UPDATE!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

UPDATE!

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb heel erg lang zitten denken over de woorden voor een update en steeds kwam het er maar niet van. Het is echt waar wat John Lennon ooit nog schreef.... Life is what happens to you while you’re busy making other plans. Maar eindelijk is het dan zo ver, ik heb even de tijd op een update de wereld in te gooien.

We zijn de dag van de intake thuisgekomen en hebben inderdaad zoals gepland pizza gegeten en later die dag een fles wijn gedeeld, dat hadden Isla en ik besloten te doen deze dag. Dus zo gezegd zo gedaan. Een beetje om te vieren dat de lange eerste wachttijd erop zat en dat de tweede kon beginnen. Degene waar ik een afspraak mee had bij de VU had tegen me gezegd dat ik rekening moest houden met een wachttijd van 4 tot 5 maanden tot ik terecht zou kunnen voor het begin van de diagnostiek. Dat gegeven is in de dagen na de 28e best wel gaan bezinken en ik was er niet heel gelukkig mee. Maar ik kon er toch niets tegen doen, dus was verstevigen van mijn positie en uitbouwen / verder ontwikkelen de enige juiste mogelijkheid die ik zag.

Gedurende de eerste dagen van oktober kreeg ik last van de dip die ik twee keer per jaar heb, rond de verjaardag en overlijdensdag van mijn vader, die twee perioden gelden voor mij niet als de meest happy van het jaar en ik ben in die twee korte perioden dan ook niet de meest gezellige persoon. Maar ja, lijkt me ook wel logisch ergens.

De bewuste dag, 5 oktober, begon in een zelfde mineurstemming zoals ze altijd zijn geweest sinds 2004. Echter werd mijn dag er in de middag wel ietsje beter op. Ik checkte even achteloos en zonder veel interesse mijn mail toen mijn oog ineens viel op mail van de VU. Mijn eerste gedachte was meteen, ow nu gaan we het krijgen en in mijn hoofd stond er al in dat ik nog een half jaar mocht wachten (want ja ervaringen uit het verleden liggen dan wel in het verleden, maar spoken soms akelig lang door in je gedachten).

Echter..........Niets van dit alles..........en eigenlijk werd ik op dat moment heel erg blij mee, net op het moment dat ik dat ook goed kon gebruiken. Er stond in de lezen dat ik mijn eerste afspraak al heb op 2 JANUARI 2017, dat was op dat moment 12 ½ week en dus zéééér goed te doen. Ondanks mijn dipje maakte ik toch wel een sprongetje van blijdschap, want wie wordt daar nu niet blij van. 12 weken is iets heel anders dan 5 maanden. Het grappige aan het hele verhaal is wel dat 2 januari de verjaardag van mijn ma is (waar ik op 2 januari van dit jaar na 23 jaar ellende definitief mee heb gebroken - niet om mijn transgender zijn) en dat ik het mocht vernemen op de verjaardag van mijn vader. Dat MOET een teken zijn :)

Vanaf het moment dat ik het wist, heb ik het hier al willen posten en willen delen met iedereen. Alleen ja, chaotisch als ik soms/vaak/meestal/altijd kan zijn is er dat niet van gekomen. Op de chat heb ik het wel gedeeld met een paar van jullie, dank jullie wel nog voor de reacties daarop.
Aangezien het NU al 2 december is, en er van die 12 weken nog een kleine maand over is, vond ik het toch wel even nodig om dit als een grote update te plaatsen. Een beetje laat, maar nog zeker niet te laat.

Groetjes,

:hbeat: Charlotte :hbeat:

P.S. ik overweeg nog om een eigen dagboekdraadje te openen om daar voortaan alles mooi bij elkaar te zetten voor het overzicht xxx
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: UPDATE!

Bericht door Anon20180501 »

Moeten de wonderen wel de wereld nog niet uit zijn maar ik lees een en al verzoening met vanalles en nog wat, in het verschiet...
Welkom terug Lotte... :)

Liefs Daniéla
xxx
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: UPDATE!

Bericht door Anon20190516 »

2 januari is al lekker snel!
Goed nieuws,Charlotte
Gr.Rikki
Offline
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: UPDATE!

Bericht door Stephen »

heel leuk om te lezen Charlotte! remember: ik ben er voor je! :)
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: UPDATE!

Bericht door Charlotte_C »

Thnx Allemaal :), Ja 2 januari dat is ook netaan nog 4 1/2 week :) Dat gaat helemaal goedkomen :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: UPDATE!

Bericht door Elise »

Leuk! Dan kun je het jaar meteen goed beginnen :)
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: UPDATE!

Bericht door Saskia »

Heel fijn voor je Charlotte.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: UPDATE!

Bericht door Cait »

Ow wat fijn. Los van het feit dat het nu sneller dan gepland is, zou ik het zelf vooral fijn vinden dat je een dag heb staan. Want zolang een zorg instelling zegt: ergens over 5 maanden, zou ik vooral in spanning zitten of ik uberhaubt een mail of iets te horen krijg of dat ik er zelf achteraan moet bellen
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: UPDATE!

Bericht door Ender »

Fijn Charlotte! En een dagboekje oid zou niet verkeerd zijn :P
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: UPDATE!

Bericht door Anon20230219 »

Een mooier begin van het nieuwe jaar kan je je toch eigenlijk niet wensen lijkt mij zo...

Mooie posting.

Liefs:Lisa
Plaats reactie