De Reis Is Begonnen (Op Weg Naar Een Nieuw Leven)

Pas ik nou in een hokje of niet?
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: De Reis Is Begonnen (Op Weg Naar Een Nieuw Leven)

Bericht door Charlotte_C »

Anne V schreef: Bedankt ook je verhaal over hoe het in het VU gaat. Moet zelf over twee weken en weet weer wat meer over wat ik daar kan verwachten.
Daarom ook erg benieuwd of de huidige aangegeven wachttijd van 12 weken tot start diagnostiek klopt.
Ik ben blij dat ik met mijn verhaal iemand heb kunnen helpen die met dezelfde vragen liep. Betreffende de wachttijd voor de diagnostiek ben ik zelf ook heel erg benieuwd, maarrr..... daar komt vanzelf weer een update over als het zover is en ik nieuws heb :)

Groetjes
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
vh-Forlove
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 feb 2016, 18:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Onze Aarde

Re: De Reis Is Begonnen (Op Weg Naar Een Nieuw Leven)

Bericht door vh-Forlove »

Nu weer even een paar maandjes geduld kweken lief Lotte..
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: De Reis Is Begonnen (Op Weg Naar Een Nieuw Leven)

Bericht door Charlotte_C »

Dit stukje heb ik zowel hier gepost als in mijn dagboekdraadje op het verborgen forum

Na een zestal weken mocht ik eindelijk weer eens naar de VU voor een gesprek, ik zeg wel eindelijk maar naar verhouding heeft het helemaal niet zo lang geduurd. Het is meer een gevoelsmatige kwestie en even wennen als je een ritme gewend bent van 2 januari, 3 februari, 20 februari en 13 maart. Als er dan ineens zes weken tussen zit dan breekt dat zo. Maar jullie horen me er absoluut niet over klagen, heb ik helemaal geen reden toe.
Anywhizzle, het was om 8.45 weer tijd om lekker vroeg richting Amsterdam te gaan. Ik ben nog steeds liever een uurtje te vroeg dan 1 minuut te laat. Een eigenschap die mijn psych ook wel in me kan waarderen heb ik het idee, als ik haar reactie zo lees als ik er altijd vroeg ben. Toen Patricia en ik in de wachtkamer zaten, kwam er iemand de wachtkamer binnen die allereerst heel vriendelijk lachte, waarop ik met een smile terugkeek, die vervolgens plaatsnam op een bankje aan de overkant van de wachtruimte. Van daaruit zag ik steeds dat ze mijn kant op keek. En ja hoor, na een paar minuten kwam ze onze kant op en toen bleek het warempel onze eigen Nisha van het forum te zijn, echt een ongelooflijk leuke kennismaking is het geworden. Geen hele lange naar mijn idee, omdat ik het gevoel had dat i best wel snel naar binnen ben geroepen, maar een gezellige kennismaking wel. We hebben toch eventjes wat kunnen kletsen.

Om 11 uur was het tijd om het gesprekje met mijn psych aan te gaan. Vanwege het onderwerp had ik haar vorige week al gemaild dat ik samen met Patricia de afspraak zou doen en dat was geen enkel probleem. Dus gedrieën gingen we de spreekkamer in alwaar de fun kon beginnen. Het gesprek over het gevreesde onderwerp was echt alles wat ik ervan had gevreesd en ik zat dus ook niet gemakkelijk op mijn stoel. Gelukkig is Patricia een stuk beter in het praten over die dingen en gaf ze precies de antwoorden waar ik niet uit kwam. Over een goede wisselwerking gesproken, nou ja dat mag ook wel na 16 jaar. Veel van de vragen die ze op me afvuurde waren nou niet bepaald prettig, maar gelukkig kwam daar na 40 lange minuten een einde aan.

Zoals ik al zei, na een kleine 40 minuten gaf mijn psych aan dat ze voldoende informatie over het onderwerp had verzameld en dat ze klaar was. Waarna ze vroeg of ik nog vragen had. Om zeg maar volledig waar voor het geld van de zorgverzekeraar te krijgen besloot ik om een vraag te opperen over hoe het zat met een eventuele deskundigenverklaring bij een goede afronding van de diagnostiek. Ik gaf haar aan dat ik dat eigenlijk de volgende keer had willen vragen, maar ze wilde er met alle plezier op ingaan.

Vanaf dat moment leek het gesprek ineens in sneltreinvaart een heel andere en zeker niet onprettige wending te krijgen, eentje waar ik zeer zeker niet op had gerekend. Ze vroeg me eerst of ik die verklaring überhaupt zou willen of dat belangrijk voor me was. Nou mijn reactie sprak boekelen en die bevestiging kwam bij haar ook positief binnen, dus kort gezegd lang gedaa, heeft ze daar alles over verteld en heeft ze het hele formulier met me doorgenomen zodat het geen verrassingen oplevert als het eenmaal zover is.

Nadat de beantwoording van mijn vraag achter de rug was, kwam ze met een hele grote verrassing voor me. Ze begon ermee dat het voor haar geen twijfel lijdt en dat ze zéker de diagnose genderdysforie gaat stellen. Puntje twee is dat definitief de afspraak van 16 juni komt te vervallen. Daarmee is 22 mei, wat nog geen vier weken vanaf nu is, de laatste afspraak in de diagnostische fase voor me en heeft ze ook al gezegd dat ik 12 juni het verlossende telefoontje ga krijgen omtrent groen licht. Ik dacht bij mezelf YESSSSS en was best wel heel blij met het gegeven dat het allemaal zo ongelooflijk goed loopt. Ze gaf heel helder aan dat ze verder ook geen problemen zag waarop het tijdens de bespreking fout zou kunnen gaan, geen onderliggende stoornissen of andere zaken die een beletsel konden vormen. De indruk die ze me gaf was dat het wel goed gaat komen.

De aankomende afspraak wil ze compleet gaan besteden aan het geven van informatie aangaande het hormoontraject, als ze had besloten om dat niet te doen was het voor mij ook goed geweest hoor, maar wat extra informatie is natuurlijk nooit verkeerd.

Desalniettemin heb ik weer met een onwijs goed gevoel en met 8 euro parkeergeld minder de VU verlaten in de wetenschap dat ik binnen een kleine 6 tot 7 weken een fase zou kunnen gaan afsluiten met een zekerheid van 99,8% .

Groetjes,

Lotte / Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: De Reis Is Begonnen (Op Weg Naar Een Nieuw Leven)

Bericht door EmmaJJ »

WoW !!! <3
Plaats reactie