Het gevoel mezelf te verliezen ...

Pas ik nou in een hokje of niet?
Plaats reactie
Mich
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:34
Gender: Genderfluid

Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Mich »

Hoi

Ik zit momenteel in zak en as. Omdat alles en iedereen om mij heen, ontzettend bezig is met een verklaring te proberen te vinden voor mijn genderdysforie.
Ik begrijp dat mijn verhaal voor hen als een schok komt.

Maar de "wat zullen de mensen denken" en "ocharme wij om dit als familie te moeten meemaken" raken mij in het geheel niet.

Voor mij voelt het alsof ik heel hard aan het schreeuwen ben in een donkere kamer waar niemand mij hoort of ziet.

Alles draait om het drama voor de familie. Wat ik zo ontzettend egoïstisch van hen vind. Mijn moeder vertelt het zelfs als "hij gaat zich binnenkort kleden als een homo". Terwijl het dat helemaal niet is. Ik val zelfs niet op mannen. Ik heb haar gezegd:" ofwel vertel je de waarheid aan anderen ofwel vertel je maar beter niets.

Voor mij voelt het alsof ik mezelf aan het verliezen ben. Alles waar ik voorheen in geloofde, lijkt nu een leugen te zijn.Gezien mijn genderdentiteit/kapstok nu wankelt en alles en iedereen in verschillende kledinghangers aan mijn kapstok hangt.

Dit zet mij heel erg aan het twijfelen.

Klinkt dit jullie bekend in de oren?

Groetjes

Mich
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Ender »

ik herken het bij mezelf niet, maar ik snap wel dat iedereen er anders mee om gaat.
sommigen zullen inderdaad heel erg zoiets hebben van "omg wat zullen mensen wel niet denken" etc wat jij omschrijft.
het is voor iedereen anders hoe die er mee omgaat. in eerste instantie is het een schok, ten tweede moeten ze het verwerken, maar als ze zien/merken dat jij je door deze stap gelukkig bent/voelt (en als zij jou dat gunnen), zullen ze uiteindelijk je beslissing snappen en weten dat het voor jou geen keuze is.. en als jij uiteindelijk 'jezelf kan worden', zullen ze er ook achter gaan staan. Het is alleen iets niet-normaals dat op hun pad komt, dat heeft ff tijd nodig, want 'niet-normaal = weerstand'.
helaas zullen er ook mensen zijn die het nooit accepteren.. maar wat ik dan denk is, als zij zo kleinschalig zijn, als zij niet zien waarom het écht gaat, dan hoef ik die mensen ook niet in mn leven.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Dieuwertje »

Het kan helpen als zij (je ouders) zich enigszins bekend maken met de materie. Een makkelijk toegankelijke bron zijn de 'Hij is een zij' afleveringen die denk ik nog gewoon op internet terug te vinden zijn.
Cocaholic
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2017, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Cocaholic »

Ik vind het altijd zo naar om te lezen dat ouders en familieleden van jouw probleem soms hun eigen probleem maken, terwijl jij degene bent die gesteund zou moeten worden. Dat je moeder zo'n opmerking maakt dat jij je "binnenkort gaat kleden als een homo" is natuurlijk pijnlijk en niet leuk, maar het zegt wel dat ze in ieder geval al accepteert dat jij misschien al wat aan je uiterlijk gaat veranderen. Dat is in elk geval al iets.

Net als wat Dieuwertje zegt, denk ik dat het heel erg helpt om je familie een beetje bekender te maken met het concept genderdysforie en wat het inhoudt om transgender te zijn. Naast "Hij is een Zij" zijn er online nog een heleboel documentaires te vinden, zowel in het Engels als in het Nederlands. Misschien ook een idee om dat een keer samen met je ouders te doen en ze daarna de gelegenheid geven om jou vragen te stellen over wat ze hebben gezien?

Het zal vooral wennen zijn voor de familie en waarschijnlijk hebben ze niet door dat sommige uitspraken naar jou toe kwetsend of beledigend zijn. Durf je ze daar wel op aan te speken? Of gaat dat niet echt?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Anon20180311 »

Uhum,

Mich, is intersekse.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Jer158 »

Mich schreef: 24 aug 2017, 15:58Dit zet mij heel erg aan het twijfelen.
Waarover brengt dit je aan het twijfelen, Mich?
Nick schreef: 24 aug 2017, 19:51 Uhum, Mich, is intersekse.
Ook intersekse mensen krijgen een geslacht toegekend bij de geboorte en worden vervolgens opgevoed (en soms gemedicaliseerd) als dat geslacht. Het verandert dus niets aan het transgender zijn, wat alleen maar betekent dat iemand zich niet identificeert met het geslacht dat bij de geboorte was toegekend. Sterker nog, waarschijnlijk hebben intersekse mensen een grotere kans om trans te zijn dan niet-intersekse mensen, omdat de kans nu eenmaal wat groter is dat er een verkeerde beslissing wordt genomen.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Jer,

Duw een interseks persoon, niet zomaar bij de transgenders of transseksuelen. Want dat zijn ze niet, ze hebben de beiden geslachten.

Maar leven soms, jammer genoeg gedwongen in het meest duidelijke aangeboren aanwezig geslacht. Terwijl deze niet klopt, met wat ze echt voelen.

En dat is GD ( interseks met GD), maar geen transseksueel of transgender. Tenzij, de persoon in kwestie, zelf transgender verkiest.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Het gevoel mezelf te verliezen ...

Bericht door Nate_0 »

Jer maakt toch echt een onderscheid tussen iemand die biologisch m/v is, en iemand die intersekse is... Ook als je intersekse bent, kun je transgender ervaringen hebben, zeker wanneer je gedwongen wordt binnen een hokje te leven en dat hokje past niet bij je gevoelens...

Daarnaast is "beide geslachten hebben" ook niet de definitie van intersekse zijn....
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie