Soms past niets

Pas ik nou in een hokje of niet?
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Soms past niets

Bericht door Alec »

Eind middelbare school (ong 2003) tot een jaar of 22 een zoektocht naar mezelf gestart. Heel wat geexpirimenteerd met kleding, binders etc..
Ik heb nooit getwijfelt wat mijn sexuele geaardheid is, nooit zorgen om gehad. Wel weet ik pas een paar jaar dat daar de term pansexueel voor bestaat.

De zoektocht eindigde met de conclusie: stoere chick, maar vrouwelijk. Ik heb perioden van spijkerbroek-tshirt en perioden van jurkjes/rokken en lieve schoentjes. Altijd lang(er) haar.

Afgelopen 10 jaar dik tevreden geweest.
Behalve dat een paar keer per jaar er een dag was waarop ik vanaf het moment ik in de spiegel keek alles me zeer deed, de vrouw die ik zag kon ik niet naar kijken. Maar met die paar dagen per jaar kon ik leven. Stoorde mij er ook niet aan.

Sinds een paar maanden alles op zn kop.
De persoon die dit veroorzaakte was mijn exvriendin en mijn huidige vriendje.
Die vertelde mij liever verder te leven als man.

Een paar dagen na dat gesprek raakte ik weer verstrikt met mezelf. Wat ben ik, wie? Hoe?
Opnieuw verkennen dan maar... kleding keuzes, haren voor het eerst kort, jongensnaam weer uit de opslag gehaald.
Maar tis me te ingewikkeld, te veel....

Niks past
Man, vrouw, gemixt... niks voegt niks kan momenteel de stuiterende gedachten stroom tevreden stellen, niks geeft rust.

Bestaat daar ook een hokje voor?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Soms past niets

Bericht door Anon20190508 »

Genderfluid? Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende termen en ik ken ze ook niet allemaal, maar het is echt niet allemaal zwart-of-wit. Gender kan een constant fluctuerend iets zijn voor je, en als jij de ene dag identificeert als dit en de volgende als dat, dan is dat maar zo. Snap dat je graag een hokje wilt m je eigen gedachten op een rijtje te krijgen, maar beter advies heb ik niet...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Re: Soms past niets

Bericht door Alec »

Beter advies hoeft ook niet :)

Tis meer dat ik afgelopen tijd zo goed als geen 1 dag heb gehad waarop mijn spiegelbeeld klopte.
Misschien ben ik gewoon even helemaal door elkaar geklutst en is het daarom dat "niks past"
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Soms past niets

Bericht door Anon20190508 »

Alec schreef: ↑19 nov 2018, 19:28 Beter advies hoeft ook niet :)

Tis meer dat ik afgelopen tijd zo goed als geen 1 dag heb gehad waarop mijn spiegelbeeld klopte.
Misschien ben ik gewoon even helemaal door elkaar geklutst en is het daarom dat "niks past"
Kan je voor jezelf uitvogelen waar het aan ligt? Ik denk ook meteen aan een vorm van misschien body dysmorphia maar...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Re: Soms past niets

Bericht door Alec »

Snap ik maar nee....
Ik gek genoeg vind ik mijn borsten erg mooi, ben er trots op.
Sommige dagen zitten ze me lelijk in de weg maar ik wil ze heel graag houden
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Soms past niets

Bericht door Anon20190508 »

Alec schreef: ↑19 nov 2018, 19:36 Snap ik maar nee....
Ik gek genoeg vind ik mijn borsten erg mooi, ben er trots op.
Sommige dagen zitten ze me lelijk in de weg maar ik wil ze heel graag houden
Het is ook body dysmorphia, he, niet booby dysmorphia :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Re: Soms past niets

Bericht door Alec »

-.-" haha :)

Bedoel gewoon te zeggen dat ik geen verlangen heb een mannelijk lichaam te hebben
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Soms past niets

Bericht door Anon20190508 »

Alec schreef: ↑19 nov 2018, 21:39 -.-" haha :)

Bedoel gewoon te zeggen dat ik geen verlangen heb een mannelijk lichaam te hebben
Zoek eens 'body dysmorphia' op met Google, dat gaat over veel meer dan alleen geslachtkenmerken...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Re: Soms past niets

Bericht door Alec »

Klopt. Weet ik. Heb t voor de zekerheid maar weer ns opgezocht en doorgelezen. Maar ik herken helemaal niets in dysmorphia.

Ik ben blij met mijn lijf. Ik vind mijzelf niet lelijk, walg van geen enkel deel etc etc.
Het klopt wΓ©l dat ik een paar dagen per jaar (ja echt, eerlijk) nΓ­ets wil weten van de vrouwverschijning in de spiegel. Die dagen doet t zeer aan me alles.
Daarbuiten prima content met mijn lijf. Ik wil ook geen ander lijf, geen ander hoofd, alles mag blijven.

Maar zon lijf kan je aankleden.
En de afgelopen maanden heb ik letterlijk vanalles uit de kast getrokken en aangehad maar niets, niets lijkt te passen. Mannenkleding is niet ik, dameskleding wil ik ook t liefste direkt uit en die 2 dingen mixen helpt ook al niks.
Voorheen geen issues daarmee.

T probleem waar ik nu tegenaan loop is dat t niet voldoet of toont zoals ik me voel. Voor zover ik de laatste maanden weet hoe of wat ik me voel.
Nouja anyway, ik weet de woorden dus niet.
Maar BDd is t niet

Ik ben druk aan t uitvogelen wat ik voel
Man,vrouw, alletwee, geen van beide? En hoe dan?
iig wΓ©l dit lichaam, dat weet ik dan weer wel
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Soms past niets

Bericht door Nate_0 »

Genderneutraal, genderfluid, a-gender... Er zijn een heleboel "hokjes", waarbij de betekenis prima "geen van beide" kan zijn.

Daarbij komt dus ook nog dat genderpresentatie in zekere zin in twee categorieΓ«n te verdelen is: fysiek en maatschappelijk. Transgender mensen hebben vrijwel altijd moeite met beide ("hoe ziet mijn lichaam er uit" plus "hoe ziet de wereld mij" en dat leidt dan weer tot "hoe zie ik mij"). Dan is de wens dus zowel fysieke transitie als maatschappelijke transitie, en fysieke transitie helpt de maatschappelijke transitie over het algemeen (maar is niet voor iedereen nodig, mogelijk of gewenst).

Bij jou klinkt het alsof het een stukje presentatie richting de buitenwereld is, meer dan je lichaam? Wat dus nog steeds prima met gender te maken kan hebben, allicht op een ander vlak.

Misschien is het niet zo'n gek idee om eens naar androgyne/genderneutrale kledingstijlen te zoeken/kijken (on line staat een heleboel meer dan in de winkels). Niet een mix and match van twee genders dus, maar iets er tussenin :)
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie