Nieuwe chat! Zie dit topic.

Re: Hallo iedereen

Pas ik nou in een hokje of niet?
wil
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2018, 20:04
Gender: Vrouw

Re: Hallo iedereen

Bericht door wil »

hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij vertellen hoe ik het allemaal moet aanpakken.
mijn gevoel voor vrouw word steeds sterker als ik verder gaat raak ik iedereen kwijt.
ik heb een jaar geleden het aan de familie verteld en ze doen heel stug tegen mij en mijn vrouw.
haar kinderen doen raar tegen hun moeder ter wel ze er niks aan kan doen dat ik een vrouw wil worden.

ze zeggen dat ze een verkeerde beslissing heeft genomen om bij mij te blijven.

maar het is wel zo als ik vrouw word gaat ze weg althans ze wil dan mijn buurvrouw worden wat ik raar vindt ze zeg dan gaan we scheiden en dan zijn we geen stel meer ik zei als je naast me woont zijn we toch nog een stel alleen we wonen apart maar dat vindt ze dan niet erg.


wie kan mijn raad geven.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hallo iedereen

Bericht door Matijs »

Welkom Wil! Rot voor je dat het zo gegaan is.. hopelijk trekken ze bij. De meesten moeten vaak wennen aan het idee.
###
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 249
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:19
Gender: Trans MtF
Locatie: Belgie

Re: Hallo iedereen

Bericht door Fleur »

Welkom Wil, jouw woordgebruik “kloote” is hier terecht. De meeste mensen moeten eraan wennen, geef ze wat ruimte en tijd.
Maar blijf jezelf, de persoon die je altijd was en WIL zijn.
Ik duim voor jou dat alles goed komt.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Re: Hallo iedereen

Bericht door Wolfy_girl »

Oud topic, maarja ik post dit toch maar voor het geval Wil dit nog leest.

Heb je haar duidelijk gemaakt hoeveel dit voor je betekend? Dan bedoel ik niet "even kortaf", maar in een stevig 1 op 1 gesprek. Vaak moet je mensen heel goed duidelijk maken dat het transgender zijn geen fase is, of een "raar moment", maar dat het echt iets is wat jouw geluk in de weg zit. Gelukkig zijn met jezelf is iets wat niemand je hoeft te ontkennen.

Vertel haar ook dat jij als persoon dit altijd al bent geweest, dat deze gevoelens er altijd al zijn geweest maar dat ze met de tijd sterker worden (zoals je zelf al schreef). Sommige mensen denken dat ze iemand gaan verliezen, maar dat is het natuurlijk niet; je wil jezelf zijn, niet 'iemand anders worden'. Dat helpt vaak ook om te zeggen.

Dit is even wat zo in mij op komt. Hopelijk kun je er iets mee! Ik kan niet echt opmaken hoe ver je eigenlijk bent met de coming out en dergelijke.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Re: Hallo iedereen

Bericht door Anon20190122 »

Voor sommige betekent een transitie dat je de hele familie kwijt raakt.
Nu is dit een doordenker hoe ze eigenlijk tegenover je staan!

Zelf heb ik dat soort mensen liever niet meer om me heen!

Mijn tip kies voor jezelf en maak het mist slechte van je situatie.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Re: Hallo iedereen

Bericht door KeepzD »

Wolfy_girl schreef: 24 okt 2018, 21:15 Oud topic, maarja ik post dit toch maar voor het geval Wil dit nog leest.
Dit topic is van gisteren? Dat noem ik niet oud hoor Wolf :D
Forever myself
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Re: Hallo iedereen

Bericht door Marica »

DennisH schreef: 25 okt 2018, 09:48
Wolfy_girl schreef: 24 okt 2018, 21:15 Oud topic, maarja ik post dit toch maar voor het geval Wil dit nog leest.
Dit topic is van gisteren? Dat noem ik niet oud hoor Wolf :D
Nee, Dennis dit topic is van juli dit jaar. Alleen Wil heeft het bovenste stukje toegevoegd in haar introductietopic. Dat is afgesplitst, en staat nu hier want het hoorde niet thuis in introducties.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Re: Hallo iedereen

Bericht door KeepzD »

Marica schreef: 25 okt 2018, 10:04
DennisH schreef: 25 okt 2018, 09:48
Wolfy_girl schreef: 24 okt 2018, 21:15 Oud topic, maarja ik post dit toch maar voor het geval Wil dit nog leest.
Dit topic is van gisteren? Dat noem ik niet oud hoor Wolf :D
Nee, Dennis dit topic is van juli dit jaar. Alleen Wil heeft het bovenste stukje toegevoegd in haar introductietopic. Dat is afgesplitst, en staat nu hier want het hoorde niet thuis in introducties.
Had ik gemist, excuses :lol:
Forever myself
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hallo iedereen

Bericht door Marica »

wil schreef: 24 okt 2018, 16:55 hallo allemaal ik heb een vraag wie kan mij vertellen hoe ik het allemaal moet aanpakken.
mijn gevoel voor vrouw word steeds sterker als ik verder gaat raak ik iedereen kwijt.
ik heb een jaar geleden het aan de familie verteld en ze doen heel stug tegen mij en mijn vrouw.
haar kinderen doen raar tegen hun moeder ter wel ze er niks aan kan doen dat ik een vrouw wil worden.

ze zeggen dat ze een verkeerde beslissing heeft genomen om bij mij te blijven.

maar het is wel zo als ik vrouw word gaat ze weg althans ze wil dan mijn buurvrouw worden wat ik raar vindt ze zeg dan gaan we scheiden en dan zijn we geen stel meer ik zei als je naast me woont zijn we toch nog een stel alleen we wonen apart maar dat vindt ze dan niet erg.


wie kan mijn raad geven.
Tja Wil, je kan mensen namelijk niet dwingen je leuk te vinden. Maar wees eerlijk tegenover jezelf, en ga daar van uit. Mensen die je laten vallen zijn het niet waard om energie in te steken. Ik heb het geluk dat ik weinig tot geen mensen kwijtraak, maar elk verlies is er 1. Als er maar beweging in is, mensen die laten weten er moeite mee te hebben kan je meenemen op jouw reis op hun tempo, ze gaan mee, en dat is heel wat. Of niet. Want het is niet niks wat je op hun pad hebt gegooid.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Re: Hallo iedereen

Bericht door Isabelle »

Je moet denk voor jezelf gaan en wat je wil. In deze keuze moet je ook de keuze van je partner respecteren.
Niet om hard te zijn, maar je vrouw heeft misschien gekozen voor een relatie met wat in haar ogen een 'man' was en niet een vrouw. Ik snap dat we het als transgender soms moeilijk hebben met dit soort dingen, maar waar mensen op vallen (man/vrouw/alles) is een serieus ding. We kunnen het 100 keer hebben over 'op de persoon vallen' maar het loopt vaak toch anders en wat is die persoon precies?
Zie het als een bevestiging denk ik. Je kan niet verwachten dat, je mag niet verwachten dat iemand je blijft liefhebben op de zelfde manier.
Ik bedoel ik kan me voorstellen hoe ik als biseksueel ook interesse kan verliezen als iemand in transitie gaat, niet omdat het geslacht dus veranderd(bi), maar gewoon omdat de persoon veranderd in iets waar ik niet op viel.
Dat kan lichaam zijn, gedrag, wat hij/zij doet in het leven, vanalles. Heck, als iemand bijvoorbeeld plotseling gaat geloven en een wereld ideologie veranderd, zou ik daar zelfs gek van kunnen worden denk. Het werkt of het werkt niet. Je gaat gewoon door in je leven en zoekt naar iets dat wel werkt, een beetje de zelfde zoektocht waar de transitie vandaan komt : wat werkt er in je leven.