Nieuwe chat! Zie dit topic.

Betere screening vereist, spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Zullen we mensen die wellicht wat minder goed in staat zijn om een weloverwogen besluit te maken géén halve zolen gaan noemen?

Wat een tweede SRS betreft, Evi, naar mijn weten is dat zo goed als onmogelijk (of in ieder geval héél lastig). Je zit immers niet alleen met een gebrek aan weefsel, maar ook met een hoop littekenweefsel dat vrij makkelijk tot extra complicaties/moeilijkheden gaat leiden.

Dit is een interview van een man die eerst van man>vrouw gegaan, en vervolgens van vrouw>man (er worden vrij sterke uitspraken gedaan die triggerend kunnen zijn, so be aware of that):
https://www.youtube.com/watch?v=k9jC34sk_3I

(In dit geval lijkt het me een typisch geval "te hoge verwachtingen")

En meer:
https://www.youtube.com/watch?v=pMcROI-IUAk (deel 1)
https://www.youtube.com/watch?v=kDLPaxQXGk0 (deel 2)

Waarom dit soort mensen überhaupt in transitie gaan weet ik niet... maar goed.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20210626 »

Hoe mogen we ze dan wel noemen ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Medepatienten?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20210626 »

Ik heb geen enkel gemeenschappelijk gevoel met deze personen, bovendien zie ik mij ook niet als patiënt.

Als je je laat opereren weet je dat je een stap neemt die niet meer terug kan , eigenlijk is dat al zo als je langere tijd aan de hormonen gaat . Probeer als transman de effecten van testo maar eens om te draaien .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Mr.X »

Wow...het aantal bekrompen reacties in dit topic gaat verder en verder.

Ik zie dat heel veel mensen alleen kunnen redeneren vanuit hun eigen ervaring. "Ik had geen moeite met een keuze maken." "Ik heb geen spijt" etc.
Is het nou echt zo moeilijk om eens te kijken buiten je eigen ik, en te zien dat andere mensen dingen anders kunnen beleven?

Niet iedereen kan een weloverwogen keuze maken. Door omstandigheden (opvoeding, levenservaring, noem maar op) kunnen bepaalde keuzes verkeerd uitpakken. Mensen worden ouder, leren nieuwe dingen, komen tot nieuwe conclusies....Echt, zo moeilijk is het niet.

Laten we deze mensen in hun waarde laten, in plaats van ze 'halve zolen' te noemen?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Niet iedereen is hetzelfde. Niet iedereen is een rots in de branding of een bushokje in een dorp zonder jeugd. Dat niet iedereen het nodig heeft en jij en Tanisha absoluut 100% zeker niet (want dat is een terugkerend topic) betekent niet dat het niet nodig is. Maar dat er een groep meer kwetsbare patiënten is is niet te negeren, aangezien transgender zijn voor verreweg de meeste mensen nogal een impact heeft op hun sociaal-emotionele ontwikkeling.

En mensen zijn over het algemeen redelijk dom en behóórlijk naïef. De informatieresistentie waar Jer het over had is behoorlijk wijdverspreid, verwachtingen liggen te hoog of op de verkeerde plaats (bijvoorbeeld "wanneer ik in transitie ga, heb ik geen problemen meer") en er zijn mensen op de wereld die denken dat je geamputeerde been weer aan kan groeien. Overschat mensen dus vooral niet. Dat jij dit soort dingen weet betekent niet dat iederéén het weet.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef: 11 mar 2018, 20:04.

En mensen zijn over het algemeen redelijk dom en behóórlijk naïef. De informatieresistentie waar Jer het over had is behoorlijk wijdverspreid, .
Geheel oneens. De uitzonderingen bevestigen zoals steeds de regel, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de groep mensen die je bedoelt lijden aan een ander syndroom, gekend onder de naam "intellectuele luiheid". Eén van de symptomen daarvan is het streven naar instant gratification.

En daar kan ik geen greintje mededogen voor opbrengen. Noem me maar hardvochtig.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20210626 »

AUB Krijgen we die litanie weer , die grammofoonplaat is zo grijs .

Spijtoptanten ga je niet voorkomen door wat voor diagnostiek of poortwachters of van mijn part Genderpoltie dan ook


Als je je laat opereren en je krijgt daar na spijt , jammer dan ........
Als er allerlei dingen zijn misgegaan tijdens een operatie ok maar is dat een spijtoptant ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Ender »

volgens mij is er niet zo veel meer over dit topic te zeggen. spijtoptanten zul je altijd hebben, maar puur op cijfers is het in NL beter geregeld dan in andere landen.