Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgender zijn en Gelovig ?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Jannet V »

We vragen als transgers respect om te kunnen leven zoals we zijn en onderling durven we elkaar op ander vlakken af te branden. Waar halen we dan in Gods naam het lef vandaan om te oordelen over anderen. Nee, dit draadje hoort niet te stoppen, het moet juist blijven om ons bewust te maken dat ook wij met twee maten meten.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door anne-nienke »

Renée schreef:Iemand raken die op de een of andere manier gelooft is erg makkelijk en het gebeurd heel regelmatig
Iedereen wil worden geaccepteerd als de persoon die hij of zij is. Men eist het zelf soms. maar zodra er iets van religie ter sprake komt dan mag men daar blijkbaar vrijwel ongenuanceerd op afgeven. Ik heb hierboven helaas meerdere berichten gezien die in die richting gaan

TS geeft aan dat er een gespreksgroep is en gelijk een aantal mensen die even gaan vertellen hoe dom die mensen zijn en dat ze wel even willen helpen om iemand van een levensvorm af af te helpen .

Zou tolerantie op dit vlak ook niet iets zijn om over na te denken ?
De bijbel is vol met moreel verwerpelijke dingen. Ik er lopen moderne christelijke theologen rond die geen enkele moeite hebben om door god opgedragen genocide te verheerlijken (de werkelijke horror van religie). En ze doen dat vaak ook nog eens terwijl ze een sort morele superioriteit claimen. Ik zie weinig reden om respect te hebben voor dat idee. Wat mensen willen geloven moeten ze uiteindelijk zelf weten, maar als je dat in het publieke domein...dan vraagt dat om wat tegen-gas.

Het enige echte plus punt aan religie is dat de meeste heilige boeken zo vaag zijn dat de meeste gelovigen het zo interpreteren dat het wel min of meer overeen komt met de hedendaagse moraal. Dit is niet veel meer dan een voorbeeld daarvan. Een poging om TG met het geloof te verenigen.

Het idee om mensen te helpen is nobel. Ik geloof ook meteen dat de mensen erachter het doen vanuit uit een wil om anderen te helpen.


En nu zal Eva er wel een slotje op gooien..... ;)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Emma »

anne-nienke schreef:En nu zal Eva er wel een slotje op gooien..... ;)
Als je er op gerekend had om op die manier het laatste woord te hebben, dan heb je het mis. Van aanwijzingen over hoe we het forum zouden moeten beheren zijn we niet zo gediend. Je negeert nota bene zelf de post van Eva waarin eenieder gevraagd wordt zich verder te onthouden van discussies over religie. Je krijgt hiervoor een waarschuwing.

Zoals een aantal in verschillende bewoordingen al hebben gezegd werkt verdraagzaamheid twee kanten op. Onverdraagzaamheid kun je niet met onverdraagzaamheid beantwoorden, er is al genoeg polarisatie in de samenleving, laten we dat buiten het forum houden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]