Betere screening vereist, spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gesloten
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190501 »

Jannet V schreef: 10 mar 2018, 22:00
tanisha schreef: 10 mar 2018, 21:47 Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt om die paar spijtoptanten.

Er zijn ook zat debielen die hun gezicht vol laten tatoeëren die worden nog wel erger buitengesloten uit de samenleving en dat wordt gewoon maar gedaan bij iedereen die een gevulde beurs mee neemt!

Zo kan ik nog wel heel wat meer voorbeelden verzinnen maar je moet niet iedereen tegen zichzelf willen beschermen?
Slechte vergelijking. Iets met appels en stoeptegels of zo.
De vergelijking loopt wellicht enigszins mank maar Tanisha heeft wel degelijk een punt. Onze welzijnsmaatschappij is aan het doorschieten naar een verkleuterde en pamperende hangmatmaatschappij. Er mag toch nog wel iets overblijven van een concept als eigen verantwoordelijkheid. Wie zijn/haar/zhijn/zhaar kont verbrandt moet maar op de blaren zitten.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Nick, als je mensen gaat lopen uit maken voor kinderen omdat ze gedwongen zijn tot een operatie vind ik dat je toch redelijke een grens over gaat. Je geeft bovendien zelf aan dat er in jouw tijd ook voor het volledige traject gekozen moest worden--dus weet je vast ook dat zo maar even een andere behandelaar zoeken niet makkelijk is. In andere woorden: je bent weer ontzettend zwart wit aan het denken. Misschien was de grijze stoeptegel die er eerder in het gesprek bij werd gehaald nog niet zo raar.

Ik denk dat een zeker percentage spijtoptanten altijd zal blijven. Onder andere om de redenen die Emma geeft, of omdat mensen te hoge verwachtingen hebben van hormonen, of door onvoorziene bijwerkingen van de medische transitie. En dat zijn dan weer dingen die je nooit van te voren kunt bepalen--ik kan me prima voorstellen dat iemand voor de operatie 100% overtuigd is van de SRS wens, dan complicaties ervaart of seksueel genot verliest, en er dus na de operatie spijt van heeft.

Niet iedere behandeling is geschikt voor iedereen, en hoewel een andere screeningsmethode een bepaalde groep zal uitfilteren is het niet zo dat iedere spijtoptant hetzelfde is.

En wat nonbinary versus binary betreft--tuurlijk zal er een groep onder de nonbinaries zijn die de term nonbinary verwart met niet leven volgens bepaalde gendernormen. Maar het idee dat iemand zich ergens op de grens tussen man en vrouw bevindt vind ik niet zo'n moeilijk concept en wil ik prima geloven. Niet iedereen heeft immers even veel genderdysforie, en niet iedereen heeft altijd dysforie, en lang niet iedereen met enige dysforie kiest voor een sociale en/of medische transitie. Doen alsof het niet bestaat vind ik echter wel een beetje kwalijk op een forum dat zich profileert als baken van steun voor iedereen die zich als genderqueer identificeert; ik zou ook niet graag op een forum zitten dat voor transgender mensen zou zijn maar een groep vocale tegenstanders van het transgender zijn als leden zou hebben.

Afbeelding
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef: 11 mar 2018, 11:44 Nick, als je mensen gaat lopen uit maken voor kinderen omdat ze gedwongen zijn tot een operatie vind ik dat je toch redelijke een grens over gaat. Je geeft bovendien zelf aan dat er in jouw tijd ook voor het volledige traject gekozen moest worden--dus weet je vast ook dat zo maar even een andere behandelaar zoeken niet makkelijk is. In andere woorden: je bent weer ontzettend zwart wit aan het denken. Misschien was de grijze stoeptegel die er eerder in het gesprek bij werd gehaald nog niet zo raar.

Ik denk dat een zeker percentage spijtoptanten altijd zal blijven. Onder andere om de redenen die Emma geeft, of omdat mensen te hoge verwachtingen hebben van hormonen, of door onvoorziene bijwerkingen van de medische transitie. En dat zijn dan weer dingen die je nooit van te voren kunt bepalen--ik kan me prima voorstellen dat iemand voor de operatie 100% overtuigd is van de SRS wens, dan complicaties ervaart of seksueel genot verliest, en er dus na de operatie spijt van heeft.

Niet iedere behandeling is geschikt voor iedereen, en hoewel een andere screeningsmethode een bepaalde groep zal uitfilteren is het niet zo dat iedere spijtoptant hetzelfde is.

En wat nonbinary versus binary betreft--tuurlijk zal er een groep onder de nonbinaries zijn die de term nonbinary verwart met niet leven volgens bepaalde gendernormen. Maar het idee dat iemand zich ergens op de grens tussen man en vrouw bevindt vind ik niet zo'n moeilijk concept en wil ik prima geloven. Niet iedereen heeft immers even veel genderdysforie, en niet iedereen heeft altijd dysforie, en lang niet iedereen met enige dysforie kiest voor een sociale en/of medische transitie. Doen alsof het niet bestaat vind ik echter wel een beetje kwalijk op een forum dat zich profileert als baken van steun voor iedereen die zich als genderqueer identificeert; ik zou ook niet graag op een forum zitten dat voor transgender mensen zou zijn maar een groep vocale tegenstanders van het transgender zijn als leden zou hebben.

Afbeelding
Nate,

Ik maak niemand uit, ik wijs alleen op eigen verantwoordelijkheid. Eigen inspraak en deze hebben jammer genoeg de meeste kinderen niet.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Jer158 »

De twee spijtoptanten die ik heb gesproken (trans mannen) waren 100% overtuigd van hun (binair) trans zijn, eentje ook al vanaf kinds af aan. Deze twee zijn na ong. een jaar HRT teruggegaan naar leven als vrouw. De redenen? Geinternaliseerde homofobie en misogynie voor de een, en rigide binair denken (ik ben niet 100% comfortabel met het zijn van een vrouw dus ik moet wel een man - proberen - te zijn) en het verwarren van genderexpressie/-rollen en genderidentiteit bij de ander.

Dat soort mensen ga je met welke poortwachter dan ook niet tegenhouden. Een goede psycholoog pikt hopelijk wel de problematische denkbeelden op en probeert dat terug te koppelen naar de client, maar als iemand oprecht 100% is overtuigd gaat dat diegene niet tegenhouden. Zelfs als een psych moeilijk doet zijn er natuurlijk nog meer wegen die naar HRT leiden.

Wat mij betreft zou de enige rol van de poortwachters moeten zijn: mensen wijzen op eventuele problematische denkbeelden die een achterliggende drijfveer zouden kunnen zijn, en met name voorlichting geven zodat mensen zo realistisch mogelijke (of liever nog wat te lage) verwachtingen hebben.

Je kunt niet iedereen tegen zichzelf beschermen. Sommige mensen zijn (daar kom ik weer) informatieresistent. En dat moet je ook heel niet willen, want meer barrieres om tevergeefs een paar spijtoptanten te vermijden maken het leven onnodig moeilijker voor een veel grotere groep trans mensen
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Nick schreef: 11 mar 2018, 11:52
Nate_0 schreef: 11 mar 2018, 11:44 Nick, als je mensen gaat lopen uit maken voor kinderen omdat ze gedwongen zijn tot een operatie vind ik dat je toch redelijke een grens over gaat. Je geeft bovendien zelf aan dat er in jouw tijd ook voor het volledige traject gekozen moest worden--dus weet je vast ook dat zo maar even een andere behandelaar zoeken niet makkelijk is. In andere woorden: je bent weer ontzettend zwart wit aan het denken. Misschien was de grijze stoeptegel die er eerder in het gesprek bij werd gehaald nog niet zo raar.

Ik denk dat een zeker percentage spijtoptanten altijd zal blijven. Onder andere om de redenen die Emma geeft, of omdat mensen te hoge verwachtingen hebben van hormonen, of door onvoorziene bijwerkingen van de medische transitie. En dat zijn dan weer dingen die je nooit van te voren kunt bepalen--ik kan me prima voorstellen dat iemand voor de operatie 100% overtuigd is van de SRS wens, dan complicaties ervaart of seksueel genot verliest, en er dus na de operatie spijt van heeft.




Afbeelding
Nate,

Ik maak niemand uit, ik wijs alleen op eigen verantwoordelijkheid. Eigen inspraak en deze hebben jammer genoeg de meeste kinderen niet.

