Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe nu verder!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Isabelle »

Precies zoals nate zegt, soms is het best moeilijk, presenteren als het andere geslacht.
Daarnaast is het misschien ook een idee dat Colin met zijn leeftijd ook rustig aan er naar toe kan werken met zijn ouders. Je steeds iets meer stereotype 'vrouwelijk-er' kleden.
Vragen om die ene iets strakkere broek of dat shirtje met iets lagere kraagje.
Gewoon zeggen dat je het leuk vind :P

Je presenteren als vrouw is ook een beetje vage doelstelling.
Toen ik begon andere kleding te dragen en make up, had ik in deze tijd net zo goed gezien kunnen worden door de buitenwereld als homoseksueel bijvoorbeeld.
Zolang je de broek aanhoud, niet al te lang haar hebt en geen bh draagt is het niet super duidelijk.
Das een beetje het probleem he, alles behalve bijvoorbeeld rokjes, jurkjes en een heel vrouwelijk model schoen kan net zo goed een man zijn die zijn vrouwelijke kant laat zien ofzo.

Ik denk ook dat het er meer om gaat (net als de RLE) dat je leert omgaan met er anders uitzien dan wat men verwacht /dragen wat je wilt, dan dat je er vrouwelijk uitzien.
Je leert het niet erg te vinden dat mensen omkijken, er af en toe een opmerking komt of beoordeeld te worden.

Isabelle
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Nate_0 »

Wat Isabel zegt, inderdaad. Niet iedereen heeft helaas de luxe om meteen (zelfs al is het voor een dag) een full switch naar vrouw te maken, zeker op zo'n leeftijd--en daarmee bedoel ik dus dat Colin niet uit is tegenover zijn ouders, wat best een groot ding is (en wat ik ook volledig snap).

Ik word nu ook met name als niet-hetero aangekeken (en ik ben ook niet hetero, maar da's een ander verhaal) ipv als man. Nog steeds is het wel fijn om meer mezelf te kunnen zijn dan wanneer ik vrouwenkleding zou dragen...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Hoe nu verder!

Bericht door wiggeltje »

Inderdaad mooi verwoord, Isabelle. Zo heb of probeer ik het ook met mijn ouders.

Naar de buitenwereld toe leef ik sowieso heel vrij, behalve naar mijn ouders die er negatief tegenover staan. En ik weet vooral de mening van mijn vader. Evenzo lijkt er soms een deurtje naar acceptatie te zijn binnen mijn familie, maar wanneer ik op het moment van 10% naar 30% van mijn dagelijkse leven wil tonen, krijg ik een hoop tegengeluid. Mijn ouders zijn hierin de enige die voor de terugkerende vlagen/ golven zorgen. Naar de vrije buitenwereld toe is het zeg maar één weg vooruit en geen weg terug. Behalve bij mijn ouders dan weer :mrgreen:
Colin
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2016, 17:39
Gender: Onzeker

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Colin »

Nate_0 schreef:
Daarmee bedoel ik dat Colin aangeeft nog jong te zijn en ik weet niet of hij/zij nog bij de ouders thuis woont, maar is dat het geval dan is het toch handig dat de kleding niet meteen opvalt als vrouwenkleding mochten de ouders het vinden :)
Ik woon inderdaad nog thuis en inderdaad zou dat een optie kunnen zijn. Wat voor kleding raad jij aan dat niet opvalt? Heb wel een legging en een rokje al maar die trek ik alleen aan als ik zeker weet dat er niemand is of snel thuiskomt. Maar zou graag kleding hebben die ik langer kan dragen dan dat.
Colin
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2016, 17:39
Gender: Onzeker

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Colin »

UPDATE: Dankje wel isabelle voor de goede raad! Ik zal kijken wat nu mogelijk is om wat te vervrouwelijke en ook zal ik een persoon zoeken die ik kan vertrouwen om het aan te vertellen en misschien kan die wel helpen!
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Isabelle »

Geen probleem hoor ;), tis maar een tip .
Doe wat goed voelt.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Nate_0 »

Ik kleedde me altijd zo mannelijk mogelijk al, en de meest mannelijke vrouwenkleding zijn toch vaak dingen als hemdjes en truien... Ik denk dat het vooral een kwestie is van eens even kijken waar jij je comfortabel bij voelt, zowel qua dragen als het kopen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Ender »

Ik shop al een tijdje in de mannenafdeling van bv C&A voor shirts en dingen met lange mouwen (herenbroeken passen mij helaas niet :( ), in het begin heb je heel erg het idee dat iedereen je aanstaart maar kan ook verbeelding zijn. Alleen boxers koop ik gauw ff bij de Hema.
Ik heb gehoord dat Cool Cat ook de lijn tussen echt vrouwen- en echt mannenkleding breder heeft gemaakt, zodat langzaamaan het een beetje in elkaar overvloeid als je begrijpt wat ik bedoel? Misschien een idee om daar bij de vrouwenafdeling te kijken?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Nate_0 »

Maten zijn trouwens wel echt een ding, vrouwenmaten zijn totaal anders dan herenmaten (hoewel dat ook met pasvorm te maken kan hebben), dat heb ik iig wel gemerkt. En vrouwenmaten van het ene merk zijn totaal anders dan vrouwenmaten van het andere merk... Misschien dus ook handig om het labeltje er uit te knippen voordat je ouders het zien, zodat die niet daarop gebaseerd denken dat er iets mis is met je kleding.

De hema heeft ook nog wel eens kleding die redelijk genderneutraal is :)
meerdere zakken met zaagsel
Colin
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2016, 17:39
Gender: Onzeker

Re: Hoe nu verder!

Bericht door Colin »

Bedankt voor de kledig tips! Ik zal ff wat rond gaan kijken bij coolcat en hema