Nieuwe chat! Zie dit topic.

Geslacht!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Geslacht!

Bericht door Anon20230219 »

Ja ze is wel grof gebekt inderdaad maar vind haar humor echt wel geweldig.
Vond het een leuke aflevering weer deze keer.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Geslacht!

Bericht door Anon20230219 »

Gisteravond met veel plezier alweer de laatste aflevering van Geslacht! gekeken.
Bijzonder was de gender party waarbij ze het niet kon laten even een klein bommetje onder de vreugde te gooien toen het een jongetje bleek...vooral oma schoot helemaal in de vlekken en kon de grap niet echt waarderen...ik vond het wel humor maar snapte de omslag in de sfeer wel een beetje.
Opzienbarend was het gesprek wat ze had met een SGP kamer lid welke eigenlijk totaal haar intersekse conditie negeerde, was voor het eerst dat ik haar nogal geergerd en beetje boos zag kijken.
Of er een vervolg op gaat komen weet ze zelf niet, zou ze terug gaan komen dan zou ze taarten gaan bakken :)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Geslacht!

Bericht door Alexandra »

Ryanne van Dorst zocht ook nog iemand die net zoals zij/haar/hem/hij/persoon/zhe/hze/?/y/xxy/yxy/xx is... oe, hokjes...! het is wel lastig praten/schrijven zonder hokjes.

Ben benieuwd of Ryanne die persoon zal vinden... btw, ik wil me best wel kandidaat stellen. ;)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Geslacht!

Bericht door Anon20230219 »

Alexandra schreef:Ryanne van Dorst zocht ook nog iemand die net zoals zij/haar/hem/hij/persoon/zhe/hze/?/y/xxy/yxy/xx is... oe, hokjes...! het is wel lastig praten/schrijven zonder hokjes.

Ben benieuwd of Ryanne die persoon zal vinden... btw, ik wil me best wel kandidaat stellen. ;)
Ja ik hoop het ook voor haar dat ze inderdaad iemand treft zoals zijzelf.
Tja het wordt inderdaad lastig zonder hokjes te denken maar aan de andere kant werpt het meer beperkingen op dan vrijheden.
Goed voorbeeld is dat ik vanmiddag voor een damestrui sta te kijken en ik een leuke zie en dan toch denk....nee daar heb ik nog een te mannelijk hoofd voor..en dan toch een model neem met wat minder felle kleurtjes.
Ik moest toen wel weer even aan haar terug denken.
Zou het leuk vinden als ze nog een nieuw seizoen zou gaan maken maar voorlopig gaat ze zich weer op haar band en muziek richten.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Geslacht!

Bericht door Anon20190516 »

Deze aflevering was de eerste die ik had gezien.
Wat een geweldig mens,die Ryanne
En wat een geweldig programma.
En die jongen van de Sgp......ik blijf me verbazen dat er nog mensen bestaan die zo denken
Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Geslacht!

Bericht door Alexandra »

Rikki schreef: En die jongen van de Sgp......ik blijf me verbazen dat er nog mensen bestaan die zo denken
Nou en of...

Maar goed, we leven in een vrij land. Als ik mezelf verplaats in zijn leefwereld, dan begrijp ik het wel dat hij zo denkt. Het is jammer dat hij zich niet kan verplaatsen in personen als Ryanne. Dogmatisch denken is eenrichtingsverkeer... Zolang we elkaar niks opdringen is er niks aan de hand.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Geslacht!

Bericht door Fran »

Ik vind het een geweldig programma en Ryanne doet het ook fantastisch; luchtig, met een vleugje Rotterdamse droogheid.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Geslacht!

Bericht door Emma1981 »

Was top programma ja.

Maar vond het interview met die SGP gast erg goed, om te tonen dat dat soort mensen er zijn, en dat dat soort mensen ook beslissen over wat er in nederland gebeurt. En ik hoorde toch wel ook collega's praten over dat ze het programma gezien hebben. Helaas mannen praat over wie er het minste van snapte *zucht* maar ach, dat is voornamelijk haantjes gedrag, ik vermoed dat het gros er toch echt wel wat van opgestoken heeft.
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Geslacht!

Bericht door Alatàriël »

ik had vanmiddag een heel leuk gesprek met een vrouw (moeder).

even ter inleiding.

ik ben beroepsmatig buitensporter, en neem dus ook groepen mee op avontuurlijke tochten.
vanochtend dus samen met een collega een groep van 23 personen meegenomen op een actieve wandeling met tussen door touwbruggen over de rivier en een hoge, lange kabelbaan.
dit was een familie met jonge kinderen (de jongste een jaar of 8) en ouders.

tijdens het terug wandelen naar het start punt kreeg ik de vraag van 2 van die kinderen (jongens) waarom ik eruit zie als een meisje.
de moeder reageerde direct positief met een tegenvraag, : waarom ziet hij eruit als een meisje?
daar moesten die kinderen even over nadenken..... en toen kwamen natuurlijk de standaard kenmerken: "zij heeft lange haren. en een knot. zij heeft oorknopjes en zwarte wimpers."
grappig. en het logisch dat die jonge kinderen zo kijken.
en de moeder heel positief samen met mij uitleggen dat het niet uitmaakt. dat het ok is, enz.

en toen kwam het gesprek over het transgender gebeuren.
en dat ook zij het programma "Geslacht" en "hij is een zij" hebben gezien.
ze hebben er eigenlijk niks mee te maken. maar ze vonden het programma heel erg interessant en vooral de presentatrice heel leuk en goed.
goede onderwerpen en informatie. en erg aantrekkelijk om te kijken.
ze hebben dingen geleerd waarvan ze het bestaan niet wisten en hun denkbeeld bij dit onderwerpen kunnen verbreden.
en raden iedereen aan het te kijken.
ze was heel open, ook over haar eigen jongens.
ze wil dat de jongens gelukkig zijn. en als ze dan transgender zijn, zou ze het accepteren.
natuurlijk ook verder over mij gehad. heel openlijk en positief.

bij afsluiting was het dan natuurlijk ook deels : "dag/bedankt meneer en dag/bedankt mevrouw" :lol:

maar dit soort programma's helpen zeker mee aan de algemene bekendheid en acceptatie van het onderwerp.
ik hoop dat men door gaat met het maken hiervan.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Geslacht!

Bericht door Alexandra »

Zelf zoek ik niet zozeer acceptatie, eerder een uitnodiging tot exploratie... jezelf blootgeven, en je kwetsbaarheid tonen hoort daar misschien wel een beetje bij. Acceptatie eisen is niet goed. Te dwingend. Mensen herkennen het gevecht wat we voeren. Ze voelen ons verdriet wel. Maar pas alleen als we onszelf durven laten zien. Onze pijn, ons gevecht, onze eenzaamheid.... muren om ons heen bouwen werkt niet. Muren in onszelf bouwen ook niet. Het gaat altijd vlak.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb