Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vinden jullie deze naam kunnen ?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Nate_0 »

En zo zie je maar weer dat alles relatief is :lol:

Mijn vader en moeder hebben overigens ook beide van die echt typisch Friese namen dus die krijgen ook standaard opmerkingen...
meerdere zakken met zaagsel
Kyano
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2015, 14:03
Gender: Man

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Kyano »

Het is niet voor mezelf ik ben blij met de naam die ik heb maar is voor een kindje
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Robin90 »

Ik vind jacey klinken als een uniseks naam. Mijn naam (is officieel geen Robin) heb ik laten veranderen in een Schotse jongensnaam, terwijl ik genderfluid ben. Het wordt maar zelden als meisjesnaam gegeven en in Schotland zelfs nog nooit. Ikzelf vind het uniseks klinken en voel me er goed bij. Ik denk dat het het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij de naam en waarmee jij het zelf associeert. Voor mij voelde de naam passend qua betekenis en klinkt het voor mij uniseks. ondanks het officieel een jongensnaam is en ik heb er geen dag spijt van gehad dat ik mijn naam wettelijk heb laten veranderen in een jongensnaam ondanks ik genderfluid ben (in een vrouwelijk lichaam), omdat ik het zelf niet zo associeer. Denk aan de naam Kim. In Nederland is dat een op en top vrouwen naam, maar kijk naar bijvoorbeeld China en daar is het een typische mannen naam. Het zal door iedereen en waar je ook komt anders gezien worden. Het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij de naam en jij het zelf associeert met de genderidentiteit die jij ervaart. Misschien goed om bij stil te staan; ik heb jaren lang aan de naam Robin gedacht voor mezelf als uniseks naam (vandaar hier mijn nickname ook), maar ik vond de betekenis niet bij mij passen. Ik ben verder blijven zoeken en toen ik mijn nu wettelijke naam tegenkwam en de betekenis las wist ik zeker dat dit het moest worden. De naam vind ik goed bij me passen en de betekenis ook en dat maakte voor mij echt het verschil. Na jaren twijfelen over de naam Robin, stond het voor mij in enkele dagen vast toen ik mijn nu wettelijke naam tegenkwam.
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door tartangirl »

Hoi Robin, zeker om even bij stil te staan....de naam waar je de rest van je leven mee aangesproken gaat worden.
Mijn moeder is Engels/Schots en ik wilde in het begin Chevonne als naam......en toen kwam het hollandse sausje eroverheen en ik hoorde (en terecht) van mijn jongere broer dat dit door hollanders als een chiffon uitgesproken kan worden.....en om nu als een soort van zwannehals door het leven te gaan leek mij ook geen fijn moment.
Er zijn genoeg namen waar je mee kan spelen ......waar geen direct vrouw/man label op zit....veel plezier met zoeken.....ennuh Robin is ook een mooie naam....bye bye
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Robin90 »

Haha dat kan ik me voorstellen. Ik ben juist een Nederlander en heb een schotste naam gekozen. Hij is inmiddels officieel gewijzigd (niet in Robin, maar durf het ook hier nog niet te benoemen als nieuweling). Voor mij was het toen ik die naam die ik nu wettelijk heb direct duidelijk dat dat mijn naam moest worden, terwijl ik daarvoor jaren twijfelde over de naam Robin bijvoorbeeld. Mijn naam die dus nu Schots is wordt ook altijd verkeerd uitgesproken en dat is inderdaad ook behoorlijk irritant, maar met de naam waarmee ik geboren ben dat was een Franse naam die ook altijd verkeerd werd uitgesproken, dus in die zin ben ik het wel gewend haha. Maar kan me goed voorstellen dat als het ineens een soort rare betekenis krijgt wanneer ze je naam uitspreken je er wel anders over gaat denken. Ik vind chevonne wel een hele mooie naam trouwens. Jammer dat dat dat dan vaak zo verkeerd wordt uitgesproken
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think: