Nieuwe chat! Zie dit topic.

Heeft iemand hier ook last van?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Wolfy_girl »

LauraHeleneN schreef: 10 apr 2019, 19:08 Dat je het niet eens bent met Lucas moge duidelijk zijn, maar zijn mening is daarmee niet 'onzin'
Arika schreef:"Wij verwachten wederzijds respect op de manier waarop hier de leden zich uiten"
Zijn stroman jegens mij onzin noemen is volgens mij wel het minste om je zorgen over te maken.

Enfin, ik geloof ik dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt voor degene die het goed lezen. Zeggen dat transgenders wel gebaat zijn bij wat "tough love" (letterlijk wat Lucas schreef) klinkt mij verschrikkelijk rape-y in de oren, maar hey, dat zal wel weer de "SJW" in mij zijn. :roll:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat je niet met elkaar eens bent, betekent nog niet dat het ok is om elkaars standpunten als onzin te declasseren.
Irene
Gebruikersavatar
Julia89
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2019, 00:52
Gender: Trans MtF

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Julia89 »

Wolfy_girl schreef: 10 apr 2019, 19:49
LauraHeleneN schreef: 10 apr 2019, 19:08 Dat je het niet eens bent met Lucas moge duidelijk zijn, maar zijn mening is daarmee niet 'onzin'
Arika schreef:"Wij verwachten wederzijds respect op de manier waarop hier de leden zich uiten"
Zijn stroman jegens mij onzin noemen is volgens mij wel het minste om je zorgen over te maken.

Enfin, ik geloof ik dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt voor degene die het goed lezen. Zeggen dat transgenders wel gebaat zijn bij wat "tough love" (letterlijk wat Lucas schreef) klinkt mij verschrikkelijk rape-y in de oren, maar hey, dat zal wel weer de "SJW" in mij zijn. :roll:
Zo erg SJW vind ik het eerlijk gezegd niet hoor. Tough love tijdens de eerste keer uitkomen was wel een flinke pil om te slikken moet ik zeggen! Zoals eerder aangegeven voelde het als "stealing my stage" en vrij afkeurend, alsof het niet écht serieus werd genomen. Hoewel ik het had verwacht, en ondanks dat de omstandigheden al wel vervelend waren en ik het wellicht wat shocking heb gebracht, sloeg het me echt even van mijn pad af. Het voelde als een soort explosie van angst, vooral in de avond en de ochtend erna, waardoor ik ineens weer enorm ging twijfelen. Mijn biologische vader weet het nog steeds niet en ik ben nu nog veel banger om het hem te vertellen... Ik ben nu over het algemeen eigenlijk wel behoorlijk bang om de mannen weer te ontmoeten. Dat gaat echt super awkward worden denk ik :shock:

Ergens snap ik het argument van Lucas wel, maar wel heel erg in de verte. Vooral de allereerste keer zou begrip zeker weten het voornaamste moeten zijn, begripvol en liefdevol want het is familie!! Uitkomen is al spannend genoeg eigenlijk. Het is een enorme stap, want iemand heeft het waarschijnlijk al heel lang opgekropt uit angst/schaamte. Misschien dat er op een later moment wat tough love kan komen ofzo?? Ik weet het niet eigenlijk. So far merk ik maar weinig van de "grote boze wereld", maar ik moet zeggen dat mijn interacties nog wel minimaal zijn. Ik heb naast mijn familie eigenlijk alleen nog maar met caissières gepraat tot nu toe. Ik heb nog geen enkele vervelende opmerking of wat dan ook ontvangen. Ik ben wel echt doodsbang om terug te gaan naar het werk. Dat zal er vermoedelijk wel heel erg hard in gaan hakken. :icon-redface: Hoe hebben jullie jezelf daar op voorbereid?
Julia :hbeat:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Emma »

Iemand zei me ooit, toen het over acceptatie ging: "jij vindt het natuurlijk niet erg als een van jouw kinderen trans zou zijn."

"Nou," zei ik, "dat zou ik wél erg vinden! Niet omdat ik dat niet accepteer, maar ik weet wat ze te wachten staat, en dat wens ik niemand toe!'

Mijn moeder was vooral bang dat er nare dingen zouden gaan gebeuren. Werk kwijtraken, in elkaar geslagen worden, dat soort dingen. Daarom heeft ze het er nog heel lang best moeilijk mee gehad en dat zat haar acceptatie van mij een beetje in de weg.

Ik wil zeker niet stellen dat omdat dit mij zo is overkomen dat dat voor een ander ook moet gelden. Maar het is geen theoretisch grensgeval.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Wolfy_girl »

julea89 schreef: 10 apr 2019, 20:49
Wolfy_girl schreef: 10 apr 2019, 19:49
LauraHeleneN schreef: 10 apr 2019, 19:08 Dat je het niet eens bent met Lucas moge duidelijk zijn, maar zijn mening is daarmee niet 'onzin'
Zijn stroman jegens mij onzin noemen is volgens mij wel het minste om je zorgen over te maken.

Enfin, ik geloof ik dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt voor degene die het goed lezen. Zeggen dat transgenders wel gebaat zijn bij wat "tough love" (letterlijk wat Lucas schreef) klinkt mij verschrikkelijk rape-y in de oren, maar hey, dat zal wel weer de "SJW" in mij zijn. :roll:
Zo erg SJW vind ik het eerlijk gezegd niet hoor. Tough love tijdens de eerste keer uitkomen was wel een flinke pil om te slikken moet ik zeggen! Zoals eerder aangegeven voelde het als "stealing my stage" en vrij afkeurend, alsof het niet écht serieus werd genomen. Hoewel ik het had verwacht, en ondanks dat de omstandigheden al wel vervelend waren en ik het wellicht wat shocking heb gebracht, sloeg het me echt even van mijn pad af. Het voelde als een soort explosie van angst, vooral in de avond en de ochtend erna, waardoor ik ineens weer enorm ging twijfelen. Mijn biologische vader weet het nog steeds niet en ik ben nu nog veel banger om het hem te vertellen... Ik ben nu over het algemeen eigenlijk wel behoorlijk bang om de mannen weer te ontmoeten. Dat gaat echt super awkward worden denk ik :shock:

Ergens snap ik het argument van Lucas wel, maar wel heel erg in de verte. Vooral de allereerste keer zou begrip zeker weten het voornaamste moeten zijn, begripvol en liefdevol want het is familie!! Uitkomen is al spannend genoeg eigenlijk. Het is een enorme stap, want iemand heeft het waarschijnlijk al heel lang opgekropt uit angst/schaamte. Misschien dat er op een later moment wat tough love kan komen ofzo?? Ik weet het niet eigenlijk. So far merk ik maar weinig van de "grote boze wereld", maar ik moet zeggen dat mijn interacties nog wel minimaal zijn. Ik heb naast mijn familie eigenlijk alleen nog maar met caissières gepraat tot nu toe. Ik heb nog geen enkele vervelende opmerking of wat dan ook ontvangen. Ik ben wel echt doodsbang om terug te gaan naar het werk. Dat zal er vermoedelijk wel heel erg hard in gaan hakken. :icon-redface: Hoe hebben jullie jezelf daar op voorbereid?
Wat betreft de familie: ze mogen absoluut geschokt / verrast zijn. Ik ken daarbij ook eigenlijk geen enkele transgender die beweert dat dit niet mag ofzo; dat zou belachelijk zijn. Maar aan het einde van het verhaal zijn zij wel je familie en je bent tegenover hen uit de kast gekomen met een ontzettend persoonlijk verhaal, en als ze zich familie noemen zouden ze hier toch achter moeten staan? Dat is mijn kijk hier op, tenminste. Ik vind het de wereld op zijn kop als wij ons maar moeten uitsloven voor dat beetje begrip. Elk apparaat is tegenwoordig verbonden met het internet en iedereen kan drie woorden intikken op Google (i.e. "wat is transgender"). Zelfs mijn boomer moeder van in de zestig kan dit, en ik vind het altijd zo'n flauw excuus wanneer mensen zeggen "cis mensen snappen het niet altijd" terwijl wij zo'n gigantisch grote kennis database tot onze beschikking hebben. Mijn excuses, ik dwaal af, haha.

Wat betreft de "real life" fase: Het is sowieso een goed teken dat je geen vervelende opmerkingen krijgt, want die beginfase is toch altijd het engst (vind ik). Gewoon omdat je zo afhankelijk bent van je presentatie. In contrast; ik kan tegenwoordig zonder make-up of wat dan ook de deur uit en ik word met zij / haar aangesproken, dat was in het begin toch wel anders. Het beste advies wat ik je kan geven is om zelfvertrouwen te hebben en dit ook uit te stralen. Ik merk dat dat behoorlijk bepalend kan zijn in hoe mensen je "clocken". Wat betreft je werk... Als ze je daar al kennen in "boy-mode", dan let je niks anders om bij ze uit de kast te komen vrees ik. Ik heb dit zelf ook moeten doen twee baantjes geleden, en ja dat was best vervelend.

Ben je al begonnen met logopedie? Als je in het traject zit, zou je dit kunnen aanvragen bij je huisarts. Die kan je vervolgens doorverwijzen naar een logopedist (het liefst eentje met transgender ervaring). Ik heb zelf de fout gemaakt door te wachten op een logopedie doorverwijzing van mijn behandelaar bij het VU, en dit duurde gigantisch lang. Je stem op een vrouwelijk niveau krijgen kan best lang duren, dus je bent er wel bij geholpen door er vroeg mee te beginnen.

Succes! :)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Anon20190712 »

Wolfy_girl schreef: 10 apr 2019, 19:00 Volgens mij laat je je ware intenties iets teveel doorschijnen.
Wolfy_girl schreef: 10 apr 2019, 19:49 Zeggen dat transgenders wel gebaat zijn bij wat "tough love" (letterlijk wat Lucas schreef) klinkt mij verschrikkelijk rape-y in de oren, maar hey, dat zal wel weer de "SJW" in mij zijn. :roll:
Ik ben natuurlijk ook een ontzettend enge 'verkrachterige' witte man die problemen heeft met geïnternaliseerde transfobie, en met de intentie totale controle over alle minderheden en vrouwen. :roll:

Maar even serieus. Op het moment dat je uit de kast komt en je lotgenoten zoekt kom je in een wereldje terecht van gender-diversiteit, lhbt activisme en ja social justice warriors. Een wereldje met een eigen taal, eigen visie op gender en intersectionaliteit, eigen omgangsvormen en een eigen beeld van wat wel/niet oké is om te zeggen tegen of over een lhbt'er. Dat mag je een geweldig fijn wereldje vinden. Ik vind het, inderdaad, 10x niks. Juist omdat binnen dat wereldje iemand met een ander denbeeld zomaar als verkrachterig kan worden weggezet. ;)

Punt is, wat je er ook van vindt, het is simpelweg niet realistisch om te verwachten dat mensen bij wie je uit de kast komt direct vanuit die visie 'correct' reageren. Het is een ver-van-mijn-bedshow voor de gemiddelde mens.
Dus een familielid dat zich lam schrikt en enorm veel zorgen maakt en je daarom niet direct steunt op de manier die jij zou willen/verwacht vanuit jouw visie, is wat mij betreft logisch. Ze wegzetten als transfobische mensen die geen begrip willen opbrengen, alleen aan zichzelf denken en die beter zouden moeten weten, dat doet niemand goed.

Begrip komt van beide kanten en wij zijn vaak even blind voor de positie van de ander, als zij zijn voor onze positie.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Wolfy_girl »

Jezus... Daar ga je weer met je stroman. Ik heb het nergens gehad over dat iedereen meteen halleluja moet roepen als je uit de kast komt, dat is jouw verknipte beeld van mijn standpunt. Ik heb het over dat je familie hoe dan ook achter je zou moeten staan en begrip moet hebben voor jouw moeilijke situatie.

En ga nou alsjeblieft niet doen alsof ik jouw woorden heb verdraait om het verkrachterig te doen lijken; het is *letterlijk* wat jij schreef. Dat heb je zelf in de hand.

Volgens mij zou je eerlijk gezegt nog een hoop kunnen leren van intersectionaliteit. In elk geval een hoop meer dan van die Jordan Peterson videos die je nu ongetwijfeld kijkt.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Anon20190508 »

En nu kunnen we allemaal weer even afkoelen...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Modmodus:

Graag een klein beetje minder persoonlijke aanvallen, nogmaals je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar je kan op zijn minst netjes blijven.
Irene
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Heeft iemand hier ook last van?

Bericht door Eva »

Ik vind het wel genoeg zo. Dank voor uw bijdragen en nu maar een slotje.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)