Grtz Nick ;)

Mensen met zware complicatie 's ( o.a. mezelf) zijn geen spijtoptanten. Ik heb ook geen tepels meer en ken daardoor ook seksueel veel genot verlies.

Maar ik voel en voelde me toch totaal niet minder man daardoor. Integendeel, weg borsten :dance: . Dat het operatief tegen sloeg :( .

Dat maakt mij, geen spijtoptant. Integendeel, ondanks alles, ik zou het zo overdoen of opnieuw. Want voor mij, was het een gezamenlijk gegeven ( Cliënt- psychiater) Dit is voor u de nodige noodoplossing.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Nick schreef: 11 mar 2018, 11:52
Nate_0 schreef: 11 mar 2018, 11:44


En wat nonbinary versus binary betreft--tuurlijk zal er een groep onder de nonbinaries zijn die de term nonbinary verwart met niet leven volgens bepaalde gendernormen. Maar het idee dat iemand zich ergens op de grens tussen man en vrouw bevindt vind ik niet zo'n moeilijk concept en wil ik prima geloven. Niet iedereen heeft immers even veel genderdysforie, en niet iedereen heeft altijd dysforie, en lang niet iedereen met enige dysforie kiest voor een sociale en/of medische transitie. Doen alsof het niet bestaat vind ik echter wel een beetje kwalijk op een forum dat zich profileert als baken van steun voor iedereen die zich als genderqueer identificeert; ik zou ook niet graag op een forum zitten dat voor transgender mensen zou zijn maar een groep vocale tegenstanders van het transgender zijn als leden zou hebben.

Afbeelding
Nate,

Ik maak niemand uit, ik wijs alleen op eigen verantwoordelijkheid. Eigen inspraak en deze hebben jammer genoeg de meeste kinderen niet.

Grtz Nick ;)
En ik heb ook geen problemen met mensen die zich ergens op de grens of tussen man of vrouw bevinden. Maar op de grens zich bevinden is niet, heen en weer wippen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Dat jij geen problemen ondervindt aan de complicaties van je operatie betekent niet dat dat voor niemand geldt, Nick. Het zou je sieren om je eens in te leven in het gevoelsleven van een ander, hoewel ik vermoed dat dat een stap (of tien) te ver is.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef: 11 mar 2018, 13:17 Dat jij geen problemen ondervindt aan de complicaties van je operatie betekent niet dat dat voor niemand geldt, Nick. Het zou je sieren om je eens in te leven in het gevoelsleven van een ander, hoewel ik vermoed dat dat een stap (of tien) te ver is.

Nate,

Ik kende zo'n kleine 8 correctie operatie's. Ik huilde, was kwaad, waarom ik ? Verdien ik het dan niet ? Was ik niet beter gebleven wie ik was ? Wat deed ik fout ?

Jaren deed ik er over 1999-2014. Pas op mijn 50j koos ik voor de meta-operatie. Ik durf niet schrijven dat het geen probleem voor me was.



Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Mr.X »

Nick, you're missing the point.

Complicaties is niet per definitie spijt. Dat is het hele punt ook niet. Het punt is, en ik zal proberen dit zo simpel mogelijk te zeggen: Spijt kan komen doordat er complicaties geweest zijn, maar dat hoeft niet perse.

Jij hebt geen spijt. Tof voor je. Ik zelf had ook dikke complicaties. Ben ook mijn tepels kwijt. Ik heb ook 0% spijt.

MAAR! Zie je de maar? Er is een maar. ANDERE mensen (dus niet jij) kunnen dezelfde complicaties ervaren, en WEL spijt hebben. Waarom? Omdat ze anders zijn, dingens anders kunnen beleven en voelen.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Ik heb posts van transgender vrouwen gezien op dit forum die wel dégelijk spijt hadden van de operatie. Niet omdat ze geen vagina willen, maar om de complicaties ten gevolge van de vaginaplastiek die heftiger zijn dan ze hadden verwacht.

En zoals ik eerder al zei: houd eens op met alles vanuit jezelf te beredeneren. Je lijkt te denken dat iedereen als jij is... maar we zijn niet allemaal Nicks.
meerdere zakken met zaagsel
Gesloten