Nieuwe chat! Zie dit topic.

vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb eigenlijk niet zoveel vertrouwen in de overheid en haar adviseurs...
maar goed, ik zal je blog een keer lezen, mijn vertrouwen wat opkrikken. :)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Anon20180501 »

Waar kan ik tekenen Danielle... ;)

Veel succes...!
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Citizen Erased »

Volgens mij is onze tak van sport te klein om echt landelijk uit te rollen en te groot voor het VUmc alleen met het huidige budget en daarmee capaciteit. Oplossing zou kunnen zijn dat je niet het gehele proces meer gecentreerd laat lopen via één team, er zijn immers psychologen en endocrinologen genoeg in het land. Dat vereist wel weer bijscholing en de nodige open mindedness van die hulpverleners (om voor mij onverklaarbare redenen blijken wij nog altijd geen populaire patïentengroep te zijn) EN natuurlijk een VUmc die afzonderlijke trajecten op waarde weet te schatten en je niet door een standaard protocol probeert te loodsen.
Ik heb de indruk dat de houding langzaam maar zeker aldaar wel een beetje veranderd..

Zelf heb ik trouwens geen negatieve ervaringen met het VUmc (en ik was nogal sceptisch van te voren), maargoed ik heb dan ook op eigen houtje al een voorschot genomen op het traject (zelfmedicatie, mastectomie), doe je dat niet dan is de hulpvraag natuurlijk een stuk urgenter.
Petities; wat moet je daar mee? Het is een makkelijke manier om je gal te spuwen maar weinig constructief. Met een klacht kan je inderdaad wat.

Wellicht ten overvloede; op 15 maart svp niet de verkeerde vakjes rood kleuren. Ik heb niet de indruk dat er verstandig progressieve jaren voor ons (onder andere) op stapel staan.. dat baart mij eerlijk gezegd nog meer zorgen dan de huidige situatie.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Anon20190501 »

Danielle schreef:. Zie ook mijn Blog daarover waar ik in meer detail uitleg hoe het daarmee staat.
:wship: :violin: :wship: :violin: voor je blog en het initiatief waar je aan meewerkt (ook al heb ik bij dat laatste als niet-inwoner van Nederland persoonlijk geen baat)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Saskia »

Danielle schreef:
FullMoonSynch schreef:De diagnostiek is waar ik nu in vastloop. zit er al sinds maart in en krijg alsmaar te horen dat ze het nog veel te vroeg vinden om een medisch traject in te gaan zonder echt een duidelijke rede te geven of criteria waar ik aan moet voldoen. ben er wel achter gekomen dat ze vinden dat ik nog niet genoeg als vrouw leef ook al loop ik doorgaans in casual dameskleding rond en al mijn vrienden kennen me als Luna... Weet niet zo goed wat ze dan wel verwachten, dat ik 24/7 in een soort baljurk rondloop? zou dat niet eens erg vinden maar vind het nu nog wat te vroeg zolang ik nog niet echt passabel ben. waar ik ook tegen aan loop is dat ze willen dat ik meer sociale contacten krijg maar als ik zag dat ik veel socialer zal worden als ik minder inzit over mijn uiterlijk (i.e. logisch) dan vinden ze dat niet goed. Ik moet nu op magische wijze blijkbaar een reeks vrienden vinden :|

All in all ben ik er niet zo happy mee dat ze je gewoonweg hormonen kunnen ontzien omdat je niet aan hun standaard voldoet, ook al zijn hormonen net zo belangrijk als adem halen voor me.
Dat zou dus een klacht waardig zijn. Zover ik me kan herinneren heb ik slechts 2 keer een rok of jurk aangehad naar het Genderteam. Allebei ruim na mijn groen licht en RLE. Ik zou op zijn minst vragen om een duidelijke verklaring waarom ze je niet door laten gaan naar de volgende stap. Of zelfs een second opinion, daar kan je zorgverzekering je ook mee helpen.
Ik ben nooit in rok of jurk naar het gender team geweest en heb er ook geen nadeel/vertraging van ondervonden.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door LunaWeisse »

Voordat ik in de diagnostische fase kwam had ik op dit forum gelezen dat er pas na de start van hormonen een RLE van kracht gaat. Staat ook nog zo op de website. Ent och blijft dat mens er heel erg op aan dringen dat ik dat nu al moet doen 'om zeker te weten dat dit de juiste weg is.' Als ik iet had gedacht dat dit de juiste weg zou zijn was ik nooit naar het VU gestapt. 6 Januari heb ik een gesprek met een invaller (Inge Bok IPV Renske Schepers) en als die ook vind dat het nog 'maanden te vroeg is' en me nog liever een half jaar verder laat creperen, dan wordt dat inderdaad een klacht, want ik ben het beu om zo te leven en ook beu dat ze bij het vu niet echt naar me luister maar gewoon wat aankloten. En als ik dat daar zeg dan is het 'als je onze werkwijze niet leuk vind, is het dan niet beter dat je het traject elders voort zet?' .......
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Danielle »

Die laatste uitspraak alleen al rechtvaardigd een klacht. Dat zijn geen slechte bedside manners meer, dat riekt naar chantage.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door LunaWeisse »

De enige rede dat is nog niets gedaan heb is omdat ik ze niet tegen me in het harnas wil hebben voor mijn hormoontraject van kracht gaat. Als ik nu de boel opschud en mijn verstandhouding met het vu verstoor en ik ergens anders helemaal achteraan in de wachtrij kan ben ik denk ik nog verder van waar ik wil zijn. Afgelopen dinsdag was ik er voor het laatst en hoorde ik Schepers uit over waarom het nu nog zo lang moet duren en of ze niet toevallig wel eens meer die klacht krijgen. Uit haar antwoorden maakte ik op dat ze wel wist dat veel mensen niet happy zijn met hun werkwijze, en dat ze er eigenlijk geen boodschap aan hebben. Ze gaf als extra rede dat het hun zwaar aangerekend wordt als er een misdiagnose wordt gesteld en iemand spijt krijgt van de transitie. Dat snap ik dan nog wel, maar ik weet zeker dat er nog andere manieren zijn om daar achter gekomen zonder het overgrote deel van de mensen die het al zeker weten verder te hinderen en vertragen in hun proces. Ik kan nog wel wat voorbeelden hier opnoemen van toch wel bizarre voorvallen in hun werkwijze die ik de afgelopen maanden heb ervaren. Wil alleen niet overkomen als een zeer negatief persoon verder, maar je raakt er wel eens moedeloos van.

zoals ik al zij, ik zie januari wel hoe het gaat en dan kan ik altijd nog besluiten om en klacht in te dienen.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Emma »

FullMoonSynch schreef:De enige rede dat is nog niets gedaan heb is omdat ik ze niet tegen me in het harnas wil hebben voor mijn hormoontraject van kracht gaat. Als ik nu de boel opschud en mijn verstandhouding met het vu verstoor en ik ergens anders helemaal achteraan in de wachtrij kan ben ik denk ik nog verder van waar ik wil zijn.
Zo werkte dat ooit in de tijd van Jos Megens, maar nu echt niet meer. Juist deze redenering maakt dat ze bij het VUmc gewoon hun gang kunnen gaan!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld

Bericht door Anon20230219 »

Poefff, tja ik was ook niet echt van plan om in een rok naar het VU te gaan, vind dat ik al vrouwelijk genoeg ben..
Ik ga maandag even contact opnemen elk geval omdat mijn oude nummer over een half jaar niet meer in gebruik zal zijn.
Dat een landelijk netwerk uitrollen geen haalbare zaak is begrijp ik wel maar wat meer centra verspreid over het land zou denk ik met zoveel aanmeldingen geen overbodige luxe zijn.
En er kan altijd wat misgaan als het er zo druk is uiteraard, maar vermoed dat ik de ketel weer eventjes moet opstoken om niet in de vergetelheid te geraken.