Soms past niets

Pas ik nou in een hokje of niet?
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Soms past niets

Bericht door Hrafn »

Misschien is het ook een idee om de kleren die je hebt vanuit een andere hoek te benaderen om uitdrukking te geven aan hoe je je op een dag voelt, bijvoorbeeld welke kleuren of welke stoffen uitdrukking geven aan je stemming.
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Re: Soms past niets

Bericht door Alec »

Ik probeer vanalles, heb mn kledingkast binnenstebuiten getrokken, nieuwe dingen aangeschaft...
Het is helaas wel zo dat ik voor mn werk smorgens in de praktische kleren stap omdat ik voor werk veel moet tillen, bukken, op mn knieen duik en het aan voorschriften moet doen van de werkgever ivm klantcontact.

Mijn hoofd is een kermisattraktie aan gevoelens en gedachten. Misschien moet ik eerst kalmeren om beter naar mezelf te kunnen kijken
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Soms past niets

Bericht door Hrafn »

Alec schreef: 21 nov 2018, 22:42 Ik probeer vanalles, heb mn kledingkast binnenstebuiten getrokken, nieuwe dingen aangeschaft...
Het is helaas wel zo dat ik voor mn werk smorgens in de praktische kleren stap omdat ik voor werk veel moet tillen, bukken, op mn knieen duik en het aan voorschriften moet doen van de werkgever ivm klantcontact.

Mijn hoofd is een kermisattraktie aan gevoelens en gedachten. Misschien moet ik eerst kalmeren om beter naar mezelf te kunnen kijken
Op je werk ontkom je inderdaad niet aan het praktische enzo van kleding. Werkkleren zijn meestal niet lievelingskleren. ;)

Even alles tot rust laten komen is ook wel goed, het is ook heel lastig om te ontdekken wat echt bij je past. Daar worstel ik ook nog steeds mee, wat ik leuk vind is niet heel 'manlijk' ofzo maar ik vind het vreselijk frusterend dat ik nog steeds als vrouw gezien wordt dus dan voel ik me ook weer niet helemaal happy met de kleren die ik draag. Ik heb ook wel stoere dingen maar daar moet ik voor in de stemming zijn.
Bardem
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 dec 2017, 11:19
Gender: Transgender
Locatie: Aalst
Contacteer:

Re: Soms past niets

Bericht door Bardem »

Alec schreef: 19 nov 2018, 19:05 Ik heb perioden van spijkerbroek-tshirt en perioden van jurkjes/rokken en lieve schoentjes. Altijd lang(er) haar.
Ik herken me wel in je verhaal.

Hoe dieper mijn zoektocht mij brengt, hoe meer ik besef dat ik een vat vol tegenstellingen ben. Soms beslaat me een diepe pijn als ik een mooie vrouw zie. Haar vormen, sensualiteit, haartooi en kledij maken me stikjaloers. Maar meestal ben ik wel tevreden met hoe ik ben.

Tijdens mijn travestie make-over van enkele maanden geleden had ik een intens gelukkig gevoel toen ik in de spiegel keek. Eindelijk was ik ook zoals die mooie vrouw. Toen ik dan achteraf de foto's zag, besefte ik dat ik helemaal zo niet was. Ik was duidelijk een man in jurk.

Momenteel ben ik bezig te experimenteren hoe ik mij als man kan kleden zoals ik dat wil. Vorige keer bij de podoloog geweest in vrouwenjeans en witte sneakers. Heel stylisch vond ik.

Ik zou dolgraag de vrijheid hebben om jurkjes, rokjes en schoentjes te mogen dragen, gewoon als mezelf en als ik daar zin in heb. Maar tegelijk wil ik ook geen Conchita Wurst zijn.

Het is moeilijk allemaal. En tegelijk voel ik aan dat dit maar luxeproblemen zijn. Maar ik wil graag gewoon mezelf zijn. Ik weet gewoon niet hoe.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Soms past niets

Bericht door Marica »

Bardem schreef: 20 dec 2018, 15:10
Alec schreef: 19 nov 2018, 19:05 Ik heb perioden van spijkerbroek-tshirt en perioden van jurkjes/rokken en lieve schoentjes. Altijd lang(er) haar.
Ik herken me wel in je verhaal.

Hoe dieper mijn zoektocht mij brengt, hoe meer ik besef dat ik een vat vol tegenstellingen ben. Soms beslaat me een diepe pijn als ik een mooie vrouw zie. Haar vormen, sensualiteit, haartooi en kledij maken me stikjaloers. Maar meestal ben ik wel tevreden met hoe ik ben.

Tijdens mijn travestie make-over van enkele maanden geleden had ik een intens gelukkig gevoel toen ik in de spiegel keek. Eindelijk was ik ook zoals die mooie vrouw. Toen ik dan achteraf de foto's zag, besefte ik dat ik helemaal zo niet was. Ik was duidelijk een man in jurk.

Momenteel ben ik bezig te experimenteren hoe ik mij als man kan kleden zoals ik dat wil. Vorige keer bij de podoloog geweest in vrouwenjeans en witte sneakers. Heel stylisch vond ik.

Ik zou dolgraag de vrijheid hebben om jurkjes, rokjes en schoentjes te mogen dragen, gewoon als mezelf en als ik daar zin in heb. Maar tegelijk wil ik ook geen Conchita Wurst zijn.

Het is moeilijk allemaal. En tegelijk voel ik aan dat dit maar luxeproblemen zijn. Maar ik wil graag gewoon mezelf zijn. Ik weet gewoon niet hoe.
@Bardem
Ik heb voorafgaand aan mijn coming out in februari vanaf vorig jaar oktober heel veel in een rok gelopen als man. Ik liep in rokken van https://skirtcraft.com Niet goedkoop, maar het was een perfecte oplossing voor mij omdat ik als man altijd in van de cargobroeken met die zakken op de zij liep. Die rokken zijn stoer en echt unisex, en nee, ik heb geen aandelen daar. :naughty: Misschien dat je dat op weg helpt.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Soms past niets

Bericht door Lauren79 »

Hi!
Wat ben ik blij met je verhaal, want ik ken niet veel mensen met dezelfde ervaring.
Ik identificeer mijzelf als androgyne en sinds dat kwartje bij mij is gevallen, voelt dat echt als een bevrijding.
Laatst was er een fotoshoot op mijn werk voor op de website van de zaak. Ik keek later naar de foto en schrok me in eerste instantie rot. Want wat zag ik? Aan de onderkant leuke meiden sneakers en high waist skinny en aan de bovenkant een wijd vallend overhemd van de herenafdeling. Maar toen ik er langer naar keek voelde ik me eigenlijk alleen maar trotser worden. Tot dus ver was dit iets wat alleen maar in mijn hoofd en lichaam had afgespeeld maar nu zag ik het van een afstandje. Echt een gaaf bewijs voor mezelf , zo van: “zo ben ik, dit is wie ik ben”.
Ik snap je heel goed hoor, want het kan heel verwarrend zijn. De ene dag je op en top vrouw voelen en dan weer er iets tussenin (ik heb me nooit 100% man gevoeld en zou ook echt niet weten hoe dat moet voelen haha).
Dat kan soms heel heftig zijn. Maar vooral omdat de maatschappij het vaak niet snapt, en het niet de norm is. Want tja... wat moet je met er iets tussenin?
Genderneutraal of nonbinair heb ik persoonlijk niet veel mee, omdat ik echt juist allebei de kanten heb, met neiging naar veel meer vrouwelijk. Dus androgyne voelt voor mij heerlijk . Misschien is dit dus een term wat je kan helpen.
Het enige wat een wat ongemak geeft bij mij nu op het moment is dat ik in winkels etc... natuurlijk altijd standaard met meneer en hij wordt aangesproken.
Dan kijk ik altijd bij wijzen van spreken achterom, zo van: over wie gaat dit ?
Vroeger kon ik hier boos en vooral verdrietig o lam worden. Maar nu zie ik het meer als: de maatschappij weet niet beter. En hoe en wie ik ben, bestaat ook geen taal voor . Hen/hun etc... heb ik niet zoveel mee, want ik voel me androgyne en niet nonbinair. Het zij zo...
Xxx lauren
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Soms past niets

Bericht door Lauren79 »

Oh... zie nu pas dat het een heel oude topic is... nou ja..:-)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Soms past niets

Bericht door Marica »

Lauren79 schreef: 15 nov 2020, 10:36 Oh... zie nu pas dat het een heel oude topic is... nou ja..:-)
Oud of nieuw topic, er staat informatie in die nieuwe leden ook interessant kunnen vinden. Elke week komen er nieuwe leden bij, dus ook 2 jaar oude topics kunnen goed zijn om eens te lezen.

Ik ben zelf ook weer 2 jaar verder.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie