Nieuwe chat! Zie dit topic.

Geen passend hokje

Pas ik nou in een hokje of niet?
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Geen passend hokje

Bericht door anon20181206 »

2 jaar geleden liep hier een man van 47 jaar, kop op stand storm, en kort grijs haar.
Nu loopt hier een vrouw van 49, trots en fier, door dorp en winkels heen.
Mijn planning weerhield me eerder om ook op het werk te gaan, maar vandaag aan de geachten medegedeeld dat maandag Arlina gaat beginnen.
Ik zit in een produktie-omgeving tussen enkel mannen. Men heeft er geen probleem mee.
Straal, en heb geen zorgen.
Maak je bewust van wat je wil, niet wat anderen denken.
En, je zelfbeeld is altijd slechter dan wat de rest van je vind. Die boeit het namelijk niets.
Laat dat met die app-selfies, geeft je een vertekend beeld. Je leeft in een echte wereld, geen fantasie.

Je vrouw en kinderen zul je voorzichtig moeten benaderen, bereid je goed voor, schrijf het eventueel op.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen passend hokje

Bericht door ReneeCross »

Hoi Bardem,

wat een herkenbar verhaal. En zeker de angst om je gezin kwijt te raken. Heb ik ook al die jaren gehad. En achteraf had ik het allemaal anders moeten doen, maar ja achteraf he...

Ik werd er niet beter van om te zwijgen. Heb er zelfs PTSS mee opgelopen. Daarvoor ook bij een psychologe geweest. Maar het beste was dat ik er met mijn vrouw over kan praten. En nee ze juicht het zeker niet toe en we hebben nog een lange weg te gaan. Haar vorige week verteld hoe ik me voel en hoe erg ik in de war ben over mijn zelf. We proberen daar samen uit te komen. Of dat gaat lukken, ik weet het niet, hoop het wel, maar ik wil je stiekem toch wel een beetje adviseren, let op je zelf. Laat je zelf niet te veel afglijden. Ik zelf stond op het punt om er mee te stoppen met dit leven, gelukkig heeft het lot anders voor mij bepaald.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Geen passend hokje

Bericht door Benjamin »

ReneeCross schreef: 03 okt 2018, 10:27 Heb er zelfs PTSS mee opgelopen.
Ik ben benieuwd naar je verhaal over PTSS. Hoe word je behandeld en hoe kwam je erachter?

Bij mij is een paar maanden geleden ¨complexe¨ PTSS met psychotische kenmerken geconstateerd. Echter ik loop er tegenaan dat ik op geen enkele manier echt hulp krijg. Ja ik kan antipsychotica krijgen. Maar die heb ik in het verleden al eens gehad en ik ga liever nog direct dood.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Geen passend hokje

Bericht door stella »

Benjamin schreef: 06 dec 2018, 16:38 Ik ben benieuwd naar je verhaal over PTSS. Hoe word je behandeld en hoe kwam je erachter?

Bij mij is een paar maanden geleden ¨complexe¨ PTSS met psychotische kenmerken geconstateerd. Echter ik loop er tegenaan dat ik op geen enkele manier echt hulp krijg. Ja ik kan antipsychotica krijgen. Maar die heb ik in het verleden al eens gehad en ik ga liever nog direct dood.
Ik heb ook cPTSS en ben daarvoor nu in behandeling. Het is een combinatie van cgt, emdr en praattherapie. Ik heb echter wel in 9jaar tijd verschillende psychologen gehad een hoop foute diagnoses en geen hulp. Mijn huidige psycholoog (denk mij 8ste) weet me eindelijk goed te helpen.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Geen passend hokje

Bericht door Jannet V »

Benjamin, ga eens googelen op TRTC.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen passend hokje

Bericht door ReneeCross »

Ik denk dat er natuurlijk verschillende gradaties zijn van PTSS. Bij mij heeft oa EMDR geholpen. Daarnaast natuurlijk ook de gesprekken met de psychologe.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Geen passend hokje

Bericht door Benjamin »

Jannet V schreef: 06 dec 2018, 20:03 Benjamin, ga eens googelen op TRTC.
Dankjewel Jannet. Ik had hier nog nooit van gehoord en ga het bespreken met mijn psychiater binnenkort.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Geen passend hokje

Bericht door Benjamin »

ReneeCross schreef: 07 dec 2018, 06:46 Ik denk dat er natuurlijk verschillende gradaties zijn van PTSS. Bij mij heeft oa EMDR geholpen. Daarnaast natuurlijk ook de gesprekken met de psychologe.
Klopt ja, er zijn soorten en maten. Ik heb ook wel EMDR gehad maar het probleem is dat EMDR gaat over afzonderlijke gebeurtenissen. Mijn trauma gaat vooral over een jeugd die nog het meeste leek op een concentratiekamp en dan werkt EMDR niet.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Geen passend hokje

Bericht door Benjamin »

stella schreef: 06 dec 2018, 19:49
Benjamin schreef: 06 dec 2018, 16:38 Ik ben benieuwd naar je verhaal over PTSS. Hoe word je behandeld en hoe kwam je erachter?

Bij mij is een paar maanden geleden ¨complexe¨ PTSS met psychotische kenmerken geconstateerd. Echter ik loop er tegenaan dat ik op geen enkele manier echt hulp krijg. Ja ik kan antipsychotica krijgen. Maar die heb ik in het verleden al eens gehad en ik ga liever nog direct dood.
Ik heb ook cPTSS en ben daarvoor nu in behandeling. Het is een combinatie van cgt, emdr en praattherapie. Ik heb echter wel in 9jaar tijd verschillende psychologen gehad een hoop foute diagnoses en geen hulp. Mijn huidige psycholoog (denk mij 8ste) weet me eindelijk goed te helpen.
Ik hoop ook zo iemand te treffen. Ik ben een jaar of vijftien aan het zoeken binnen de ggz waarvan nu drie jaar intensief dagbehandeling. Maar dat komt niet bij de kern van het probleem.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Geen passend hokje

Bericht door Simão »

Benjamin schreef: 07 dec 2018, 11:25

Klopt ja, er zijn soorten en maten. Ik heb ook wel EMDR gehad maar het probleem is dat EMDR gaat over afzonderlijke gebeurtenissen. Mijn trauma gaat vooral over een jeugd die nog het meeste leek op een concentratiekamp en dan werkt EMDR niet.
Dat wilde ik ook net zeggen. Dat is okee als je 1 ding hebt meegemaakt dat je niet goed kunt verwerken, maar niet voor een deel van je leven dat volkomen mis is gegaan.

Overigens is van behandelaars wisselen tot je de juiste hebt op zich vrij gewoon omdat je, als je aan je traject begint, gewoon nog niet weet wat je precies zoekt en nodig hebt, en je behandelaar ook niet. Dit wordt gaandeweg duidelijker.
Een goede behandelaar zal, als er geen resultaat is, ook zelf gewoon aangeven dat zijn/haar soort behandeling dan niet de juiste voor je is en je een ander aanraden.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark