Nieuwe chat! Zie dit topic.

Openlijk transgender zijn

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Marica »

Wolfy_girl schreef: 01 jan 2019, 19:51 @Eros

Als je heel veel af wil wijken van man of vrouw kom je meer in het genderqueer straatje terecht denk ik.

Ik vind de procedure van het VU overigens juist goed. Immers, als je niet de moeite neemt om in jouw geslachtsrol te leven (wat dat ook mag zijn), komt het resultaat volledig aan op de hormonen en dan is men sneller teleurgesteld. Als je van jezelf al zoveel mogelijk mannelijk / vrouwelijk / whatever presenteert zijn de hormonen hier een goed compliment bij. Op die manier vermijd je een beetje dat de transitieverwachting volledig aankomt op wat de hormonen wel of niet doen.
Daarom gaat mijn traject bij Stepwork zo snel. Al na 3 gesprekken al het groene licht krijgen. Het lag aan mijn presentatie die niets te wensen overliet in zijn ogen. Mijn zelfverzekerheid die ik ten tonele bracht, het was klip en klaar dat ik vrouw ben. En zo is het ook.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Tijgertje »

Stealth blijft bij mij erg negatief klinken. Alsof je iets te verbergen hebt dat niet kan ofzo.
Grappig dat je dit zegt, want de letterlijke betekenis van Stealth is verborgen. ;)
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Tijgertje »

Daarom gaat mijn traject bij Stepwork zo snel. Al na 3 gesprekken al het groene licht krijgen. Het lag aan mijn presentatie die niets te wensen overliet in zijn ogen. Mijn zelfverzekerheid die ik ten tonele bracht, het was klip en klaar dat ik vrouw ben. En zo is het ook
Is bij Stepworks alleen van belang hoe jij je kleedt dan?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190508 »

Tijgertje schreef: 02 jan 2019, 17:53
Daarom gaat mijn traject bij Stepwork zo snel. Al na 3 gesprekken al het groene licht krijgen. Het lag aan mijn presentatie die niets te wensen overliet in zijn ogen. Mijn zelfverzekerheid die ik ten tonele bracht, het was klip en klaar dat ik vrouw ben. En zo is het ook
Is bij Stepworks alleen van belang hoe jij je kleedt dan?
Hoedanig jij al in je levensfase als je gewenste geslacht zit hangt overduidelijk af van veel meer dan kleding, maar dat is wel hoe je je op het eerste gezicht presenteert. Kan me voorstellen dat Marica ook verder al enorm vrouwelijk is qua gedrag en manier van doen en denken, want Stepwork zijn geen types van 'oh, je draagt een rokje, nou, dan mag je die hormonen, hoor!' ;) Dan zou het lekker makkelijk zijn voor elke FtM die een broek draagt.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Wolfy_girl »

Tijgertje schreef: 02 jan 2019, 17:37
Stealth blijft bij mij erg negatief klinken. Alsof je iets te verbergen hebt dat niet kan ofzo.
Grappig dat je dit zegt, want de letterlijke betekenis van Stealth is verborgen. ;)
Ik snap waarom mensen het negatief vinden klinken, maar toch kan ik me er wel in vinden. Ik ben immers niet in transitie gegaan om transgender te zijn, maar vrouw. Tuurlijk weten sommige mensen wel van je transitie af, maar ik probeer dat voor mijzelf toch wel redelijk in de perken te houden. Ook omdat mensen die je transgender zijn accepteren, je vaak toch bewust of onbewust niet zien als je gewenste geslacht, puur omdat ze het van je weten. Zelfs als ze het heel graag willen is dit vaak alsnog een hekelpunt; het zaadje is namelijk al geplant.
Eros schreef: 02 jan 2019, 17:57 Hoedanig jij al in je levensfase als je gewenste geslacht zit hangt overduidelijk af van veel meer dan kleding, maar dat is wel hoe je je op het eerste gezicht presenteert. Kan me voorstellen dat Marica ook verder al enorm vrouwelijk is qua gedrag en manier van doen en denken, want Stepwork zijn geen types van 'oh, je draagt een rokje, nou, dan mag je die hormonen, hoor!' ;) Dan zou het lekker makkelijk zijn voor elke FtM die een broek draagt.
Dat is wel een beetje een vertekent beeld wat je nu schetst hoor. :P Bij het VU kijken ze ook niet alleen naar je kleren, maar naar het volledige plaatje. Ik bedoel, dat het "klip en klaar" is voor jou, dat snap ik wel (dat was het voor mij ook voordat ik begon), maar dat vertrouwen kan ook misplaatst zijn. Het hoeft niet perse slecht te zijn om een paar gesprekken extra aan te gaan voordat je zo'n grote beslissing neemt.

Ik snap dat het een beetje een forumtraditie is om op het VU te zeiken, maar laten we het wel een beetje objectief houden.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190508 »

Eros schreef: 02 jan 2019, 17:57 Hoedanig jij al in je levensfase als je gewenste geslacht zit hangt overduidelijk af van veel meer dan kleding, maar dat is wel hoe je je op het eerste gezicht presenteert. Kan me voorstellen dat Marica ook verder al enorm vrouwelijk is qua gedrag en manier van doen en denken, want Stepwork zijn geen types van 'oh, je draagt een rokje, nou, dan mag je die hormonen, hoor!' ;) Dan zou het lekker makkelijk zijn voor elke FtM die een broek draagt.
Dat is wel een beetje een vertekent beeld wat je nu schetst hoor. :P Bij het VU kijken ze ook niet alleen naar je kleren, maar naar het volledige plaatje. Ik bedoel, dat het "klip en klaar" is voor jou, dat snap ik wel (dat was het voor mij ook voordat ik begon), maar dat vertrouwen kan ook misplaatst zijn. Het hoeft niet perse slecht te zijn om een paar gesprekken extra aan te gaan voordat je zo'n grote beslissing neemt.

Ik snap dat het een beetje een forumtraditie is om op het VU te zeiken, maar laten we het wel een beetje objectief houden.
Ik zeik absoluut niet op het VU, sterker nog: vind het erg jammer dat mensen dat doen. Ik heb het hier nu alleen enkel over Stepwork omdat er naar Stepwork gevraagd werd. :) Dat betekent niet automatisch dat ik aan het afgeven ben op het VU, hoor.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190122 »

Geloof me maar dat er niet voor niks zo over het VU geklaagd wordt!
Al hoop ik dat jullie er betere ervaringen krijgen.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Tijgertje »

Staan ergens op dit forum de voors en tegens van het VU versus Stepworks op een rijtje? Misschien kan ik m'n voordeel ermee doen..
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Hormoonmeisje »

Tijgertje schreef: 03 jan 2019, 00:29 Staan ergens op dit forum de voors en tegens van het VU versus Stepworks op een rijtje? Misschien kan ik m'n voordeel ermee doen..
De wachtlijsten zijn overal lang, dat kan ik je al meedelen.

Verder denk ik dat er nog geen topic is van stepwork versus VUMC versus UMCG omdat iedereen maar 1 maal transitioneert en dus nooit een objectieve vergelijking kan maken tussen twee verschillende genderteams want je kunt geen Michelin gids gaan schrijven van waar de SRS het beste is en waar de hormonen het beste zijn enzoverder.
De meeste mensen die ergens goed geholpen zijn zullen het moeilijk hebben te geloven dat het daar ook slecht kan zijn en zij met slechte ervaringen zijn ongelovig met betrekking tot het feit dat het ergens goed kan gaan waar het voor hun slecht ging.

Wij zijn allemaal geneigd onze eigen ervaring als imperatief te zien.

Je kunt best kijken hoe jij jou bij een bepaalde behandelend arts of artsenteam voelt na een intake gesprek.
Dat het voor een ander op een bepaalde manier liep, wil niks zeggen voor jou. Jij maakt zelf de sterke en zwakke punten op op basis van jouw ervaring en dat doet een ander ook.

Wees ook niet bevreesd om tijdig aan de noodrem te trekken wanneer je je niet op je gemak voelt bij een bepaalde behandelaar. Jij mag vragen om een andere behandelaar. Jij betaalt sociale bijdragen.

Groetjes en een vlekkeloze transitie gewenst,
Kato.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Openlijk transgender zijn

Bericht door Anon20190122 »

Tijgertje schreef: 03 jan 2019, 00:29 Staan ergens op dit forum de voors en tegens van het VU versus Stepworks op een rijtje? Misschien kan ik m'n voordeel ermee doen..
Bij stapworks ben je sneller aan de beurt je moet alleen niet bang zijn om dingen zelf te gaan regelen omdat stapworks alleen het psychologisch gedeelte doet en je voor het medische gedeelte doorverwijst.