Google stel me een artikel voor, wat vinden jullie?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Google stel me een artikel voor, wat vinden jullie?

Bericht door Isabelle »

Mirthe_s schreef:
fenke schreef: Daarnaast is er nog een sterk positief effect op de gemiddelde levensverwachting van mensen met gender-dysforie, waarmee de kosten per gewonnen levensjaar relatief laag uitvallen.
Waar is daar meer over te vinden?
Ljkt me ook interessant om over te lezen als dit onderzoek is gedaan.

Aan de ene kant is de transitie en de hormoonbehandeling een stimulans natuurlijk om gezonder te leven. Letten op wat je eet, niet te veel drinken, niet roken, geen drugs , etc etc.
Zeker in het begin van de transitie.

Aan de andere kant teken je ook voor een leven lang chemicaliën slikken.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Google stel me een artikel voor, wat vinden jullie?

Bericht door Anon20210626 »

ik denk dat door een transitie weer levensvreugde gevonden wordt ....... die was in het oude leven wel eens ver te zoeken .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Google stel me een artikel voor, wat vinden jullie?

Bericht door Isabelle »

Renée schreef:ik denk dat door een transitie weer levensvreugde gevonden wordt ....... die was in het oude leven wel eens ver te zoeken .
Jazeker renée en die levensvreugde is het belangrijkste in de wereld ;)
Ik ben iemand die de levensvreugde altijd al wel had, maar mijn ideaal ligt alsnog bij het idee om er anders uit te zien en deze levensvreugde hiermee nog verder uit te breiden .
Een ding is zeker het idee van transitie heeft me wel veel gezonder gemaakt de laatste maanden( denk aan bewuster eten en blowen opgeven)en het heeft me nog meer laten beseffen dat die levensvreugde ligt in de dingen die ik wil doen en bereiken in mijn leven.
Ik ga dit zo snel mogelijk verwezenlijken of het nu toegestaan is door anderen of niet.
Alles wat ze verwachten bij een normaal traject zoals stoppen met roken en checks, geen probleem, doe ik(eergisteren toevallig samen met een vriend van me gestopt met roken, beetje saggie nu soms maar gaat voorbij, makkelijk met een doel voor ogen)

groetjes,
Isabelle
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: Google stel me een artikel voor, wat vinden jullie?

Bericht door 82c65d4a »

Mirthe_s schreef:
fenke schreef: Daarnaast is er nog een sterk positief effect op de gemiddelde levensverwachting van mensen met gender-dysforie, waarmee de kosten per gewonnen levensjaar relatief laag uitvallen.
Waar is daar meer over te vinden?
Als startpunt met een leuke collectie links naar onderzoek: http://www.huffingtonpost.com/brynn-tan ... 60626.html
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Google stel me een artikel voor, wat vinden jullie?

Bericht door Alice »

fenke schreef:Als startpunt met een leuke collectie links naar onderzoek: http://www.huffingtonpost.com/brynn-tan ... 60626.html
Hoi Fenke, interessante link met info.

Wat mij direct opviel in die link was de conclusie;
“It should come as no shock that as society accepts transgender people, they suffer fewer side effects of minority stress.”
Eigenlijk een waarheid als een koe.
Hierbij kan ook gelijk opgemerkt worden dat die tolerantie in de loop der jaren groter is geworden en er nieuwe, verbeterde, operatie technieken gebuikt worden zodat het niet vreemd is dat er minder ontevredenen/spijtoptanten zijn.

Als je nagaat waar naar verwezen wordt door de auteur.
Alle bijna alle links verwijzen naar publicaties die gemaakt zijn in landen waar de tolerantie t.o. homo’s, transgenders aanwezig is. Er zijn geen verwijzingen naar publicaties van landen waar die acceptatie minder is.

Een publicatie uit de USA geeft de samengevoegde conclusies van 28 bruikbare onderzoeken weer maar eigenlijk kun je je afvragen welke betekenis je daar aan kunt verbinden.
Onderzoeken op dit gebied in de USA zullen zeker een, zeer, versnipperd beeld geven gezien de tolerantie t.o. abortus, homo’s transgenders in diverse staten heel erg verschild.

Om een srs te vergelijken met het plaatsen en leven met een maagband is heel erg appels peren. Leven met een maagband schijnt moeilijk en kan ook nog gevaarlijk te zijn.

Levensvreugde voor transgenders wordt zeer zeker om hoog getild door acceptatie maar er zijn toch meer zaken die meespelen.
Ook ben ik nog steeds van overtuigd dat de gepubliceerde cijfers over tevredenheid een te mooi beeld geeft dan het werkelijk is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.