Nieuwe chat! Zie dit topic.

Openlijk transgender zijn

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190122 »

Als jij hier zoiets schrijft en mensen nemen dit serieus en gaan niet verder met hun transitie dan kan het best nog wel eens zijn dat iemand zo depressief wordt dat er zelfmoord gedachten aan te pas gaan komen.

En ik vind het helemaal prima dat je niet meer mij mij in discussie wil dat is jou goed recht.
Maar houdt alsjeblieft op dingen te schrijven of je het al meegemaakt hebt!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Emma »

En nu is het afgelopen. Dit is geen doen zo.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190122 »

Eens ik hou nu op!
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190508 »

Dat gezegd te hebben, heb ik dus horen zeggen dat het VU er inderdaad iets conservatiever mee omgaat voor je hormonen krijgt. Veel mensen die zich aanmelden leven echter al in hun gewenste gender als ze uiteindelijk aan de beurt zijn (de wachtlijst is namelijk ongeveer 2 jaar, als je er dan toch al opstaat kan je net zo goed al op eigen houtje beginnen, toch?) en hebben de sociale transitie al min of meer afgerond. Ben van mening dat hoewel die wachttijd waardeloos lang is, dat het wel een mooie periode is om langzaam de overstap te maken naar je gewenste gender zoals je garderobe langzaam omgooien, op hoge schoenen leren lopen, jezelf vervrouwelijken zoveel als je kan zonder hormonen (in het geval van man-naar-vrouw, natuurlijk), of met makeup oefenen. Dat kan al heel bevrijdend zijn, zeker als je ook beetje bij beetje die sociale transitie doorgaat en het aan mensen vertelt.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Mr.X »

Terugkerend naar het topic. Stealth blijft bij mij erg negatief klinken. Alsof je iets te verbergen hebt dat niet kan ofzo. Maar goed, het is ook maar een term.

That being said, ik ben iemand die van land is verwisseld, en dus in de positie kwam waarin ik onbewust 'stealth' leefde. Als je in een compleet nieuwe omgeving komt en nieuwe mensen ontmoet, dan gaat niemand vragen 'hey, welk geslacht ben jij geboren?' of iets in die trend. Tenzij je niet passed, natuurlijk. Je gaat verder met je leven zonder dat transgender zijn een rol speelt. Die nieuwe mensen ga je ook niet allemaal vertellen dat je trans bent, of wel? Waarom zou je dat actief doen als er niet naar gevraagd wordt?

En ik moet zeggen, dat 'stealth' of, 'gewoon leven' zoals ik het noem, beviel mij heel erg. Je bent 'gewoon' one of the guys (or one of girls voor de mtfs), no questions asked. Je gaat verder met je leven, je werkt, doet je hobbies en het hele transgebeuren staat aan de zijlijn, of is helemaal niet meer in beeld. Ik vond het erg fijn.

That being said, als iemand er naar zou vragen, dan zou ik er niet over liegen. Tot nu toe heeft niemand gevraagd.
En ook qua dates ben ik wel open. Als ik met iemand afspreek, dan disclose ik wel van te voren. Gewoon om problemen te voorkomen.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Hormoonmeisje »

Mr.X schreef: 01 jan 2019, 17:13 Terugkerend naar het topic. Stealth blijft bij mij erg negatief klinken. Alsof je iets te verbergen hebt dat niet kan ofzo. Maar goed, het is ook maar een term.

That being said, ik ben iemand die van land is verwisseld, en dus in de positie kwam waarin ik onbewust 'stealth' leefde. Als je in een compleet nieuwe omgeving komt en nieuwe mensen ontmoet, dan gaat niemand vragen 'hey, welk geslacht ben jij geboren?' of iets in die trend. Tenzij je niet passed, natuurlijk. Je gaat verder met je leven zonder dat transgender zijn een rol speelt. Die nieuwe mensen ga je ook niet allemaal vertellen dat je trans bent, of wel? Waarom zou je dat actief doen als er niet naar gevraagd wordt?

En ik moet zeggen, dat 'stealth' of, 'gewoon leven' zoals ik het noem, beviel mij heel erg. Je bent 'gewoon' one of the guys (or one of girls voor de mtfs), no questions asked. Je gaat verder met je leven, je werkt, doet je hobbies en het hele transgebeuren staat aan de zijlijn, of is helemaal niet meer in beeld. Ik vond het erg fijn.

That being said, als iemand er naar zou vragen, dan zou ik er niet over liegen. Tot nu toe heeft niemand gevraagd.
En ook qua dates ben ik wel open. Als ik met iemand afspreek, dan disclose ik wel van te voren. Gewoon om problemen te voorkomen.
Ik denk er eigenlijk precies hetzelfde over :)
Ik vertel het ook meestal wel direct maar bij mij is de reden dat ik bang ben dat mensen gewelddadig zullen worden als ik het verzwijg dat ik trans ben en ze komen er uiteindelijk achter. If that makes sense?
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Jillian »

Eros schreef: 01 jan 2019, 16:53 Ben van mening dat hoewel die wachttijd waardeloos lang is, dat het wel een mooie periode is om langzaam de overstap te maken naar je gewenste gender zoals je garderobe langzaam omgooien, op hoge schoenen leren lopen, jezelf vervrouwelijken zoveel als je kan zonder hormonen (in het geval van man-naar-vrouw, natuurlijk), of met makeup oefenen. Dat kan al heel bevrijdend zijn, zeker als je ook beetje bij beetje die sociale transitie doorgaat en het aan mensen vertelt.
Helemaal mee eens hoewel ik een overlap periode heb waarbij ik mezelf afpel naar vrouw beschouw ik het traject bij Stepwork als een afronding of sluitstuk van een persoonlijke transitie. In januari bv zal ik mijn eerste laser behandeling krijgen en wil ik niet wachten tot ik dat vergoed ga krijgen. Mijn garderobe wordt gestaag omgegooid en alle mannelijke kleding verdwijnt langzaam naar de onderste planken wordt ook niet meer aangevuld. En met make up oefenen vindt ik persoonlijk heerlijk.
En zoals al eerder aangegeven op een gegeven moment wil je je niet meer verstoppen.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Wolfy_girl »

@Eros

Als je heel veel af wil wijken van man of vrouw kom je meer in het genderqueer straatje terecht denk ik.

Ik vind de procedure van het VU overigens juist goed. Immers, als je niet de moeite neemt om in jouw geslachtsrol te leven (wat dat ook mag zijn), komt het resultaat volledig aan op de hormonen en dan is men sneller teleurgesteld. Als je van jezelf al zoveel mogelijk mannelijk / vrouwelijk / whatever presenteert zijn de hormonen hier een goed compliment bij. Op die manier vermijd je een beetje dat de transitieverwachting volledig aankomt op wat de hormonen wel of niet doen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190508 »

Wolfy_girl schreef: 01 jan 2019, 19:51 @Eros
Als je heel veel af wil wijken van man of vrouw kom je meer in het genderqueer straatje terecht denk ik.
Ik heb denk ik even gemist waarop dit een reactie is? :P
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Wolfy_girl »

Twee pagina's terug geloof ik, lol. Over de RLE.

Sorry, ik ben niet helemaal aan het opletten. :doh: