Openlijk transgender zijn

Pas ik nou in een hokje of niet?
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Hormoonmeisje »

J.J. schreef: 26 dec 2018, 15:48 Openlijk trans.
Ook omdat ik toen ik startte nooit verwachtte dat ik zou passeren. Nu gebeurt dat tot mijn verbazing en grote vreugde wel.
Omdat het op mijn site staat weten potentiele werkgevers het.
Ik ben net aangenomen als juf voor groep 3/4 . Transgender zijn is niet aan de orde geweest in de procedure.
Het maakt me niet zoveel uit wie het weet. Het is wel te merken, lengte, stem..
Passeren beschouw ik als een cadeautje als het gebeurt. Maar ik ben niet verdrietig als het niet gebeurt.
Had je angst voor discriminatie van kinderen?
Ik kan me voorstellen dat er toch wel stress was dat de kinderen van groep 3/4 nare dingen zouden zeggen, niet?

Hoe beviel de job uiteindelijk / hoe gaan kinderen ermee om?

Hoe gaan de ouders van kinderen om met jou?

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Wolfy_girl »

Alleen mensen die het dichtst bij mij staan kennen mij bij mijn volledige naam, en zo houd ik dat ook liever. Dat is ook de reden waarom op dit forum mijn echte naam niet gebruik, omdat ik mijn transgender zijn eigenlijk iets te persoonlijk vind om zomaar aan de grote klok te hangen.

Die mensen die het wel van mij weten maak ik vaak wel duidelijk dat ik er niet van gedient ben om geout te worden. Stealth leven doe ik graag, maar dat kan denk ik pas echt gebeuren wanneer je verhuist naar een plaats waar mensen niet bekend met je zijn. Mijn buurman zag mij bijvoorbeeld ook van man naar vrouw gaan de afgelopen jaren en daar valt vrij weinig aan te doen.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20210626 »

Openheid is eigen;lijk het enige wat helpt . Mensen zien toch wel wat aan je en als men het niet weet gaat men wel van alles verzinnen. Meestal werkt dat niet in je voordeel . Dus JA IK BESTA ! is goede manier om in het leven te staan . Sommigen stellen dan nog eens een vraag en als het nette vragen zijn geef ik antwoord . Als de vraag iets impertinent is stel ik een zelfde soort vraag terug...... meestal snapt men het dan wel .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Tijgertje »

(impertinent = brutaal)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door AJpoekie »

Ben ik openlijk transgender: ja en nee.

Sinds september ben ik begonnen met een premaster, daar weten slechts twee mensen die dezelfde richting hebben gekozen dat ik in transitie ben.
Dat kwam vooral doordat ze mij op whatsapp toevoegden en mijn naam daar toen nog Anouk was. Om vraagtekens te voorkomen heb ik het meteen uitgelegd. Maar verder hang ik het niet aan de grote klok, ik stel mezelf voor als Julian, ben ook volledig mannelijk gekleed (heb alleen geen packer) en wordt daarmee denk ook gewoon als man gezien. Ik denk ook niet dat mensen gaan vragen van: "goh, ik vind je niet echt mannelijk, hoe komt dat?"

Op andere momenten ben ik er wel open over.
Ik was laatst in een winkel om spijkerbroeken te kopen en ze wilde mijn klantenkaart.
Vroeg ze of mijn gegevens nog klopten: "nou nee, ik heb nu een andere naam". Ze keek me even vaag aan. ik zei "ja ik ben transgender, daarom valt het ook niet mee om die mannenbroeken te kopen met deze heupen". Ze reageerde er meteen heel positief op. Want ze had mij eerst "zij" genoemd, later zij ze tegen haar collega "kan jij deze jongen even helpen". En ze bood ook haar excuus aan voor het misgenderen. Dat was wel tof.

Ik moet ook elk jaar naar de fysio voor mijn rug, vanaf januari wil ik een nieuwe fysio gaan zoeken en dan wel bij mijn aanmelding vermelden dat ik trans ben. Anders wordt het ook zo'n raar verhaal als ik daar in mijn boxer en binder moet gaan staan.

En ik denk ook van, tja je kan niet volledig stealth leven. Op Facebook ga ik niet al mijn foto's met lang haar verwijderen ofzo, want dan voelt het alsof ik een stukje ik weggooi. Uiteindelijk blijft het altijd deel van je leven en je verleden en als mensen vragen naar welke sport je hebt gedaan en ze vragen in welk team ik heb gezeten, dan is het toch echt een vrouwenteam en geen mannenteam. Dus ja, volledig stealth is simpelweg niet mogelijk.

Maar ik kies mijn momenten wanneer ik het wel en niet zeg.
En met werk zal dat zeker lastig worden. Ik heb ook verhalen gehoord dat enorm veel transmensen werkeloos zijn. Maar in die fase zit ik nog niet echt. Ik werk naast mijn studie af en toe voor Randstad en daar had ik ze gewoon gebeld of ze mijn naam konden aanpassen in het systeem. Ik heb heus niet helemaal uitgelegd dat ik in transitie ben, dat zullen ze nu zelf ook wel begrijpen.

Dus, ja. Helemaal stealth is naar mijn idee niet mogelijk en ook niet nodig, dit traject hoort deels bij je identiteit en anders moet je je hele verleden verborgen houden voor buitenstanders. Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn en daar hoort soms een beetje uitleg bij, maar lang niet altijd.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door EmmaJJ »

Hormoonmeisje schreef: 26 dec 2018, 16:12
J.J. schreef: 26 dec 2018, 15:48 Openlijk trans.
Ook omdat ik toen ik startte nooit verwachtte dat ik zou passeren. Nu gebeurt dat tot mijn verbazing en grote vreugde wel.
Omdat het op mijn site staat weten potentiele werkgevers het.
Ik ben net aangenomen als juf voor groep 3/4 . Transgender zijn is niet aan de orde geweest in de procedure.
Het maakt me niet zoveel uit wie het weet. Het is wel te merken, lengte, stem..
Passeren beschouw ik als een cadeautje als het gebeurt. Maar ik ben niet verdrietig als het niet gebeurt.
Had je angst voor discriminatie van kinderen?
Ik kan me voorstellen dat er toch wel stress was dat de kinderen van groep 3/4 nare dingen zouden zeggen, niet?

Hoe beviel de job uiteindelijk / hoe gaan kinderen ermee om?

Hoe gaan de ouders van kinderen om met jou?

Groetjes,
Kato

Ik heb veel ingevallen en veel klassen gezien.
ALTIJD gave reacties, en soms hadden ze het niet door en kwam het niet ter sprake.

Het komt goed met Nederland als het aan de jeugd ligt.
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door EmmaJJ »

Wolfy_girl schreef: 27 dec 2018, 03:13 Alleen mensen die het dichtst bij mij staan kennen mij bij mijn volledige naam, en zo houd ik dat ook liever. Dat is ook de reden waarom op dit forum mijn echte naam niet gebruik, omdat ik mijn transgender zijn eigenlijk iets te persoonlijk vind om zomaar aan de grote klok te hangen.

Die mensen die het wel van mij weten maak ik vaak wel duidelijk dat ik er niet van gedient ben om geout te worden. Stealth leven doe ik graag, maar dat kan denk ik pas echt gebeuren wanneer je verhuist naar een plaats waar mensen niet bekend met je zijn. Mijn buurman zag mij bijvoorbeeld ook van man naar vrouw gaan de afgelopen jaren en daar valt vrij weinig aan te doen.

Ik heb de luxe niet om stealth te zijn.
Ik ben al blij als de eerste reactie ‘vrouw’ is.
Maar er zijn teveel give aways.
Het lukt me alleen in redelijk korte situaties.
En een paar keer een hele klas een dag lang. maar dat is max
Ik vind het niet erg. Alle rightgender is meegenomrn
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door EmmaJJ »

Hormoonmeisje schreef: 26 dec 2018, 16:12
J.J. schreef: 26 dec 2018, 15:48 Openlijk trans.
Ook omdat ik toen ik startte nooit verwachtte dat ik zou passeren. Nu gebeurt dat tot mijn verbazing en grote vreugde wel.
Omdat het op mijn site staat weten potentiele werkgevers het.
Ik ben net aangenomen als juf voor groep 3/4 . Transgender zijn is niet aan de orde geweest in de procedure.
Het maakt me niet zoveel uit wie het weet. Het is wel te merken, lengte, stem..
Passeren beschouw ik als een cadeautje als het gebeurt. Maar ik ben niet verdrietig als het niet gebeurt.
Had je angst voor discriminatie van kinderen?
Ik kan me voorstellen dat er toch wel stress was dat de kinderen van groep 3/4 nare dingen zouden zeggen, niet?

Hoe beviel de job uiteindelijk / hoe gaan kinderen ermee om?

Hoe gaan de ouders van kinderen om met jou?

Groetjes,
Kato
Ik zie nu pas dat ik een vraag oversla.
De meeste ouders zijn positief. Nog geen enkele negatieve reactie gehad.
Omgekeerd wel, dat ouders me komen bedanken dat hun kinderen deze ervaring kregen, en dat ze een hele avind over genderdiversiteit hebben gepraat met hun kinderen.

Ik keijg in januari een eigen klas, als ik daar gewend ben zal ik vertellen hoe het daar gaat.
Op die school zit al een transmeisje, dus ze zijn wat gewend.
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia
Contacteer:

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Aileen »

Ik ben er zeer open over. Ik woon op het Poolse platteland (wel, niet zo heel plat, regio Zakopane) in een van de meest conservatieve regio's van heel Polen. Ook geef ik les op een priveschool - en hoewel ik het zelf niet aan de orde breng, krijg ik toch vaak vragen van de tieners waaraan ik les geef. Ik denk zelf door er open over te zijn, je meer begrip kweekt, want wat mij opvalt is dat velen hier het gewoon niet snappen. Als ze dan een transpersoon tegen komen die overal gewoon over spreekt en nergens doekjes omheen draait, zijn ze meer geneigd het te begrijpen.
J.J. schreef: 27 dec 2018, 17:22 Het komt goed met Nederland als het aan de jeugd ligt.
Wat ik totnogtoe heb mee mogen maken, geldt hetzelfde voor Polen.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Jillian »

Ik ben we open over naar vrienden familie volgt nog maar verwacht daar geen problemen mee. In het dagelijkse leven ben ik nog wel redelijk in stealth hoewel dat langzaam aan het veranderen is tegenwoordig doe ik de deur in open als ik een makkelijke jurk aan heb voorheen niet. Het voelt voor me alsof ik mijzelf langzaam aan het afpellen ben telkens dat stapje verder. Naar mijn gesprekken bij Stepwork ga ik inmiddels volledig gekleed als vrouw de deur uit.
Op mijn werk is gewoon een ander verhaal zoiezo werk kleding mannetje vrouwtje zien we precies eender uit.
Ik werk als uitzendkracht en het ziet er naar uit dat dat voorlopig niet zal veranderen ook ivm leeftijd zoals dat is heden ten dagen.
Dus ik ben in dubio of ik wel al die aandacht op me wil vestigen door het vooraf te vertellen en eventueel de vragen gewoon op me af laat komen een succesvol scenario is er toch niet.
Plaats reactie