Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Charlotte_C »

Dit Bericht heb ik integraal op de Facebook pagina van deze Jumbo vestiging geplaatst. Ik ben het nu stikbeu met dit filiaal

Na welgeteld dertien maanden ellende is voor mij de maat nu vol. Jumbo dongen is één van de twee winkels in Dongen die structureel onvriendelijk gedrag vertonen tegen mensen met een trangsgenderachtergrond. Zo ook vandaag weer. Ik kom rond 16.40 de winkel binnen en verzamel als altijd de benodigde spullen. Tot mijn weg naar de kassa was er niets aan de hand. Echter bij de kassa tref ik het wéér. Ik stond aangesloten bij de snelle kassa / servicebalie om 16.45 en bij de het helpen van de klant voor mij (die uiterst correct werd behandeld) werpt de dienstdoende kassiére al een afkeurende blik mijn kant op waardoor voor mij de toon al gezet werd. De betreffende dame, getint en ietsje forser van postuur, groet de klant voor mij vriendelijk goedemiddag bij het weggaan. Bij mijn aantreden kijkt ze me nu nog niet eens meer aan en zegt geen woord, niet heel erg klantvriendelijk en professioneel, zelfs niet toen ik zelf het voortouw nam en goedemiddag zei zoals het de fatsoensnorm betaamt. Vervolgens is het enige wat ze tegen me zegt, vrij kortaf ook nog eens, het bedrag, waarop ik aangaf te willen pinnen. Wederom geen verbale reactie. Het vragen of ik een bon wenste was verder de enige communicatie want waar ze verder de klant die voor mij was geweest nog een fijne dag had gewenst zond ze mij huiswaarts met een blik waar de honden geen brood van lusten. Ik draaide me om en hoorde haar op dat moment weer poeslief tegen de klant na mij een goedemiddag wensen. Dat was voor mij echt de druppel die ertoe heeft geleid dat ik deze stap nu neem. Dit is géén incident. Het gebeurt meerdere keren per week en leidt er voor mij toe dat ik de Jumbo Dongen niet meer met een prettig gevoel bezoek. Dit gedrag wordt niet alleen door deze betreffende kassiére vertoond, maar is een structureel probleem binnen de organisatie. Dit soort gedrag naar klanten KAN absoluut NIET.

Ik ben geen reller maar dit wilde ik wel aanhanging maken, misschien kan de vereniging er zelfs wat mee, ;-)

Groetjes en :hug2:

Lotte / Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Venusss »

Uit je verhaal merk ik een hoop disfunctioneren van gedachten wat mogelijk lijdt tot een ophoping van een verslechterende relatie tussen jouw en jumbo. Hoe dan ook mag zoiets niet gebeuren! Het is inderdaad naast respectloos ook klantonvriendelijk om klanten niet gelijk te behandelen. Ik ben benieuwd naar de reactie van Jumbo zelf. Mijn advies stuur je klacht naar de filiaal manager.

Heb je zelf iets gedaan om het contact met winkelpersoneel in goede positieve banen te lijden?
Wat wil je dat de vereniging doet en wat zijn jouw verwachtingen?
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Nate_0 »

(Negeer me gerust, als je dat nodig hebt--ik wilde wel reageren omdat ik dat bij ieder ander ook zou doen)

Allereerst wil ik uit de weg ruimen wat je niet gaat willen horen, maar ik zeg het toch omdat ik geen correct oordeel kan vellen over een situatie die ik niet helemaal ken. Het zou kunnen zijn dat degene die voor je staat de kassière kent. Gebeurt mij regelmatig in de woonplaats van mijn ouders. Het zou ook kunnen dat ze bang voor je zijn/niet weten hoe ze je moeten behandelen omdat ze niet bekend zijn met het fenomeen genderdysforie, of dat jij al verwacht dat ze zich op x manier gaan behandelen en ze zich daarnaar gaan gedragen (een soort van self-fulfilling prophecy). En de toelichting daarbij: als ik me goed voel en contact wil met anderen straal ik iets anders uit dan wanneer ik me rot voel en dat niet wil, en daar zijn andere mensen gevoelig voor (een praatje met een ander wanneer ik daar behoefte toe heb; zo kort en simpel mogelijk wanneer ik me slecht voel).

