Nieuwe chat! Zie dit topic.

behandeling herstart

Pas ik nou in een hokje of niet?
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

behandeling herstart

Bericht door monique fisher »

Hallo allemaal,

Eerste berichtje van mijn zijde. Vandaag een gesprek gehad met mijn huisarts, langdurig gesproken over het hervatten van de "behandeling". zoals al eerder gezegd, ik ben al bij Emergis geweest in het verleden maar heb toen de behandeling afgebroken vanwege familiare redenen. Mijn ex werd ernstig ziek, heb toen mijn gevoelens weggestopt en ontkent, om er te zijn voor mijn ex en de kinderen. Het heeft echter naar niks geresulteerd ben nu gescheiden, omdat mijn ex niet met mijn zorg kon omgaan en wegens tenminste dat denk ik mijn gevoelens. Ik weet dit echter niet zeker, maar als we in gesprek gaan op dit moment komt en er komt bij haar een frustratie naar boven dan wordt ik ook waar de kinderen bij zijn betitelt als "travestiet". Het spijt me maar zo zie ik mij zelf niet maar ik sla dan wel dicht en loopt over het algemeen dan weg.
Maar goed het gesprek met de huisarts was goed zij toonde begrip en zei dat ik op zoek moest gaan naar mijn eigen identiteit. maar ze gaf ook aan dat zij te weinig van de materie af weet om mij een goed advies te geven, dus resulteerde het voor haar in maar één conclusie, ik heb weer een verwijzing gekregen om naar Emergis te gaan. Ik heb ze gelijk telefonisch gebeld en de verwijzing opgestuurd. en tevens gevraagd of ik weer door mijn oude therapeute gezien kan worden. Moet nu wachten op de hernieuwingsafspraak. wordt er echter trouwens behoorlijk zenuwachtig van. het verschil met een jaar geleden is dat ik het idee heb dat ik nu op de "goede" weg moet gaan mijn huidige leven brengt teveel frustratie mee, voel mij ongemakkelijk, kan mij slecht concentreren en heb moeite om dingen bij me te houden. Kortom voel mij niet lekker in mijn lijf.

liefs en een knuffel, Monique
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: behandeling herstart

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Monique,

Ja heel herkenbaar jou verhaal want ik heb in 2003 ook dit moeilijke besluit moeten nemen om de transitie voorlopig te staken.
Alleen bij mij had het toen wel wat resultaat, althans mijn moeder kwam weer beetje op de benen te staan na een 3e Tia.
Het feit dat ik mijzelf in de steek liet vergat ik even.
Ik ben in 2015(Een jaar na het overlijden van mijn moeder. al weer beetje in transitie gegaan, in oktober 2016 eindelijk bij het VU terecht gekomen.
Nu kan ik mij er volledig op gaan storten en ben zo blij dat ik die stap weer gezet heb.
Ik wens je heel veel sterkte in het opnieuw herstarten van je transitie.
Je zal echt gaan merken dat je je weer veel beter gaat voelen.

Liefs:Lisa
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: behandeling herstart

Bericht door monique fisher »

Hallo allemaal,

Jullie zullen het niet geloven maar vanochtend al op consult geweest bij Emergis, een gesprek met dezelfde Psychologe/seksuologe als waar ik gestopt was eind 2017, tijdens het gesprek kwam de Psychiater ook nog even langs, na het verhaal van het laatste anderhalf jaar te hebben gedaan. Kwamen we bij mijzelf. Heb verteld dat ik het moeilijk heb en dat ik genoeg heb van mijn act als de "macho"man en dat ik naar mijzelf wil luisteren en mijn innerlijke gevoel wil volgen. Tijdens het gesprek was het moeilijk om mij emotie in te houden en tot twee maal toe moest ik bijna huilen om mijzelf en dat heb ik nog nooit gehad, maar goed voel mij enigszins bevrijd. Ik heb het uitgesproken, ik zie een toekomst voor mijzelf, een vrouwelijke toekomst. De therapie wordt direct hervat. Het eerste richtpunt is hoe gaan we de weg bewandelen naar mijn eigen zelf, over drie weken heb ik mijn eerste vervolgafspraak.

En Lisa bedank voor je berichtje, wens je ook sterkte met jouw weg, volg je hart en blijf gelukkig.

liefs en een knuffel, Monique
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: behandeling herstart

Bericht door Anon20200101 »

Het is zo fijn om te horen dat je de weg naar het vinden en zijn van je zelf weer gevonden hebt, en die nu bewandelt!