Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Nate_0 »

De vraag is heel simpel: Wat had jij willen weten vóórdat je je transitie begon, maar al wel wist dat je trans was en in transitie wilde? Het kan hierbij in positieve of negatieve zin gaan over het sociale aspect, het medische, de operaties... Alles wat bij een transitie komt/kan komen kijken.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Nate_0 »

Ik had graag willen weten dat alles uiteindelijk goed komt. Ik heb zo vaak geen vertrouwen gehad in mijn coming-out of medisch traject, maar uiteindelijk is alles op z'n pootjes terecht gekomen en zit ik hier, 3 jaar na de Grote Realisatie (en 2 weken tot mijn forumverjaardag!), beter dan ooit.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Jannet V »

Achteraf begreep ik dat ik m'n transitie ben begonnen om er achter te komen dat ik transgender was. De rest heb ik op me af laten komen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Marica »

Tja je geestelijke, je lichamelijke en je sociale transitie zijn 3 dingen die toch onlosmakelijk met elkaar verbonden door de wil om die transitie te doen.

Ik was 8 toen ik het voorzichtig vreemd begon te vinden dat jongensgedoe. Ik had niets met jongensspeeltjes, ik zat het liefste op mijn kamertje te lezen in stripboeken en te fantaseren over een leven als meisje.

Ik had toen wel willen weten wat ik nu weet. Als er toen intermet was, had ik het misschien wel geweten, maar ja, in 1972 bestond dat nog niet.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik denk dat ik had willen weten, dat de offers de moeite waard zouden blijken.
Irene
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Freedom »

Ik had graag willen weten dat het voor anderen bij lange na niet zo'n "big deal" was als voor mijzelf.
De reacties waren zó positief, bijna allemaal! Sommigen waren bijna schouderophalend-nonchalant.
De enkeling die niet positief (of helemaal niet) reageerden, waren gelukkig niet zo van betekenis voor me.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Jer158 »

Hoeveel mensen er wel niet zijn die mannen en vrouwen anders behandelen puur vanwege hun (waargenomen) geslacht. Dat was (en is) nog steeds bizar voor mij. Er zijn zo veel mensen gendernonconformerend dat je daarmee grote groepen mensen gigantisch te kort doet.

Maar goed, als ik dat van te voren had geweten, had ik wrsch eerder meer dysforie gehad (negatief). Aan de andere kant, had ik dan wrsch meer begrip gehad voor mensen die heel welwillend en supportive zijn maar toch moeite hebben met het switchen van hij/zij, puur omdat het voor hen meer dan alleen een woordje was.
Hung her from the branches of a mango tree
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Yasmine »

Dat ik niet mijn id had moeten laten aanpassen maar een volledig nieuwe identiteit had moeten aannemen om post-op niet meer met het verleden geconfronteerd te worden...
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Tijgertje »

Dat ik niet onzeker had hoeven zijn of ik wel trans genoeg was. Als jij onvrede ervaart tav je geboorte geslacht en hulp zoekt, dan krijg je dat.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat had jij willen weten voordat je in transitie ging?

Bericht door Jer158 »

Hoe weinig mensen het verschil begrijpen tussen genderidentiteit en (gender)expressie
Hung her from the branches of a mango tree