de voorbije maanden ben ik geleidelijk aan voor een aantal (7-tal) goede vrienden uit de kast gekomen als "Trans MTF". Iedereen was heel erg verbaasd, hadden het niet zien aankomen, "dàt hadden ze nooit verwacht", maar iedereen was ook 100% accepterend en respectvol. Niemand heeft de vriendschap verbroken of afstand genomen. Integendeel, tot nu toe heb ik niets anders dan steun ervaren. Initieel vond ik het erg moeilijk om het onderwerp aan te snijden maar de grizzly op de weg was dus een onschuldigde teddybeer.
(Ik blijf me er wel van bewust dat het onvermijdelijk is dat ik ooit negatieve reacties zal krijgen maar mijn geloof in de goedheid van de mens (of tenminste van de mensen die ik graag mag) heeft alvast nog geen deuk gekregen.
Tot zover alles OK dus.
Maar: Ik ben nog pré-alles (behalve logopedie en kleding (maar die laatste is vooralsnog ook vrij onopvallend en niet manifest 100% feminien) maar in november begin ik normaal gezien met de HRT.
Dan ga ik er niet onderuit kunnen om ook mijn familie en schoonfamilie te informeren. Daar zie ik nogal tegenop. Niet omdat ik heel erg bang ben voor de reacties (beetje maar
Hebben jullie tips hoe ik dit zo duidelijk mogelijk maar tegelijk ook zonder hartstilstanden of beroertes te veroorzaken kan aanbrengen? Ervaringen wellicht? Het gaat me voornamelijk om de toon en de vorm. De inhoud is me duidelijk
Alvast bedankt.