Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgender zijn en Gelovig ?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Anon20180311 »

Transgender en geloof, staat persoonlijk voor mij totaal los van elkaar (geloof is een keuze, transgender niet). Het is niet omdat je niet elke dag met de bijbel onder je arm loopt of iedere kerk deur liever dicht laat, dat je niet meer gelovig bent. Persoonlijk Ik vind de info van Jacqueline1952, een mooie bijdrage.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

Renée schreef:misschien iets meer respect voor degenen die er wel iets mee hebben ?
Het is meer dat er weer gedaan wordt alsof het christelijke geloof het enige geloof is wat er bestaat en dat vind ik nogal respectloos overkomen.
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Behalve dat wat Amy boven mij aangaf, vind ik het apart dat volgens de ene kerk trans zijn een doodzonde is(al dan niet letterlijk) en in de volgende is het 'God houd van iedereen' terwijl het zelfde geloof word aangehouden.

Verder zou elke mening welkom moeten zijn, zowel pro-theistische als neutrale als anti-theistische, het zijn namelijk geen persoonlijke aanvallen maar een discussie over een onderwerp dat direct en indirect heel veel effect op transen kan hebben.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door anne-nienke »

Renée schreef:misschien iets meer respect voor degenen die er wel iets mee hebben ?
Mensen krijgen respect ....religie niet.

"god" geeft zonder blikken of blozen de opdracht tot genocide.....niet echt iets dat respect verdiend volgens mij.
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

Ik wil de discussie verder niet aanzwengelen maar het is toch juist mooi dat het christelijk geloof in Nederland hier ook aandacht aan besteed? De God van het oude testament is niet de God van het nieuwe testament en al helemaal niet de God van deze tijd. De PKN accepteert al transgenders en de andere kerken moeten er ook eens een keer aan beginnen. Alles komt toch op z'n tijd?

Laat iedereen gewoon in z'n waarde, iedereen probeert het goede toch op zijn of haar manier te doen?

Kom op, we hoeven elkaars overtuiging niet af te branden... Iedereen z'n ding.
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Michelle schreef: Laat iedereen gewoon in z'n waarde, iedereen probeert het goede toch op zijn of haar manier te doen?

Kom op, we hoeven elkaars overtuiging niet af te branden... Iedereen z'n ding.
Dat gebeurt toch ook niet? In citaat van een andere Erisian: 'I like challenging your worldviews and show you many different perspectives, even those that completely oppose yours. But I do not intend to change your worldviews, or to judge you by them.'
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

FullMoonSynch schreef:
Michelle schreef: Laat iedereen gewoon in z'n waarde, iedereen probeert het goede toch op zijn of haar manier te doen?

Kom op, we hoeven elkaars overtuiging niet af te branden... Iedereen z'n ding.
Dat gebeurt toch ook niet? In citaat van een andere Erisian: 'I like challenging your worldviews and show you many different perspectives, even those that completely oppose yours. But I do not intend to change your worldviews, or to judge you by them.'
Juist,

Mattheüs 7:1-3 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

Michelle schreef:
FullMoonSynch schreef:
Dat gebeurt toch ook niet? In citaat van een andere Erisian: 'I like challenging your worldviews and show you many different perspectives, even those that completely oppose yours. But I do not intend to change your worldviews, or to judge you by them.'
Juist,

Mattheüs 7:1-3 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
Hoe gaat het dan in zijn werk met het oordeel over bijvoorbeeld homo's wat dat boek heeft? Beetje dubbele standaard niet?
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Michelle schreef: Juist,

Mattheüs 7:1-3 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?


Dat komt nogal over dat je me oplegt dat ik wel mijn mening aan andere opleg, al heb ik zonet uitgelegd dat dat niet het geval is. Het lijkt wel alsof daar een vloek op rust in mijn leven, de vloek van een sterke mening hebben en geen discussie uit de weg gaan. Sorry, maar je reactie is niet van toepassing. Ik accepteer een respecteer elk ander oogpunt, elk ander geloof en elke andere manier van denken, ook al vind ik het ronduit bullshit.

Want van bullshit gaan de bloemetjes bloeien, en dat is dan weer prachtig.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

Amy schreef: Hoe gaat het dan in zijn werk met het oordeel over bijvoorbeeld homo's wat dat boek heeft? Beetje dubbele standaard niet?
Waar staat het oordeel dan over homo's? Wie zijn wij als mens om te oordelen over onze naaste? Er staat zoveel in de letterlijke tekst in de Bijbel.

En ja, er word gesproken over sodomie, maar in hoeverre is dit in 1 lijn te trekken met homo zijn? Word met sodomie dan geen lust bedoeld?

En elk mens heeft een puur gevoel, waarom moet dat pure gevoel per definitie fout zijn?

De kerken in deze tijd zorgen nu juist voor afgunst en afkeer van de samenleving. Die beste mensen moeten eens hun oren wassen.