Nieuwe chat! Zie dit topic.

Trans activism

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Trans activism

Bericht door Emma »

Als kersverse post-op zie ik het zo:

De publieke opinie ten aanzien van transgenders is net een neo-vagina, en de zelfbenoemde transactivisten zijn net een dilator.

We zijn het er over eens dat er in die neo-vagina uiteindelijk een flinke piemel moet passen. Maar als je probeert dat heel snel te bereiken door er direct de grootst mogelijke dilator in te rammen, gaat de boel onherroepelijk stuk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Trans activism

Bericht door Ylse »

Emma schreef:Als kersverse post-op zie ik het zo:

De publieke opinie ten aanzien van transgenders is net een neo-vagina, en de zelfbenoemde transactivisten zijn net een dilator.

We zijn het er over eens dat er in die neo-vagina uiteindelijk een flinke piemel moet passen. Maar als je probeert dat heel snel te bereiken door er direct de grootst mogelijke dilator in te rammen, gaat de boel onherroepelijk stuk.
:think: ROFLOL
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
3B67-A22C
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 aug 2015, 17:49
Gender: Vrouw

Re: Trans activism

Bericht door 3B67-A22C »

Emma, ge-ni-aal :)
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: Trans activism

Bericht door 82c65d4a »

Eva schreef: Is transactivisme dan misschien het met luid klaroengeschal 'genderneutrale toiletten' in het leven te roepen? Door velen aangekondigd als een overwinning? Wel, bij een overwinning horen verliezers en dat hebben we geweten. Over de halve wereld vielen de verliezers over ons heen. Stoere kerels met baarden werden met misbaar naar het damestoilet gestuurd omdat hun paspoort aantoonde dat ze eigenlijk een meisje waren. Sic.
Ging dat niet eigenlijk andersom, de genderneutrale toiletten zijn eerder een reactie op die transfobe regels dan andersom.

En ja, klaroengeschal, om het even om welk onderwerp, is waarschijnlijk gunstig omdat het genderindentiteit onder de aandacht brengt, transgenders een podium geeft in de media, mensen erover laat denken en op zijn minst mensen laat wennen aan het idee dat er misschien meer tussen man en vrouw is dan ze tot dusverre dachten.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Trans activism

Bericht door Eva »

Ik ben er niet zo zeker van dat de extra aandacht die (bijvoorbeeld) dit onderwerp op zich wereldwijd heeft gekregen in ieder opzicht positief is, Fenke. Ik ervaar dat in elk geval niet zo.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Trans activism

Bericht door Isabelle »

Emma schreef:Als kersverse post-op zie ik het zo:

De publieke opinie ten aanzien van transgenders is net een neo-vagina, en de zelfbenoemde transactivisten zijn net een dilator.

We zijn het er over eens dat er in die neo-vagina uiteindelijk een flinke piemel moet passen. Maar als je probeert dat heel snel te bereiken door er direct de grootst mogelijke dilator in te rammen, gaat de boel onherroepelijk stuk.
Hahaha :wship: mijn ochtend is weer helemaal geweldig door dit :D
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Trans activism

Bericht door Simão »

Wat betreft het derde geslacht, dat is niet specifiek op transpersonen gericht, maar op mensen die genderfluid, androgeen of intersex zijn . Zij passen met geen mogelijkheid in het ene of andere geslacht namelijk, hoewel er intersex mensen zijn die niet weten dat ze intersex zijn of daar op een gegeven moment achterkomen terwijl ze tot dan als man of vrouw hebben geleefd. Dat er in sommige landen een mogelijkheid is om geen geslacht in te vullen bij babies die met geslachtskenmerken zijn geboren die niet echt duidelijk zijn, vind ik een gunstige ontwikkeling. Maar dat treft niet de transpersonen.

Wat betreft het zogenaamde geheim, ik ben er van overtuigd dat iedereen wel geheimen meedraagt en ze zijn gewoon niet relevant.
Als je er last van hebt (gewetenswroeging) en je vindt het belangrijk dat de partner het weet, dan vooral naar voren brengen op het juiste moment bij de juiste persoon. -Uitvogelen wanneer dat is, is ook nog een ding, want het verwijt van "waarom heb je het niet eerder verteld" loert ook nog om de hoek.
Wat als iemand er achter komt? Nou, dan zeg je gewoon dat het zo is, maar dat het je niet relevant leek om het op tafel te gooien. Het is geen schande, het veranderd niks aan hoe je tegenover een partner staat en het hoort ook niet te veranderen hoe de partner tegenover jou staat.
Maar goed, zo zit ik in elkaar.
Ik kan mensen gewoon echt niet begrijpen bij wie het wél wat uitmaakt dat je anders geboren bent dan je er nu uitziet, want dat geld toch voor iedereen in meer of mindere mate? Niemand is meer de persoon van vroeger, je ontwikkelt (mag ik hopen). Waarom daarop blijven hangen dan?
Ik wéét dat er plenty mensen, met name mannen, moeite mee hebben, maar begrijpen doe ik het niet.

@Nick Er ís weinig documentatie over in hoeverre transmannen minder een bedreiging lijken of beter geaccepteerd worden, en dat is nou juist ook weer zo´n gebied dat best bestudeerd /over gepubliceerd kan worden, waarom niet?
Voorlopig moeten we inderdaad uitgaan van eigen en gedeelde ervaringen via fora bv.
Ik heb het dan oo meestal bewust over dingen die zo "lijken". Ik ga er nooit vanuit dat ik gelijk heb, via dscussie en wat anderen inbrengen komt er vanzelf wel een completer beeld en kan mijn mening bijgesteld.

Wat dat betreft vind ik het ook fijn dat er meer transmannen zijn dan toen ik hier voor het eerst kwam.


Of klaroengeschal helpt: Er zitten voors en tegens aan.
In eerste instantie ben ik er van overtuigd dat mensen meer moeten weten over transgender personen en dat ze ook wel zichtbaar moeten zijn, dit ter hulp en inspiratie voor degenen die net uitgevonden hebben dat ze eigenlijk delen van hun lichaam haten, of er iets gewoon niet klopt. Het opent de route voor ze en steunt ze.
Aan de andere kant zit er zeker ook aan vast dat een heleboel mensen die er niks van snappen een grote bek op gaan zetten, het leven zuur kunnen gaan maken van trans personen en regeltjes willen gaan maken die echt niet fijn zijn, zoals de bathroom bill.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Trans activism

Bericht door Simão »

Isabelle schreef:
Simao, Even terugkomend Over dat je je hardmaakte dat de meeste transen gewoon als man of vrouw gezien willen horen: Goed gedaan.
Ik weet niet of er inderdaad mensen zijn die graag als trans gezien willen worden.Echter als we GD er even bij pakken en wat je wil bereiken met transitie denk ik dat wanneer je als trans en niet gewoon als man of vrouw gezien wil worden, je het doel voorbij bent en meer om aandacht vraagt dan dat je vraagt om acceptatie. Je bent dan puur activistisch bezig en moet dan ook de mogelijke consequenties van expres tegen de menigte ingaan dragen.
Je gaat voorbij aan een groep die nog niet in transitie is gegaan en (nog) naar het geboren geslacht leven.
De wereld ziet mij ls vrouw, maar ik ben een transman. Er zijn momenten waarin het belangrijk is voor hen om toch "graag als trans" gezien te worden, namelijk bij manifistaties die transpersonen betreft. en op een forum en in discussies. Dan gaat het om inclusie.
Maar ook bij dingen waar je je ongemakkelijk bij voelt, bv in zwemkleding. Al spreek je dan alleen maar uit tegen een vriend of vriendin dat je je daar ongemaklijk in voelt omdat je nu eenmaal transgender bent. Of verklaar je zo waarom je niet graag in het openbaar zwemt... Ik noem maar wat.
Het gaan dan dus niet om aandacht vragen, maar begrip.

Ik heb al meer dan dertig jaar een vriendin die nu een adolescente transdochter die het circuit nog in moet (met de nodige moeilijkheden ze woont -ook- in een ander land) heeft en dan komen er wel eens dingen op tafel. We zoeken naar overeenkomsten en verschillen. Ze vroeg bv ook of ik geen moeite heb met vrouwelijke kleding dan. Nee, ik vind vrouwenkleding best leuk en nu kán ik het dragen. Als ik in transitie ben geweest zullen ze me daar op aankijken... :D Making the best out of a bad situation..
(Ik ga ook wel eens als man of gewoon genderneutraal)

Ik heb niet het idee dat als ik dit soort dingen naar voren zou brengen in een interview ik nou persee om aandacht zit te vragen... Het is zoals het is en dergelijk naakte waarheden mogen ook best naar buitenkomen. Er zijn gewoon ook transgenders die dat gewoon lang blijven omdat transitie wordt uitgesteld of nooit ondergaan.
Jongelui die er net achter zijn dat ze transgender zijn willen het ook graag vertellen omdat het hoort bij het voorzichzelf erkennen en bovendien maken ze zo hun omgeving klaar voor wat er komen gaat. Natuurlijk zijn er bij die met de stile trom vertrekken en elders gewoon meteen zich voorstellen met hun nieuwe naam.

Maar inderdaad kom ik ook transgender personen tegen die met een behoorlijk agressief fanatisme hun "transgender zijn" uitdragen en dat merk je dan bv op Facebook, als een post de "transcommunity" betreft. Bv als er weer een transvrouw vermoord is.
(Het feit dat er veel meer transvrouwen dan -mannen geintimideerd en vermoord worden zegt ook wel iets, @Nick die vroeg om documentatie)
Of als iemand zich gediscrimineerd voelt.
Soms wordt je ergens buiten gezet omdat je je als een asshole gedraagt, omdat je dronken bent, niet omdat je toevallig een transpersoon bent.
Maar dat lijken die mensen niet echt te snappen. die hangen alles op aan "het is omdat ik trans* ben"
En veel te vaak doen ze alsof de hele "transcommunity" hetzelfde is en denkt. Daar reageer ik dan ook altijd op. Ik probeer altijd een beetje de haat er uit te modereren.... Ik kan er zo slecht tegen als anderen gaan denken dat alle transpersonen altijd maar agressief en kattig zijn.
Bij hen (die stampvoeters zeg maar) vind ik je laatste zin in de quote dan ook wel van toepassing.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Trans activism

Bericht door Nate_0 »

Nick schreef:

Sorry citeer even, " Bio vrouwen die man willen worden vormen toch minder een bedreiging op dat gebied.........

Waar halen jullie o.a. deze info. a.u.b. ? " eigen ervaringen/studie/horen van/dergelijke,............"

Grtz Nick.
Cijfers uit Amerika tonen duidelijk aan dat transvrouwen een veel groter risico lopen op geweld dan transmannen. In mijn eigen ervaring, gesprekken met mannen die ik ken, komt dit ook naar voren. Daarnaast heb ik met FtM en MtF contacten wereldwijd en zelden hoor ik van agressie tegen transmannen. Dat is met transvrouwen wel anders. Nu is het natuurlijk wel zo dat het voor trans mannen wellicht gemakkelijker is om stealth te gaan na testo en top surgery...

Maar goed. De lgbt community in zijn algemeen zal minder geaccepteerd worden dan hetero en cis personen.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Trans activism

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:
Nick schreef:

Sorry citeer even, " Bio vrouwen die man willen worden vormen toch minder een bedreiging op dat gebied.........

Waar halen jullie o.a. deze info. a.u.b. ? " eigen ervaringen/studie/horen van/dergelijke,............"

Grtz Nick.
Cijfers uit Amerika tonen duidelijk aan dat transvrouwen een veel groter risico lopen op geweld dan transmannen. In mijn eigen ervaring, gesprekken met mannen die ik ken, komt dit ook naar voren. Daarnaast heb ik met FtM en MtF contacten wereldwijd en zelden hoor ik van agressie tegen transmannen. Dat is met transvrouwen wel anders. Nu is het natuurlijk wel zo dat het voor trans mannen wellicht gemakkelijker is om stealth te gaan na testo en top surgery...

Maar goed. De lgbt community in zijn algemeen zal minder geaccepteerd worden dan hetero en cis personen.
Hoi Nate,

Ik snap je mening wel. Trans-mannen, zijn (1) sowieso in de minderheid t.o.v. trans-vrouwen. (2) Na meer dan 20jaar ervaring/leven in de " harde mannen wereld" als "trans-gender/transseksueel" laat ik er toch een andere mening op na. (3) Geen enkele bio- man, zal het leuk vinden om" zijn/haar ex- vriendin/vriendje" over de straat te zien lopen met : in zijn ogen " een nep man" . (4) Onder mannen onderling, is een kleine piemel al een ramp ( eerder Mietje). (5) Laat staan dat de " mannen wereld " een (ex-vrouw) zomaar zal aanvaarden als een van hun zijnde, zonder "piemel". (6) Was persoonlijk zelf al eerder het slachtoffer der zinloos geweld ( dader kreeg 6 maanden gevangenis straf, gaf ik al eerder te kennen) Enz,....... En ja, gelukkig zijn er ook nog andere bio- mannen ( mijn bio-mannelijke vrienden o.a.).

Dit is mijn persoonlijke mening en ervaringen na meer dan 20jaar, als trans-gender in de " mannen wereld" maar woon niet in " Amerika ".

Ik citeer : De lgbt community in zijn algemeen "zal" minder geaccepteerd worden dan hetero en cis personen.
Dit klopt als een bus tot op heden en daar is nog veel werk aan, om die "zal" letterlijk verder te blijven wat mogelijks bijschaven ( het veranderde trouwens in mijn gekende transgender jaren, gelukkig al wat).

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .