gevoel

Bericht door inge »

Ik sluit me helemaal aan bij Tyler. Ontdek bij welke mensen je op je gemak voelt. Dat stimuleert een open mind, die zo belangrijk is. Vrouwen kunnen onderling zeer hard zijn, bij mannen is het heel vaak een gevoel van stoer doen. Zit niet zoveel achter
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Gevoel

Bericht door Merel77 »

Aster schreef: En vrouwen onderling....nou, berg je maar als je door hun tot dezelfde categorie gerekend wordt. Allesbehalve fijngevoelig of beschaafd idd.

Word je als vrouw gezien dan krijg je dit bij vrouwen onderling mee. Word je als 'man' of iets anders gezien, dan krijg je dit niet mee.
Je moet bij vrouwen wel op scherp staan soms. Het is ook maar net uit welk hout jezelf gesneden bent. Ik vind het meestal prachtig.
Tyler schreef:I Ik ken grofgebekte vrouwen en zachtaardige mannen maar ook lieve vrouwen en stoere mannen. Als ik ze allemaal bij elkaar gooi op een feestje kunnen ze het nog met elkaar vinden ook, ook al zijn ze heel verschillend.
Inderdaad.
Je zou het soms vergeten, maar mannen en vrouwen zijn naast het man of vrouw zijn ook nog persoontjes. ;)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Gevoel

Bericht door Arike »

/me was een keer op "damesdag" in de sauna :roll:

Eens maar nooit weer... Errug...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"