Je eigen gender construeer je door herhaald gedrag

Pas ik nou in een hokje of niet?
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Je eigen gender construeer je door herhaald gedrag

Bericht door Isabelle »

LauraHeleneN schreef: 01 feb 2019, 12:57
Isabelle schreef: 01 feb 2019, 11:43 Lang geleden dat ik hier was :P, heel veel onderzoek gedaan in die tijd.
Hier iemand die alles naar mijn idee goed uiteen zet op een wat technischere manier. Enige kennis van Engels en Neurologie is vereist.
In welk veld doe/deed je veel onderzoek, @Isabelle?
Ik vind de tekst die je hebt geplaatst heel interessant leesvoer.
Well, ik studeer sociologie en spits veel van mijn papers op gender als dit mogelijk is. Volgend jaar doe ik een minor psychologie erbij waar ik hetzelfde mee wil. Mijn onderzoek naar gender op internet is meer gericht op neurologie etc, (de biologische kant). De 3 combineren is waar ik voor ga, bij het denken over gender, zeker omdat epigenetische factoren en hoe het sociale invloed heeft op de hersenen, veel naar voren komen in onderzoek. Altijd nature EN nurture, zeker als je evolutionaire biologie( een kleine interesse)van 'species' bekijkt.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Je eigen gender construeer je door herhaald gedrag

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben de laatste tijd, tijdens en sinds m'n SRS revalidatie in Thailand in aanraking gekomen met m'n buurvrouw die ook vanuit psychologie en neurologie onderzoek doet.
Ik denk er intussen zelf hard over na om m'n psychologie studie (tijdens D1 afgebroken vanwege emigratie) weer op te pakken.
Plaats reactie