Daarnaast heb je het over de actie die je onderneemt, en ik neem aan dat je daarmee dit berichtje op dit forum bedoelt. Heb je het gedrag van het winkelpersoneel besproken met een winkelmanager of de filiaaleigenaar? Het lijkt me namelijk dat dat de eerste logische vervolgstap zou zijn, nog voordat je de vereniging er bij betrekt...

(En dat zeg ik vooral omdat ik bang ben dat een actie door een vereniging op dit moment door zo'n winkel/het winkelpersoneel als dusdanig bedreigend over zou kunnen komen dat ze zich nog vijandiger jegens jou gaan gedragen)
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20190122 »

Even een mailtje naar het hoofdkantoor van Jumbo met je ervaringen bij hun filiaal in Dongen dan gaan er wel een aantal dingen veranderen!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef:Het zou ook kunnen dat ze bang voor je zijn/niet weten hoe ze je moeten behandelen omdat ze niet bekend zijn met het fenomeen genderdysforie
Wat dacht je van: identiek als een menselijke klant, wiens aankopen hun salaris betalen. Op zijn minst beleefd en correct. Bij voorkeur vriendelijk.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Nate_0 »

Sigrid schreef:
Nate_0 schreef:Het zou ook kunnen dat ze bang voor je zijn/niet weten hoe ze je moeten behandelen omdat ze niet bekend zijn met het fenomeen genderdysforie
Wat dacht je van: identiek als een menselijke klant, wiens aankopen hun salaris betalen. Op zijn minst beleefd en correct. Bij voorkeur vriendelijk.
Dat weten jij en ik, maar het is iets dat onbekend/eng is in bepaalde kringen (veelal door een gebrek aan kennis)...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20190122 »

Weet het personeel van Jumbo ook donders goed een paar keer gezijk en het is exit bij Jumbo!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef:
Sigrid schreef:
Nate_0 schreef:Het zou ook kunnen dat ze bang voor je zijn/niet weten hoe ze je moeten behandelen omdat ze niet bekend zijn met het fenomeen genderdysforie
Wat dacht je van: identiek als een menselijke klant, wiens aankopen hun salaris betalen. Op zijn minst beleefd en correct. Bij voorkeur vriendelijk.
Dat weten jij en ik, maar het is iets dat onbekend/eng is in bepaalde kringen (veelal door een gebrek aan kennis)...
Niet eens. Of ik nu flaporen, een loopje of genderdysforie heb, dat ontslaat iemand niet van de "plicht" om mij fatsoenlijk te bejegenen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door wiggeltje »

Wat een teringtent moet dat zijn geweest (als ik zo grof mag zeggen) :(

..even terzijde, ik was laatst met mijn/een vriend en een andere gozer bij de Albert Hein. We waren aangeschoten en maakte daar veel herrie. Gooide hij een zak snoep naar mij, die kreeg hij mooi terug. Toen al snel de toezichthouder naar ons toekwam, dat was zo kicken :hbeat: We trokken aandacht van de hele tent.

Ik wil het on-topic houden maar, oh meid, wat zou ik graag bij zo'n Jumbo langs willen gaan, na jou verhaal om daar boel lekker op stelten te zetten, met hem dan, alleen durf ik niet.

O.k, nu weer de gewone berichten. En vergeef me als deze bericht een beetje nutteloos is, maar ik wilde het even kwijt: fok die jumbo en het zielige soort wat daar werkt..
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Mirthe_s »

wiggeltje schreef:Wat een teringtent moet dat zijn geweest (als ik zo grof mag zeggen) :(

..even terzijde, ik was laatst met mijn/een vriend en een andere gozer bij de Albert Hein. We waren aangeschoten en maakte daar veel herrie. Gooide hij een zak snoep naar mij, die kreeg hij mooi terug. Toen al snel de toezichthouder naar ons toekwam, dat was zo kicken :hbeat: We trokken aandacht van de hele tent.

Ik wil het on-topic houden maar, oh meid, wat zou ik graag bij zo'n Jumbo langs willen gaan, na jou verhaal om daar boel lekker op stelten te zetten, met hem dan, alleen durf ik niet.

O.k, nu weer de gewone berichten. En vergeef me als deze bericht een beetje nutteloos is, maar ik wilde het even kwijt: fok die jumbo en het zielige soort wat daar werkt..
Bij voorkeur niet. