sociale transitie

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: sociale transitie

Bericht door Anon20230219 »

Ik ben nadat ik mij bij het VUMC had aangemeld geleidelijk begonnen met het vervangen van mannelijke naar vrouwelijke kleding.
Haar/nagels laten groeien en in de thuis sfeer op hakken gaan lopen.
Inmiddels heb ik helemaal geen mannen kleding meer en loop eigenlijk altijd wel op hakken.
En langzaam de kleding wat vrolijk van kleur laten worden en met printjes.
Vanmiddag kreeg ik de vraag wanneer ik in een rok of jurk zou gaan verschijnen op het werk waarop ik zei dat ik het hier nog te vroeg vindt aangezien ik voorlopig niet met HRT mag gaan beginnen.
Ik heb mij de regel op gelegd dat ik mij er wel prettig bij moet voelen als ik naar buiten treedt.
Aan de rare blikken en reacties daar wen je aan en op gegeven moment valt het je niet meer op.
Heb maar 1x de term manwijf te horen gekregen en verder eigenlijk niets.
Wens je heel veel sterkte met dit toch wel lastige proces maar dingen overhaasten is nooit goed.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: sociale transitie

Bericht door Anon20210626 »

selectieve doofheid en af en toe verbaal een kop eraf trekken helpt ook hoor
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: sociale transitie

Bericht door Phlox »

Ik ben begonnen met het wijzigen van mijn profielfoto van whatsapp. Mijn volgende stap was met oorbellen naar het werk, de volgende stap met pruik erbij, de volgende stap ben ik in een jurk bij ons management binnengelopen en de voorlopig laatste stap met borsten. Uit de kast werkt echt heel beter.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: sociale transitie

Bericht door Anon20230219 »

Phlox schreef: 13 jun 2018, 22:48 Ik ben begonnen met het wijzigen van mijn profielfoto van whatsapp. Mijn volgende stap was met oorbellen naar het werk, de volgende stap met pruik erbij, de volgende stap ben ik in een jurk bij ons management binnengelopen en de voorlopig laatste stap met borsten. Uit de kast werkt echt heel beter.
Zou niet meer terug de kast in willen..
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: sociale transitie

Bericht door Phlox »

Nee, nooit. Trouwens kan ook niet. Het is een keuze van eenrichtingsverkeer. Ook nooit getwijfeld trouwens. Als trans ben ik meer compleet en gelukkig dan de man in mij. Wat ik je kan aanbevelen, speel volledig open kaart. Als je iets stiekem doet en iemand komt erachter, dan wordt er juist over je geluld.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: sociale transitie

Bericht door Anon20230219 »

Nou mijn coming out vorig jaar op zowel het werk alsmede op Facebook heeft mij ontzettend veel rust gegeven.
Toen ik in het AD kwam tijdje geleden was ik wel bang voor negatieve reacties maar verder dan een paar vuile blikken richting mijn persoon is het verder niet gegaan.
Men waardeert het enorm dat ik er zo open in ben en als men vragen heeft men mij altijd mag benaderen.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: sociale transitie

Bericht door Phlox »

Klopt, hier dezelfde ervaring.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: sociale transitie

Bericht door Marica »

Die is voor mij volledig afgerond want iedereen die ik ken heeft kennis gemaakt met mijn verschijning als mijzelf.

Die innerlijke rust die dat gaf. Heerlijk.
Ik zat net met mijn vader aan tafel over een telefoonprobleem, en hij vond dat ik er leuk uitzag. Hij zei ook nog dat het hem was opgevallen hoe vrouwelijk ik was op het feestje van mijn broer. :)
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: sociale transitie

Bericht door MichelleB »

Bij mij ging het van de een op de andere dag. Ik hou niet zo van de kleine stapjes haha.
Inmiddels is iedereen wel gewend (we zijn ook al bijna 2 jaar verder).
Alleen mijn moeder heeft soms moeite met de kledingstijl, maar daar is het een moeder, voor denk ik.
-Life is a work in progress-
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: sociale transitie

Bericht door Anon20230219 »

@MichelleB, mijn eerste coming out in 2003 was ook gewoon van maandag nog als man en dinsdag als dame het kantoor in lopen....werd niet echt gewaardeerd en heb er wat ellende mee gekregen en mijn prettige werkomgeving was meteen over en sluiten.
Plaats reactie