gevoelens op de loop

Pas ik nou in een hokje of niet?
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: gevoelens op de loop

Bericht door finesse »

vrouw zijn en elegant zijn is bij mij onlosmakelijk met elkaar verbondnen...maar dat is slechts mijn mening

en verder over het kleden...of je nou een crosdresser, een transsexueel, transgender, travestiet of lesbische transsexueel bent in de mtf of de ftm vorm: je moet je gewoon kleden volgens een bepaalde stijl waarbij je je prettig voelt en de omgeving geen aanstoot aan je hoeft te nemen. kleed je zoals mensen van je leeftijd en conform je figuur. en dan mag je 1 of 2 keer per jaar rustig gek doen.

vandaag bij de (fantastische) gay pride zag ik eea weer in alle soorten en smaken langskomen en dat mag op zo'n dag...maar dat is slecht 1 op de 365 dagen.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: gevoelens op de loop

Bericht door Aster »

finesse schreef:vrouw zijn en elegant zijn is bij mij onlosmakelijk met elkaar verbondnen...maar dat is slechts mijn mening

en verder over het kleden...of je nou een crosdresser, een transsexueel, transgender, travestiet of lesbische transsexueel bent in de mtf of de ftm vorm: je moet je gewoon kleden volgens een bepaalde stijl waarbij je je prettig voelt en de omgeving geen aanstoot aan je hoeft te nemen. kleed je zoals mensen van je leeftijd en conform je figuur. en dan mag je 1 of 2 keer per jaar rustig gek doen.

.
Hmmmm....tjah....ach....kleden conform je (zichtbare!) sekse mist in dit rijtje.

Ik zie hier in de buurt af en toe een (pas begonnen?) MTF van naar mijn schatting een jaar of 70-75...die zich kleedt als een meisje van 20....en toegegeven: ze heeft een goed figuur en een paar mooie benen in de mini jurkjes waarin ze rondloopt.

Het mannelijke gezicht en de mannelijke huidstructuur worden helaas nogal benadrukt door a: een dikke laag doffe 'dodenmasker' foundation en dof poeder en b: een veel te volle, te dikke, te duidelijke 'nylon-theemutspruik'. En niet te vergeten de bijkans 'verplichte' dun getekende boogjes wenkbrauwen.

Dat trekt de 'aandacht' maar ergens begrijp ik haar statement wel. In haar geval maakt het namelijk niet zo uit of ze nou als een 20 jarige gekleed gaat of als een dame van haar leeftijd met een minder opvallende pruik en minder 'dodenmasker' foundation.

Onpassabel blijft onpassabel, no matter what.

Ik heb zo het vermoeden dat ze dat zelf ook heel goed weet en juist daarom gewoon haar gang gaat.

Mensen kunnen ook 'aanstoot' nemen aan een weliswaar goed geklede maar onpassabele MTF namelijk...of, in het beste geval, wordt ze gezien als een soort excentriciteit of een 'showroom figuur', naar het TV programma uit de jaren 70/80.

In dat geval maakt het allemaal niet meer zo uit en zij heeft dat in de gaten...dus gaat ze haar eigen gang.

Als ik haar zie dan zie ik ook voorbijgangers etc verschrikt/verbaast kijken en hun hoofd bijna van hun romp draaien terwijl ze over stoepranden struikelen....maar niemand geeft (hoorbaar) commentaar.

Too obvious, dus commentaar overbodig, zoiets.
Mede omdat ze totaal niet verkrampt rondloopt in de zin van 'ik wil als een vrouw gezien worden!' Ze neemt zichzelf gewoon niet al te serieus.


Good for her in ieder geval!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: gevoelens op de loop

Bericht door Paul »

Hey Aimee,

ik zie wat je bedoelt, en ik sluit me eigenlijk wel bij de mening van Gabriël aan.
Want inderdaad: waarom zou een transvrouw extreem vrouwelijk moeten zijn tegenover de zogenaamde bio-vrouw, en een transman een übemacho.

Het is juist belangrijk om jezelf te blijven, en je eigen smaak en karakter te blijven houden.
Smaak ontwikkel je vanzelf, en het is niet nodig om alles maar aan te passen aan wat de buitenwereld wil, lijkt me.
Gewoon lekker dragen wat je wilten waar je je goed in voelt.

Om even uit te leggen waar ik het over heb: ik zie er zelf echt als een vrouw uit, met vrij lang haar, en ik draag enigzins neutrale kleding, waarvan sommige dingen nog wel vrouwelijk zijn, maar ik heb me altjd man gevoeld. Moet ik dan - omdt de buitenwereld het verwacht - mijn haar tot milimeter snoeien, en van die kleurloze mannendingen dragen? Nee, daar zou ik meniet in thuis voelen. Dan maar anders dan anders, maar ik zal blijven dragen wat ik zelf mooi vind en waar ik me goed in voel.

Ga ervoor meid!!


Groeten van Paul
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: gevoelens op de loop

Bericht door Jeste »

Gabriël schreef:Maar als je naar bio vrouwen kijkt. Je hebt vrouwelijke vrouwen, je hebt gewone spijkerbroek-en-t-shirt-vrouwen zonder make-up, je hebt meer mannelijk geklede vrouwen... Allemaal niks mis mee. Dus waarom zouden transvrouwen maar een type vrouw mogen worden? Als jij je fijner voelt in een stoere stijl en je wil kleden zoals een lesbische vrouw, gewoon doen! :D Dat maakt je niet minder trans.
Inderdaad, wat Gabriël schrijft is zo, Aimee. Ondanks dat ik dat eigenlijk al wist had het voor mij nog heel lang geduurd voor dat ik de stap durfde te zetten om er voor uit te komen dat ik geen man ben. Omdat ik niet van dingen als jurken, lang haar en make-up houd heb ik heel lang gedacht om het maar zo te laten, dus om maar te proberen om toch als man door het leven te gaan.
Dat heel erg vrouwelijke heeft mij nooit aangesproken. Al m'n hele leven heb ik juist vol bewondering gekeken naar vrouwen die een beetje mannelijk zijn. Dat ik m'n haar kort scheer komt zelfs door een meisje dat dat ook deed.
Het gaat erom dat je jezelf kan zijn. Dat is voor iedereen op een andere manier. Je aanpassen werkt misschien voor een tijdje, maar het is niet voor altijd vol te houden.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.