Nieuwe chat! Zie dit topic.

Artikel over afweging transitie

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Artikel over afweging transitie

Bericht door janine2363 »

tanisha schreef: 08 jan 2018, 18:02 Klopt ik kon persoonlijk niks met dat manlijke geslachtsdeel ik vond het één ergernis en het woord zegt het al manlijk geslachtsdeel ik kon mij geen vrouw voelen met dat ding dus die moest gaan!
Yup, voor mij zou ik als het moest kunnen leven met de "ergernis", maar het zou mij belemmeren mijn vrouw voelen/zijn verder te ontwikkelen. En waarom stil blijven staan, als ik mij beter voel met elke stap die ik neem? Dus moet het gaan.

Je kan denken: Is er een reden om het te doen. En denken aan risico's, consequenties, wat je verliest. Of je kan denken: Is er een reden om het niet te doen en denken aan de mogelijkheden, wat je kan winnen, al is er geen zekerheid.

Ik ga voor de mogelijkheden van de toekomst, op niet meer als een "glimmer" van gevoel als het moet. Ik zal ongetwijfelt vast ook ergens een vergissing mee maken, hoort er ook bij. Maar ik kijk vooruit, niet achteruit. Door jezelf te zijn win je IMHO altijd meer dan je kan verliezen.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Artikel over afweging transitie

Bericht door Simão »

Marina1993 schreef: 08 jan 2018, 15:45 Simao...

Hoe jouw stukje op mij over kwam was dat je als je geen vagina hebt je anus als alternatief kan zien, maar als je partner dat niet ziet zitten je dan toch maar een operatie moet ondergaan. Je zal het zo wel niet bedoeld hebben, maar zo interpreteerde ik het. Vandaar mijn reactie.
Ik begreep dat je het anders zag dan dat het er stond, vandaar nog even extra uitleg. Niks mis met reageren en doorvragen, kan gebeuren dat dingen anders opgevat worden en het is gewoon zaak om het dan even op te helderen en dat is gebeurd.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark