Transgender zijn en Gelovig ?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Jacqueline1952
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2016, 23:51
Gender: Trans MtF

Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Jacqueline1952 »

Weet je dat veel transgenders zijn die gelovig zijn en die niet door hun kerkelijke omgeving geaccepteerd worden en dus letterlijk met hun ziel onder de arm lopen omdat men het niet begrijpt of wil begrijpen, voor mensen met dit probleem is een oplossing, ook hier bestaat een lotgenoten groep voor deze heet Transgender en Geloof en is een onderdeel van Transvisie, deze groep komt 1x per maand bij elkaar en wel op de eerste zaterdag van de maand in Zwolle daar kun je ervaren en inzien dat ook jij er mag zijn in de ogen van God.

Voor meer info zie :http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... ndergeloof
voor geloofsvragen zie: http://www.christengenderdysforie.nl/

Als je wenst te komen, ben je welkom maar laat het even van tevoren weten om een afspraak te maken voor een kennismakings gesprek.

Vriendelijke groeten Jacqueline
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

Hey! Volgens mij heb ik je een keer gesproken, mij zie je nog wel een keertje hoop ik! Nog even wachten tot ik van dit lichaam verlost ben :P haha

X
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

Zijn er ook mensen welkom die pagan of pastafarian zijn?
Welke god heb je het precies over?

De link is trouwens wel heel erg gericht op maar een geloof, daar heeft ook niet iedereen iets aan denk ik zo. Heb je ook links voor andere geloven?
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Ik ben een Erisian, volgeling van de chaos. Ik weet niet of ze mij wel accepteert want ze praat niet tegen me :( En als ze dat wel doet begrijp ik er geen snars meer van.

Misschien moest ik eens overstappen.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Lydia »

FullMoonSynch schreef:Ik ben een Erisian, volgeling van de chaos. Ik weet niet of ze mij wel accepteert want ze praat niet tegen me :( En als ze dat wel doet begrijp ik er geen snars meer van.

Misschien moest ik eens overstappen.
Niet genoeg chaos in je leven? ;)

Zelf ben ik agnost. Van huis uit christelijk hervormd, maar daar kan ik zelf niet zo veel mee.
Sapere Aude
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door anne-nienke »

Jacqueline1952 schreef:Weet je dat veel transgenders zijn die gelovig zijn en die niet door hun kerkelijke omgeving geaccepteerd worden en dus letterlijk met hun ziel onder de arm lopen omdat men het niet begrijpt of wil begrijpen, voor mensen met dit probleem is een oplossing, ook hier bestaat een lotgenoten groep voor deze heet Transgender en Geloof en is een onderdeel van Transvisie, deze groep komt 1x per maand bij elkaar en wel op de eerste zaterdag van de maand in Zwolle daar kun je ervaren en inzien dat ook jij er mag zijn in de ogen van God.

Voor meer info zie :http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... ndergeloof
voor geloofsvragen zie: http://www.christengenderdysforie.nl/

Als je wenst te komen, ben je welkom maar laat het even van tevoren weten om een afspraak te maken voor een kennismakings gesprek.

Vriendelijke groeten Jacqueline
Volgens mij wordt transsexualiteit niet in de bijbel genoemd. Maar als we lezen dat homo's de dood verdienen door steniging......tja. Het wordt tijd dat we dat kinderlijke deel van de filosofie (geloof) eens achter ons laten. Het is tijd dat we God eens begraven.

Boeken tip: God is not great, how religion poisons everything (Christopher Hitchens). Of: The God delusion (Richard Dawkins)
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Lydia schreef: Niet genoeg chaos in je leven? ;)
Volgens Eris is er nooit genoeg chaos. Dat is dan ook te merken :s
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

anne-nienke schreef:
Jacqueline1952 schreef:Weet je dat veel transgenders zijn die gelovig zijn en die niet door hun kerkelijke omgeving geaccepteerd worden en dus letterlijk met hun ziel onder de arm lopen omdat men het niet begrijpt of wil begrijpen, voor mensen met dit probleem is een oplossing, ook hier bestaat een lotgenoten groep voor deze heet Transgender en Geloof en is een onderdeel van Transvisie, deze groep komt 1x per maand bij elkaar en wel op de eerste zaterdag van de maand in Zwolle daar kun je ervaren en inzien dat ook jij er mag zijn in de ogen van God.

Voor meer info zie :http://www.transvisie.nl/transvisie.nl/ ... ndergeloof
voor geloofsvragen zie: http://www.christengenderdysforie.nl/

Als je wenst te komen, ben je welkom maar laat het even van tevoren weten om een afspraak te maken voor een kennismakings gesprek.

Vriendelijke groeten Jacqueline
Volgens mij wordt transsexualiteit niet in de bijbel genoemd. Maar als we lezen dat homo's de dood verdienen door steniging......tja. Het wordt tijd dat we dat kinderlijke deel van de filosofie (geloof) eens achter ons laten. Het is tijd dat we God eens begraven.

Boeken tip: God is not great, how religion poisons everything (Christopher Hitchens). Of: The God delusion (Richard Dawkins)
Ze gooien je tegenwoordig ook niet meer op de brandstapel als je er niet meer in gelooft dus al de meer rede om het achter je te laten als je het mij vraagt.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Anon20210626 »

misschien iets meer respect voor degenen die er wel iets mee hebben ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AnjaE
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 apr 2016, 18:54
Gender: Transgender
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door AnjaE »

Renée schreef:misschien iets meer respect voor degenen die er wel iets mee hebben ?
Eens. Institutioneel geloof is niet mijn ding (al heb ik nog wat rest-affiniteit met de vrijzinnige vleugel van de PKN, als soort jeugdnostalgie). Ik denk wel dat we als transgenders scheidslijnen en tegenstellingen beu zouden moeten zijn, en er geen nieuwe bij moeten maken in onze eigen community. Ik zeg: wie er wat aan heeft, die doe er zijn voordeel mee. De rest hoeft vooral ook niet ;)
Laatst gewijzigd door AnjaE op 29 mei 2016, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.