Transgender zijn en Gelovig ?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

FullMoonSynch schreef:
Dat komt nogal over dat je me oplegt dat ik wel mijn mening aan andere opleg, al heb ik zonet uitgelegd dat dat niet het geval is. Het lijkt wel alsof daar een vloek op rust in mijn leven, de vloek van een sterke mening hebben en geen discussie uit de weg gaan. Sorry, maar je reactie is niet van toepassing. Ik accepteer een respecteer elk ander oogpunt, elk ander geloof en elke andere manier van denken, ook al vind ik het ronduit bullshit.

Want van bullshit gaan de bloemetjes bloeien, en dat is dan weer prachtig.
Waar zeg ik dat dan? Mij zal je nooit horen oordelen.

Wij zeggen toch exact hetzelfde?
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Wacht even. Ik interpreteerde je eerdere reactie als een verwijt, aangezien dat meestal het geval was in vorige discussies
Als dat niet zo bedoelt was, trek ik bij deze mijn venijn in en bied mijn excuus aan voor de defensieve houding :oops:
Laatst gewijzigd door LunaWeisse op 30 mei 2016, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

Michelle schreef: Waar staat het oordeel dan over homo's? Wie zijn wij als mens om te oordelen over onze naaste? Er staat zoveel in de letterlijke tekst in de Bijbel.

En ja, er word gesproken over sodomie, maar in hoeverre is dit in 1 lijn te trekken met homo zijn? Word met sodomie dan geen lust bedoeld?

En elk mens heeft een puur gevoel, waarom moet dat pure gevoel per definitie fout zijn?
Wat is er zo mis met lust dan? Daar hebben ze dan ook nogal een oordeel over, same story.
Michelle schreef: De kerken in deze tijd zorgen nu juist voor afgunst en afkeer van de samenleving. Die beste mensen moeten eens hun oren wassen.
Mee eens.
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

FullMoonSynch schreef:Wacht even. Ik interpreteerde je eerdere reactie als een verwijt, aangezien dat meestal het geval is.
Als dat niet zo bedoelt was, trek ik bij deze mijn venijn in en bied mijn excuus aan voor de defensieve houding :oops:
Ah op die manier, ik wilde eerst stiekem ook defensief reageren :P ;)
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Michelle »

Amy schreef: Wat is er zo mis met lust dan? Daar hebben ze dan ook nogal een oordeel over, same story
Daar moet ik me een keer in verdiepen maar als ik even mijn ongezouten mening geef, dus wat ik denk maar niet zeker weet;

Als 2 mensen een relatie/huwelijk met elkaar aangaan, dan mag er lust gebruikt worden.

Ik denk zelf dat lust buiten relaties om niet mag, maar Abraham of iemand anders had ook een tiental dozijn vrouwen.

Dus in hoeverre lust verkeerd is durf ik niet te zeggen. Zelf probeer ik een partner te vinden zodat ik er aan ééntje genoeg heb :P
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Oeh dat is voor mij als polyamoor wel een dealbreaker :P

Ik vind dat seks juist net zo natuurlijk als ademen, naar de plee gaan, eten, drinken, etc. Dus als iemand me daar een restrictie oplegt haak ik onmiddellijk af. ;)

Gelukkig heeft Lady Eris daar geen problemen mee. Ze heeft geloof ik helemaal nergens een probleem mee, want ze bestaat niet, en toch ook wel.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Alice »

god-gloeiende-g-verd.!!!
Wat een stel top uilenballen zijn jullie.!!!

Er werd een advies gegeven voor mensen die of mogelijk belangstelling hebben, die met hun geloof worstelen, tijdens hun transitie, en er nu een contactgroep is die behulpzaam kan zijn bij acceptatie voor hen zelf en omgeving.

Dat er personen zijn die niet dit geloof aanhangen oké ik ben er een van. Maar gelijk dit geloof af te katten zonder enig doel is erg minnetjes.

Natuurlijk ben ik een Pastafariaan.
Laatst gewijzigd door Alice op 30 mei 2016, 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Amy »

Michelle schreef:
Amy schreef: Wat is er zo mis met lust dan? Daar hebben ze dan ook nogal een oordeel over, same story
Daar moet ik me een keer in verdiepen maar als ik even mijn ongezouten mening geef, dus wat ik denk maar niet zeker weet;

Als 2 mensen een relatie/huwelijk met elkaar aangaan, dan mag er lust gebruikt worden.

Ik denk zelf dat lust buiten relaties om niet mag, maar Abraham of iemand anders had ook een tiental dozijn vrouwen.

Dus in hoeverre lust verkeerd is durf ik niet te zeggen. Zelf probeer ik een partner te vinden zodat ik er aan ééntje genoeg heb :P
Je bent helemaal vrij om je mening daar over te geven en daar zal ik je ook niet voor veroordelen. Maar dat bedoel ik juist, dat boek oordeelt wel over mensen die niet hetzelfde beeld er op of mening er over hebben als wat dat boek van ze verwacht. En dit is maar één voorbeeld, het gaat met heel veel dingen zo in dat boek.
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door LunaWeisse »

Uilenballen zijn anders hartstikke nuttig hoor als je oude botjes wil uitbraken van je vorige maaltijd. Gebeurde me gisteren nog. Echt, walgelijk!
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: Transgender zijn en Gelovig ?

Bericht door Lydia »

Letterlijke interpretatie van elk vers in het OT heeft weinig zin; zo is het ook een zonde om kleding te dragen dat uit twee verschillende materialen bestaat.

En als je echt je best doet dan is er vast wel een vers te vinden waarvan je niet naar de wc mag.

We schieten weinig op met welles/nietes versen onder onszelf.
Sapere Aude