Hoe zeg je het tegen je partner

Pas ik nou in een hokje of niet?
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door janine2363 »

Het is niet dat ik boos ben, Hoe -kan- ik boos zijn, maar het is de frustratie van heen-en-weer slingeren. Ze doet zichzelf pijn om te proberen wat voor mij te doen, kleine dingen die ik echt enorm waardeer, iets van make-up meenemen, en ergens later komt dat cadeautje terug in de in zin met "die rot make-up" (dit is de gecensureerde versie).

En ik kan echt niet veel terug doen, want het komt van mij en dat geeft dan iets van aanstoot.

Ik heb haar op haar allerzwakste plek geraakt, zij wilde ook bewonderd en bemint worden in haar vrouwelijkheid, ze heeft daar vanuit haar jeugd voor moeten vechten. En ze is knap, ze is de vrouwelijkste vrouw die ik ooit ben tegengekomen, met 20 jaar samen er zijn veel mooie dingen maar die kan ze niet meer zien. Zelfs nu hoe blij ik ben, ook dankzij haar en dat het daardoor ook weer leuk kan zijn thuis. En jaar geleden toen ik echt helemaal in mezelf vast zat, had ze helemaal niks aan me. Maar je moet het positieve kunnen zien. Nu voelt ze alleen maar het verlies en is gekwetst. Dat is ook waarom ze niet wil dat ik me echt "out", ze voelt dat als haar nederlaag, haar vernedering, alsof zij gefaald zou hebben. Ze heeft ook angst om "de vrouw van" te zijn en wat dat betekend voor de kinderen op school, of er nog vriendjes en vriendinnetjes zouden (mogen) komen spelen.

Dat maakt zelfs het idee van het accepteren van scheiden voor haar moeilijk, want dat is ook toegeven en zal uitleg vragen. Ze zou het liefst willen vluchten, alsof het nooit geweest is, maar dat kan ook niet want de kinderen hebben ons beiden nodig. Dus ze voelt dat ik vooruit kan en dat zij daardoor vast zit en geen kant op kan.

Hoe kan ik ook voor haar een weg vinden, ik heb geen idee. Het wrange is, ondanks alles hierboven, omdat er geen vooruitgang is, weegt het minder en mijn eigen verlangen het wordt alleen maar sterker. Alsof je in de zon kijkt en nog de sterren probeert te zien. Er is geen fairness.

Janine

https://www.youtube.com/watch?v=qtIGOIrZXc0

All that you left behind in this empty room was a question for which an answer was due
If I admit to the truth, I admit to the lie

One bottle, one glass, a crisp Chardonnay, outside in the park the maples ablaze
The ghosts from the hill whisper your name

Where no one can see and no one can hear
And no one's aware of the passion we feel
They all disappear when we're fog-dancing

I heard you laugh, I turned around
To face someone else I once knew I once found
Someone I've loved
Someone I've lost in fog

The message was lost, the picture was clear
I followed your call till no-one was near
Now I'm left in the dark while you're fog-dancing

I drift through the days that fade into grey
The picture dissolves when you enter the frame
I follow your trail, I follow desire

The cry of the dog, the howl of the world
And somewhere above there's a crow in the clouds
Laughing away while we're fog-dancing

I drift through the days that fade into grey
The picture dissolves when you enter the frame
I followed your trail I followed you fog-dancing

Where no one can see and no one can hear
And no one's aware of the passion we feel
They all disappear when we're fog-dancing

I heard your laugh I turned around
To face someone else I once knew I once found
Someone I'd loved
Someone I'd lost in fog
Lost in fog
Lost in fog
Lost in fog
I'm lost in fog
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door EmmaJJ »

Eagles - Wasted Time

Well baby, there you stand
With your little head, down in your hand
Oh, my God, you can't believe it's happening again
Your baby's gone, and you're all alone
And it looks like the end

And you're back out on the street
And you're tryin' to remember
How do you start it over
You don't know if you can
You don't care much for a stranger's touch
But you can't hold your man

You never thought you'd be alone
This far down the line
And I know what's been on your mind
You're afraid it's all been wasted time

The autumn leaves have got you thinking
About the first time that you fell
You didn't love the boy too much, no, no
You just loved the boy to well, farewell

So you live day to day
And you dream about tomorrow, oh
And the hours go by like minutes
And the shadows come to stay
So you take a little something
To make them go away
I could have done so many things, baby
If I could only stop my mind
From wonderin' what I left behind
And from worrying 'bout this wasted time

Ooh, another love has come and gone
Ooh, and the years keep rushing on
I remember what you told me before you went out on your own
Sometimes to keep it together, we got to leave it alone

So you can get on with your search, baby
And I can get on with mine
And maybe someday we will find
That it wasn't really wasted time


(vooral die laatste regel)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door janine2363 »

J.J. schreef:So you can get on with your search, baby
And I can get on with mine
And maybe someday we will find
That it wasn't really wasted time
Da's heel lief om deze song voor mij op te zoeken.

Het is ook zo, onze twee fantastische kinderen zouden anders niet bestaan hebben, maar je moet de moed hebben om dat te kunnen en willen zien, de mooie en pijnlijke gedachten op hetzelfde moment.

Janine

The one I love
https://www.youtube.com/watch?v=hRLzGLSHHgE
Losing my religion
https://www.youtube.com/watch?v=u036M7p6-ak
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: RE: Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door EmmaJJ »

janine2363 schreef:
J.J. schreef:So you can get on with your search, baby
And I can get on with mine
And maybe someday we will find
That it wasn't really wasted time
Da's heel lief om deze song voor mij op te zoeken.

Het is ook zo, onze twee fantastische kinderen zouden anders niet bestaan hebben, maar je moet de moed hebben om dat te kunnen en willen zien, de mooie en pijnlijke gedachten op hetzelfde moment.

Janine

The one I love
https://www.youtube.com/watch?v=hRLzGLSHHgE
Losing my religion
https://www.youtube.com/watch?v=u036M7p6-ak
Die moed, dat kunnen, daar zijn zonder te vluchten, is waarmee je je leven echt de moeite waard maakt

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door Anon20210626 »

Mijn kinderen , ik vind het eigenlijk alleen maar mooie gedachten .
Je kan het toch niet overdoen

Toonder heeft daar een fantastisch epistel over opgesteld . ' Het Overdoen '
Gevolg was alleen maar dubbele smart

Dubbel jaren , dubbele lasten
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door janine2363 »

Renée schreef:Toonder heeft daar een fantastisch epistel over opgesteld . ' Het Overdoen '
:-) Ben je ook al fan van Marten Toonder, absoluut geweldige verhalen, heb ze allemaal :-)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door Anon20190501 »

Sigrid schreef:Toen ik eenmaal mijn naam gekozen had, noemde zij mij inderdaad meteen bij mijn naam. We kennen elkaar al 25 jaar, dus af en toe vergist ze zich nog, maar niet uit onwil.
Jezelf citeren is waarschijnlijk not done, maar ik doe het lekker toch :)

Ik wou even verduidelijken dat ik haar daar natuurlijk niet mee overviel. Op het naam-moment had ze mijn traject al die jaren reeds mee meegemaakt. Eerst officieus (zoeken....) en vervolgens ook "officieel" (psychodiagnostiek en start HRT)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door Dieuwertje »

Sigrid schreef:Jezelf citeren is waarschijnlijk not done, maar ik doe het lekker toch :)
Het is je vergeven :-)

Maar vind het evengoed knap van je partner. Ik vergis mij zelf ook nog wel eens met mijn nieuwe naam. Al komt dat misschien ook omdat je soms nog je oude naam op moet geven. Mijn ID is nog niet aangepast. Daar moet ik nog een paar maanden op wachten. Gaat goed komen.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door janine2363 »

Sigrid schreef: 14 mar 2017, 18:32
Sigrid schreef:Toen ik eenmaal mijn naam gekozen had, noemde zij mij inderdaad meteen bij mijn naam. We kennen elkaar al 25 jaar, dus af en toe vergist ze zich nog, maar niet uit onwil.
Jezelf citeren is waarschijnlijk not done, maar ik doe het lekker toch :)

Ik wou even verduidelijken dat ik haar daar natuurlijk niet mee overviel. Op het naam-moment had ze mijn traject al die jaren reeds mee meegemaakt. Eerst officieus (zoeken....) en vervolgens ook "officieel" (psychodiagnostiek en start HRT)
:-) Laat ik jou dan voor de zekerheid dubbel citeren dat het niet over het hoofd gezien wordt

Ik moet iets in een verkeerde volgorde gedaan hebben, want iedereen "in de wereld" noemt mij bij mijn gekozen naam, met drie uitzonderingen. Mijn (ex)echtgenote, mijn zus en mijn vader. Hoe dichterbij hoe moeilijker blijkt wel. Correctie ! twee uitzonderingen, ik zie net dat mijn zus bij -mij- op bezoek wil komen. Hey er is nog hoop klaarblijkelijk. Da's ook wel nodig want als ik zeg dat mijn echtgenote boos is, is dat nogal een understatement. Ik kan het wel begrijpen, maar toch volgens mijn gevoel is ze voorbij het punt van elke redelijkheid. Ze is tenslotte ook een volwassen persoon en een dergelijke ruzie is niet in het belang van onze kinderen. Misschien zal het feit dat ik mijn erkenning heb gekregen duidelijkheid en dus voor haar wat "peace of mind" geven en net zoals het feit dat ik op mijzelf woon ze zich minder geconfronteerd met mij voelt.

Hoewel ik wel wat boos ook op haar ben, maar dat is eerder waar ik voel dat ze de redelijkheid voorbij is, maar ze is dan ook een veel meer emotioneel iemand als ik, kan ik toch niet echt boos op haar zijn. Ik kan er niet voor kiezen wel of niet transgender te zijn. Zij kan er niet voor kiezen wel of niet met een transgender een relatie te kunnen hebben.

Maar het vertrouwen tusen ons is wel weg. Dat is een interessante spiegel, want toen we nog onder een dak woonden en ik als mijzelf uitging deed haar dat pijn modat ze in haar hart niet kon vertrouwen waar ik was of wat ik deed. Maar evenzo ik wilde ook niet meer dat ze mij als mijzelf zou zien omdat ik niet meer vertrouwde dat ze mij welwillend zou bekijken. Het idee alleen al deed mij pijn, dus ik kan mij invoelen dat ik haar, als een spiegel, eenzelfde pijn gaf. Als je zolang bij elkaar ben als wij waren (22 jaar) dan wordt je al snel een spiegel van elkaars gevoelens. Samen blij, samen boos, samen stress.

Al met al, ik denk dat het er niet toe doet -hoe- je het tegen je partner zegt, maar of je partner ueberhaupt de boodschap aankan.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Hoe zeg je het tegen je partner

Bericht door Nienke »

Heel veel sterkte met alles Janine, het is ook niet niets voor een Partner, zelfs in mijn situatie, wij zijn nog bij elkaar is het voor Elisabeth erg moeilijk geweest en soms nog zelfs ondanks de hele lange aanloop er naartoe.
Ook het het ze niet kwalijk te nemen, er veranderd nogal wat, en dat is niet niets, boosheid, verdriet, verlies het veranderen van alles wat je dacht te hebben.
In mijn geval was voor de uit de kast koming mijn huwelijk op een dieptepunt beland, helemaal door mijzelf, door wat in het hoofd rond speelde.
Zij heeft zich omhoog kunnen vechten, enorm bij kunnen stellen, respect daarvoor, heeft op het moment dat ik aan de moontjes ging nog een dieptepunt gehad.
Zoals het lijkt gaat het nu goed, maar kost haar erg veel energie.
Ik had het absoluut begrepen als ze weg had gegaan.

IK hoop dat jij en je ex in ieder geval ooit weer vriendschappelijk kunnen zijn of door een deur kunnen, haar verdriet en boosheid begrijp ik volkomen, ik weet niet of ik het zelf aan zou kunnen als mijn partner ineens aan zou geven transgender te blijken zijn.

Nogmaals veel sterkte
Plaats reactie