Nieuwe chat! Zie dit topic.

vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Emma »

Als ik als beheerder niet meer mijn werkelijke ervaringen met een arts mag weergeven, heffen we het forum op. Ik stel voor dat we dat laatste niet doen, en dat ik gewoon mijn mening mag geven hier.

Ja, ik heb met die man aan tafel gezeten vanwege een klacht, niet eens de mijne, heb loze beloften mogen aanhoren die inderdaad niet nagekomen werden en heb hem horen liegen voor de klachtencommissie over de manier waarop patiënten behandeld worden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Eva »

Ik wil aan het voorgaande nog het volgende toevoegen.
Naast Emma zat ik tegenover Den Heijer. De klachten commissie toonde zich verbaasd en licht geërgerd over het feit dat zo weinig mensen daadwerkelijk een klacht indienen. Dat heeft als gevolg dat zij hun werk niet naar behoren kunnen doen en er nieuwe slachtoffers blijven vallen.
Ja, ik had die klacht ingediend. Door sukkeligheid is mijn SRS bijna een jaar vertraagd. Volslagen onnodig, maar wel slopend!
Mijn klacht is uiteindelijk bj de Raad van Bestuur terecht gekomen. Ik kreeg gelijk op alle punten. Maar ja, als er zó weinig klachten binnenkomen legt dat niet echt gewicht in de schaal. Beschouw mijn hele moeizame klachtentraject (gelukkig met steun van Emma) maar als beland in de doofpot.

Als dode vogeltjes zaten ze tegenover ons bij de commissie. Den Heijer en mijn psycholoog. Vol spijt en met veel goede voornemens en niet te vergeten leugens. Wist je bijvoorbeeld dat dat veelbesproken protocol helemaal niet bestaat!? Woorden van Den Heijer. Okee, we hebben er de beschikking over, maar Den Heijer beweert gewoon dat het niet bestaat.

Ook ik ben van mening dat indien wij, beheerders of niet, onze kop in het zand moeten steken met betrekking tot wat er werkelijk gebeurt bij het VUmc, we actief medewerking verlenen aan een doofpotsysteem.

Ook ik pas daarvoor.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Emma »

Misschien is "arrogante zak" wat sterk, maar heb maar eens een gesprek met 'm. Hij probeert zich op alle mogelijke manieren uit situaties te praten.

MdH geeft in het citaat aan dat ze naar de individuele behoefte en situatie van de patient kijken, maar hoeveel van ons zijn niet aangelopen tegen het "Nee, want het protocol..."? Hij blijft dezelfde onwaarheden verkondigen. Het klinkt heel plausibel allemaal, als ze er naar zouden handelen. Maar dat doen ze niet.

En dat de angst voor de enkele spijtoptant er voor zorgt dat ze velen tot wanhoop drijven, lijkt me ook niet bepaald gewenst.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Nate_0 »

Ik vind het een beetje een rare instelling dat een beheerder neutraal moet zijn in zaken als deze. Op het moment van ruzie/spanning tussen forumleden: ja. Op het moment dat het ons allen aangaat, en met een goed onderbouwd verhaal e.d.: Nee. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, en het moet niet zo zijn dat de beheerder enkel en alleen beheerder kan zijn en niet meer forumlid met waardevolle informatie.

In het citaat klinkt het ook al alsof meneer dokter Den Heijer een gigantisch groot bord voor z'n kop heeft, en liever gewoon door gaat zoals het nu gaat... wat gewoon echt niet kan, gezien de ernst van de problematiek die wij ervaren, en alle gevolgen die zo'n wachtlijst oplevert (depressie of erger, op eigen houtje hormonen gebruiken, iemand die toch besluit het traject niet in te gaan terwijl er wel degelijk sprake is van GD).

Klachten indienen, dus. Bij de officiele commissie. Ze mogen je het zorgtraject immers toch niet weigeren.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Emma »

Nate_0 schreef:Ik vind het een beetje een rare instelling dat een beheerder neutraal moet zijn in zaken als deze. Op het moment van ruzie/spanning tussen forumleden: ja. Op het moment dat het ons allen aangaat, en met een goed onderbouwd verhaal e.d.: Nee. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, en het moet niet zo zijn dat de beheerder enkel en alleen beheerder kan zijn en niet meer forumlid met waardevolle informatie.
We hebben onder de mods een afspraak: het is geen punt je in een discussie te mengen, zolang er maar minstens één mod wèl neutraal blijft. Als je je neutraliteit verloren hebt door mee te doen, kun je in die discussie niet meer als mod optreden. Machtsmisbruik en zo, daar houden we niet van.

Overigens kun je 'arrogante zak' natuurlijk nooit onderbouwen, maar dat terzijde. Die uitspraak neem ik gewoon voor mijn rekening.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]