Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgenderbeuheid

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Hedwich »

Goed dat je weet te relativeren, Amber. Maar ik ervoer al ernstige penishaat toen ik mezelf nog en echte grote jongen placht te noemen. En dan noemen ze SRS "het toetje"... grrr :evil:
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Arike »

Hedwich schreef:"het toetje"...
Nee he, ... niet ook nog eens de FFS... ;) :twisted:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Amber-B »

Wat ik me dan toch een beetje afvraag...waarom hebben we t over transvrouw en t-vriendinnen? Ik zie regelmatig terugkomen dat we toch echt gewoon vrouw zijn en ook zo benaderd willen worden, dat er veel waarde wordt gehecht aan passabiliteit en we vooral niet als transen gezien willen worden. Als ik met vriendinnen ga stappen heb ik t toch ook niet over een bi-vriendin, 2 hetero vriendinnen en n Ford Ka-rijdende vriendin?
Some girls have a penis...some boys don't.
valencia
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 apr 2012, 14:12
Gender: Vrouw
Locatie: nederland

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door valencia »

Amber schreef:Wat ik me dan toch een beetje afvraag...waarom hebben we t over transvrouw en t-vriendinnen? Ik zie regelmatig terugkomen dat we toch echt gewoon vrouw zijn en ook zo benaderd willen worden, dat er veel waarde wordt gehecht aan passabiliteit en we vooral niet als transen gezien willen worden. Als ik met vriendinnen ga stappen heb ik t toch ook niet over een bi-vriendin, 2 hetero vriendinnen en n Ford Ka-rijdende vriendin?
je hebt inderdaad een punt ;)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Eva »

The answer is blowing in the wind, Amber.
De meeste mensen hier realiseren zich best dat ze niet in het lichaam zijn geboren waar ze feitelijk thuis horen, maar de mate waarin zij (wij) zich willen (of kunnen) aanpassen is nogal verschillend. Ongeveer zo groot als het aantal mensen op deze planeet. We verschillen onderling. Niet een klein beetje, maar enorm.
Laat dat maar lekker zo blijven ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Jessy »

In discussies hier is het soms ook belangrijk voor de context, om het even erbij te vermelden. We spreken hier immers toch vaak over dit onderwerp.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Amber-B »

We willen graag n vriendin van iemand zijn, als vrouw behandelt worden en de V in ons paspoort hebben, maar als t om T's onderling gaat, mag je wel gewoon T zijn? Als ik met wat vriendinnen n BBQ heb, wat is dan t nut om er bij te vertellen dat t T-vrendinnen zijn? Wat is daar eigenlijk de toegevoegde waarde van? Ik heb vandaag met n mededierenliefhebster, n medebisexuele vriendin en n mede britpop liefhebbende vriendin de paddestoelkunsten van n mede niet vlees eter mogen aanschouwen... 8-)
Some girls have a penis...some boys don't.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Raisa »

Naar mijn inziens sluit T-zijn het vrouw zijn niet uit. Ik ziet het als iets wat we gemeenschappelijk hebben hebben, net zoeiets als dat ik zou zeggen dat ik met meiden van mijn studie zou uitgaan. Ik stoor mij helemaal niet aan het gebruik van "Trans-vriendin" maar zeg het zelf niet vaak. Wat mij wel irriteert is dat ik vaak de vraag krijg: "Zijn dat echte/normale meisjes of..." als ik tegen familie zeg dat ik met een paar meiden de stad in ben gegaan. Dan zeg ik wel eens: "De een likt aan stenen om ze te proeven en de ander stopt haar tenen in haar mond om zo de nagels af te bijten. Nee, het zijn geen normale meisjes."
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Arike »

Ik weet dat ik zelf geen echte vrouw ben, en dan verdwijnt bij mij ook wel eens de behoefte om te doen alsof
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Judiana »

aint a woman never be, but have the urge to feel like to escape...