Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het stomme gestaar!!!!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Charlotte_C »

Wat Isla omschrijft is inderdaad waar, die man van de friettent kan echt gewoon niet ophouden met steeds komen kijken en complimentjes maken.

Een situatie die wel vervelend had kunnen worden, maar die uiteindelijk ook weer vermakelijk is uitgepakt is de volgende: Ik had net in Raamsdonksveer de auto geparkeerd op het parkeerterrein tegenover de Kruidvat aldaar. Zoals altijd uitgestapt en de straat overgestoken. Toen ik bijna bij de winkel was, werd ik gepasseerd door een moslima op een fiets die in het voorbijgaan aanhief om te spugen en dit ook nadrukkelijk deed in mijn richting. Compleet mis gelukkig, daar had het een vervelende ervaring kunnen worden, dus ik dacht mooi niks aan de hand. Nog geen drie seconden later, ik was de winkel nog steeds niet in, hoor ik keihard bam klabats rinkel de kinkel klater. Ik kijk om en zie daar diezelfde moslima met haar gezicht op de stoep liggen. Kennelijk was ze zo druk met spugen dat ze niet goed heeft uitgekeken en met haar fiets tegen de stoeprand is gereden. Ik had hier van binnen toch wel de ergste lol om vanwege dit schoolvoorbeeld van karma :)

Als complete tegenhanger hiervan ben ik gisteren voor de allereerste keer door een bouwvakker befloten hihi, dan weet je ook niet wat je overkomt. Ik heb het absoluut opgevat als een groot compliment op een dag dat de make-up van de hitte zowat van je gezicht afsmolt en ik er naar mijn eigen idee verre van perfect uitzag. Dat maakt een dag weer goed.

Een anderhalf uur later ben ik nog door een politiewagen aan de kant gezet. De agent waar ik mee te maken kreeg besloot me grofweg te vragen "Waarom doen wij ons voor als vrouw", dus ik met een stalen gezicht "Omdat ik er een ben" (die agent hoeft niet te weten dat dat een project in wording is), nou echt na die reactie van mij heb ik chimpansees in de dierentuin intelligenter zien kijken dan deze agent. Uiteindelijk was er niets aan de hand en mocht ik mijn weg weer vervolgen maar ik had wel een vertraging van bijna 20 minuten opgelopen. Maar deze ervaring was het dubbel en dwars waard, onbetaalbaar :)


Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Lydia »

En alsnog een klacht indienen wegens een onterechte staandehouding van die agent. Want karma :)
Sapere Aude
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Charlotte_C »

Hmmm een klacht indienen voor een geslaagde voorstelling. Ach ik vond het eigenlijk best wel heel vermakelijk welke wending het kreeg. Mevrouw moslima was inderdaad een prachtige staaltje karmische gerechtigheid hihi
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Lydia »

Het is helemaal aan jou of je wel of geen klacht in dient. Ik vind de actie van de agent echter totaal fout, en zelfs ongepast binnen het politie apparaat.

Jouw reactie op hem vond ik wel geweldig om te lezen, gewoon heerlijk.
Sapere Aude
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Charlotte_C »

Ach ik heb genoeg meegemaakt om te weten dat ze alleen maar bonnetjes willen schrijven en voor de rest niets doen. Ben vorige maand nog door een hond gebeten. Ze hebben me toen ook duidelijk gemaakt dat ze niets gingen doen. Dit van gister vond ik dus niet echt prioriteit hebben gezien hij afdroop :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben nog nooit beschimpt of bespuugd (wel befloten gelukkig :) ) maar het is natuurlijk wel zo dat zoiets niet alleen voor mensen met een moslim-achtergrond weggelegd is. Persoonlijke ervaringen en gebeurtenissen staan op zichzelf en niet voor het geheel. Bovendien vormt ons ledenbestand een afspiegeling van de maatschappij, mensen die verschillen van af- en herkomst en culturen en gebruiken, ik zou het dus wel prettig vinden om daar rekening mee te houden en dat we elkaar in ere houden en respect blijven houden voor elkaar, het rommelt al genoeg in de 'buitenwereld', laat dat niet overslaan naar T-Ned. Wij zijn er om elkaar te helpen, niet om elkaar te veroordelen, ook al is het niet zo bedoeld...

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Charlotte_C »

Het was enkel om de volledige situatie te schetsen. Als het een man van middelbare leeftijd in een bananenpak :) of een vrouw met groene ogen was geweest dan had ik het ook zo opgeschreven. Dat zulke gedragingen door de hele maatschappij voorkomen is iets dat gewoon vast staat. Dat staat ook niet ter discussie :). Als mensen respect voor elkaar hebben gaat het in heel de wereld veel fijner worden.

Ik ga snel weer verder rijden nu. Maar ik wilde toch even snel reageren.

Groetjes.

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Anon20180501 »

Misschien had ze wel groene ogen Charlotte...
Je begrijpt wel wat ik bedoel.. ;)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Anon20190122 »

Bij een politie agent alleen gewoon aangifte doen dan leerd hij dat soort praat echt wel af!

Als ze met z'n tweeën zijn trek jij waarschijnlijk aan het kortste eind omdat ze elkaar kunnen indekken!
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Het stomme gestaar!!!!

Bericht door Charlotte_C »

Als ik er last van had gehad zou ik het overwegen maar hij had meer last van mijn reactie dan ik van hem :D
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home