Is dit normaal?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Plaats reactie
Atreyu
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:56
Gender: Trans FtM

Is dit normaal?

Bericht door Atreyu »

Hoi allemaal.

Ik voel mij sowieso alleen comfortabel met een mannenlijf. Ik ben FTM en hermafrodiet.
Maar toch denk ik soms, ik wil sommige dagen (zoals ik nu doe) als een man mij uitten qua gender expressie. (Heb nu een baard, kort haar, mannen kleding). Maar soms heb ik van die dagen dat ik denk, ik wil mijn haar lang laten groeien, baard eraf en er uit zien als onzijdig. Omdat ik me soms tussenin voel maar lichamelijk totaal niet. Want ik wil geen vrouwen lijf. Ik zou nooit nagellak op doen of make up maar ik voel mij sowieso man, maar soms ook vrouwelijk, niet echt een vrouw maar een man die soms er uit wil zien als half vrouw. Is dit normaal?
Ik vind beide geslachten er mooi uit zien en wil me ook qua gender expressie me als beide uitten.
Kan ook zijn dat ik dit heb omdat ik een lesbische vriendin heb gehad die mij mooi vond als androgyn(ook wel hetero vriendinnen die mij juist leuk vinden hoe ik nu eruit zie) maar dat ik daardoor bang ben dat ik meer als vrouw mensen heb die mij leuker vinden, dat ik het doe voor de mensen om me heen of ik vind het zelf prettig dat weet ik nog niet.
Maar soms twijfel ik nog hoe ik er uit wil ga zien als looks. Beetje een identity crisis qua stijl/kleding/uiterlijk.
Ik snap dit niet van mezelf.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Is dit normaal?

Bericht door Marica »

Gewoon doen, en je komt er vanzelf achter wat je leuk vindt. EN.......je bent niet raar, jij bent JIJ.

Het niet snappen van jezelf is niet erg. Ik snap mijzelf soms ook niet :whistle: Waarom niet eerder, waarom was ik zo onzeker. Nu ik uit de kast ben valt alles op haar plek, en heb ik nog een handvol puzzelstukjes in mijn hand om de puzzel af te maken.

Als man droeg ik al rokken in het openbaar, en dat was stukje bij beetje de aanzet tot wat ik nu ben : Pre OP MtF
Laatst gewijzigd door Marica op 13 feb 2019, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Is dit normaal?

Bericht door Eva »

Is toch niet zo gek? Niet iedereen is binair hoor. Integendeel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Is dit normaal?

Bericht door Marijn »

Zeker niet raar. En experimenteren met je expressie kan je helpen ontdekken waar je je comfortabel bij voelt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Is dit normaal?

Bericht door Anon20190508 »

Hier een Nederlands filmpje van iemand die verteld over non-binairiteit:



En hier een Engels filmpje erover:



Maar onthou dat zij geen definitieve antwoorden geven :) De een zijn journey is niet de ander, dus je hebt alle vrijheid om verder te ontekken.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Is dit normaal?

Bericht door Dean »

Welk naampje je er ook plakt, of dat nou non-binair is of niet, wat voor jou iig duidelijk is, is dat een mannenlijf bij je past. En dat is er wat er nog het meest toe doet eigenlijk. Wie bepaald dat je als man lang of kort haar zou moeten hebben? Of dat je je stereotype mannelijk zou moeten kleden of gedragen? Ik ken genoeg cis-mannen en vrouwen die op beide afdelingen van de kledingwinkel shoppen bijvoorbeeld, gewoon omdat ze dat leuk vinden. Ik snap het onderscheid hoor, een gemiddeld vrouwenlijf heeft nu eenmaal net iets andere vormen dan een gemiddeld mannenlijf, dus het is goed dat er voor beide lichaamsvormen passende kleding is. En uiteraard zijn er genoeg vrouwen die graag een jurkje/rokje/hakken dragen, en veel mannen (en trouwens ook vrouwen :p) die er niet aan moeten denken, om maar een voorbeeld te noemen. Maar als jij liever een androgyn uiterlijk hebt is dat toch prima? Dat lijkt me verder niks af doen aan je ‘mannelijkheid’. Ook in de modewereld lijkt het onderscheid meer en meer te vervagen en wordt er gespeeld met gender. Ik denk dat dat al een teken aan de wand is dat jij zeker niet de enige bent ;) Dus als jij je er prettiger bij voelt om bijvoorbeeld kleding van zowel de dames als herenafdeling te dragen, en geen baard te hebben, en je haar lang te laten groeien, gewoon doen! Het enige wat je zou kunnen overkomen is dat er mensen zijn, die het een beetje gek vinden en in verwarring raken over je gender (als je het echt voor mekaar krijgt om er androgyn uit te zien), maar het is maar niet hoe erg jij dat zelf vindt... Denk dat het aan het einde van de dag belangrijker is dat jij blij met jezelf bent wanneer je in de spiegel kijkt :)
Well, here I am! What are your other two wishes?
Plaats reactie