Nieuwe chat! Zie dit topic.

MtF, herkennen.jullie dit?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: MtF, herkennen.jullie dit?

Bericht door janine2363 »

Daniéla schreef:
Dat is op
dit forum misschien vloeken in de kerk (sorry)
Hai Janine

Ik vind het jammer dat je het idee hebt en blijft houden en uitdragen dat het hier allemaal eenrichtingsverkeer zou zijn, misschien.??
Ik heb eerder het omgekeerde idee, iedereen mag juist haar/zijn eigen mening erop nahouden, en die wordt zelden tot nooit vervloekt.
Hmmmm, dat is wel zo. Ik wil mijn excuses maken voor de manier waarop ik dat zo (en wel vaker) schrijf (schreef).

Punt is. Ik ben iemand voor wie veranderingen héél moeilijk zijn en héél veel interne weerstand oproept, vooral veranderingen aan mijzelf.
Dit lijkt wat tegenstrijdig, want ik ben nog geen jaar oud (mijn 1e verjaardag is 14 Maart as.) dus de buitenwereld ziet mijn verandering als snel, maar voor mijzelf; Als ik langer dan een dag ergens over moet denken dan is dat langzaam. Maar dat is mijn rationele, technische, ingenieurs kant.

Van het idee om mijzelf lichamelijk te (moeten) veranderen (om te passen bij mijzelf) bracht mij in totale paniek, en als ik iets schrijf sijpelt dat door; Een soort van automatische ontkennings reactie.

Ik schrijf "bracht". sinds eergisteren is de angst weg/minder, ik ben nu alleen nog maar erg zenuwachtig (heb nu wat moeite de goede toetsen op het keyboard te vinden). Niet dat ik me meteen op de lijst zou zetten, da's niet nodig, want de "medidatie" die ervoor gezorgt heeft dat mijn angst minder is, is dezelfde die zorgt dat er geen noodzaak is om het pad dat ik volg af te rennen. Het pad is duidelijk, hoever ik het afloop, doet dat er eigenlijk toe ?

Janine

P.S. en Daniéla; Natuurlijk erg bedankt voor het geven van je reactie, door vragen & kritiek gaan mijn gedachten ook weer een stapje verder

https://www.youtube.com/watch?v=HfjvSNfUrh4
Folded in your fleshy purse
I am floating once again
while the muted sounds are pumping rhythm
all the walls close in on me
pressure's building wave on wave
'til the water breaks - and outside I go, oh

One dot, that's on or off, defines what is and what is not, one dot , two dot, a pair of eyes, a voice, a touch, complete surprise, two dot

Growing up, growing up, looking for a place to live
growing up, growing up, looking for a place to live
growing up, growing up, looking for a place to live

My ghost likes to travel so far in the unknown
My ghost likes to travel so deep into your space

Three dot, a trinity, a way to map the universe,
three dot , four dot, is what will make a square, a bed to build on, it's all there, four dot

My ghost likes to travel so far in the unknown
My ghost likes to travel so deep into your space

All the slow clouds pass us by,
make the Empire State look high
As you take me in your sea-stained sweetness, it spills, it tingles and it stings all the pleasure that it brings
'til the door has let the outside inside here

Well on the floor there's a long wooden table
on the table there's an open book
on the page there's a detailed drawing
and on the drawing is the name I took

My ghost likes to travel so far in the unknown
My ghost likes to travel so deep into your space

Growing up, growing up, looking for a place to live
growing up, growing up, looking for a place to live
growing up, growing up, looking for a place to live
growing up, growing up, looking for a place to live

My ghost likes to travel,
my ghost likes to travel, moving inside of your space
my ghost likes to travel
my ghost likes to travel, moving inside of your space
my ghost likes to travel, moving inside
my ghost likes to travel, moving inside of your space
my ghost likes to travel, moving inside
my ghost likes to travel, moving inside of your space

The breathing stops, I don't know when
in transition once again
such a struggle getting through these changes
and it all seems so absurd
to be flying like a bird
when I do not feel I've really landed here
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: MtF, herkennen.jullie dit?

Bericht door janine2363 »

https://www.youtube.com/watch?v=G6jS-Y6yF8w

i'm scared of swimming in the sea
dark shapes moving under me
every fear i swallow makes me small
inconsequential things occur
alarms are triggered
memories stir

it's not the way it has to be

i'm afraid of what i do not know
i hate being undermined
i'm afraid i can be devil man
and i'm scared to be divine
don't mess with me my fuse is short
beneath this skin these fragments caught

when i allow it to be
there's no control over me
i have my fears
but they do not have me

walking through the undergrowth, to the house in the woods
the deeper I go, the darker it gets
i peer through the window
knock at the door
and the monster i was
so afraid of
lies curled up on the floor
is curled up on the floor just like a baby boy

i cry until i laugh

i'm afraid of being mothered
with my balls shut in the pen
i'm afraid of loving women
and i'm scared of loving men
flashbacks coming in every night
don't tell me everything's alright

when I allow it to be
it has no control over me
i own my fear
so it doesn't own me

walking through the undergrowth, to the house in the woods
the deeper i go, the darker it gets
i peer through the window
knock at the door
and the monster i was
so afraid of
lies curled up on the floor
is curled up on the floor just like a baby boy

i cry until i laugh
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: MtF, herkennen.jullie dit?

Bericht door Anon20180501 »

Ik had al een vermoeden waar het vandaan kwam Janine... ;)

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar wat er eergisteren is gebeurd dan waardoor je het nu meer geaccepteerd lijkt te hebben.
Hoef je niet te vertellen natuurlijk, ben al lang blij dat je nu alleen nog maar zenuwachtig bent... ;)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: MtF, herkennen.jullie dit?

Bericht door janine2363 »

Daniéla schreef:Ik had al een vermoeden waar het vandaan kwam Janine... ;)

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar wat er eergisteren is gebeurd dan waardoor je het nu meer geaccepteerd lijkt te hebben.
Hoef je niet te vertellen natuurlijk, ben al lang blij dat je nu alleen nog maar zenuwachtig bent... ;)
:-)

Ik weet niet of er een enkel iets in het bijzonder gebeurd is, maar ik weet wel de ingrediënten:

Het pad dat ik bewandel is een gegeven, daarmee bedoel ik niet dat ik geloof in het lot en niet in zelf beschikking, maar het heeft geen zin om te ontkennen dat er iets diep in mij zit dat het mij echt definieerd, het is alleen te ontdekken wat. En omdat het pad door gebieden loopt waar ik nog nooit eerder ben geweest, met richting wijzer in een formaat en taal die ik niet ken is het wat zoeken (als je ooit door Belgie ben gereden, weet je hoe onduidelijk de bewegwijzering kan zijn. Links af: "Toutes directions', Rechts af: "Toutes les autres directions"). Dus het wordt duidelijk welke richting het pad op gaat.

Als ik uitga, ik kom elke keer andere mensen tegen, en dat laat het licht net op een andere manier op zo'n richtingswijzer schijnen. Donderdag dus die Yoga lerares Eva. Tel dat op bij gewoon hoe goed en blij ik me voelde door uit te gaan (en dus hoe niet goed daarvoor), plus de verhalen van J.J, Jolanda, Renéé over strijd in een relatie en het zinloze van de energie verspilling in zo'n gevecht, of de tegenpool; Nienke, dat het wel kan maar dat de verschillen met mijn situatie; Dus het wordt duidelijk waar de barrières op het pad liggen.

En dat ik mijzelf (op mijn werk, naar mijn omgeving) steeds bewust een beetje verder toon. Mijn collega's merken op dat ik verander. Slecht een weet van hoe en wat en die houdt een oogje op mij kan je zeggen, de rest ziet het gebeuren en maakt een vriendelijk opmerking over mijn uiterlijk of een vraag hoe het gaat. Dus de barrières op het pad worden lager.

En natuurlijk mijn dochter. Zij is voor mij een oneindige bron van liefde & dan ook mijn achilleshiel als ik haar kwijt zou raken. Maar omdat ik vertrouw dat dat niet gaat gebeuren durf ik door de barrières breken en mijn pad vervolgen.

Nu, als ik echt goed naar Eva, de Yoga lerares, had geluisterd, dan had ik dit allemaal niet opgeschreven, want volgens haar zijn al dit soort gedachten juist de barrières: Woorden om de muurtjes in mijn hoofd een naam te geven. En dat was de laatste druppel want ja, in mijn hart weet ik echt wel welk lichaam ik het liefst zou hebben, maar juist omdat ik het niet per-se moet hebben ben ik er ook niet meer bang voor (Vandaar de song van Peter Gabriel: Darkness, als ik niet beter zou weten; Die man lijkt ook transgender, als ik op songs van "Up" mag afgaan)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: MtF, herkennen.jullie dit?

Bericht door Anon20180501 »

Het is geen tijdrit en een keer verdwalen of doodlopen is niet zo erg, hoort erbij... ;)
Veel succes en geniet van je ontdekkingsreis. :hug2:
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: MtF, herkennen.jullie dit?

Bericht door JacquelineM »

@ J.J.:
Heel herkenbaar. Ik heb er een stuk of 8 (van die Hema correctieslips), in verschillende kleuren en draag ze over een gewone slip. In het dagelijks leven zijn ze al handig maar vooral bij enkele van mijn 'sportieve' bezigheden als aerial yoga en paaldansen.
Veel plezier ermee, Jacqueline M. :-) .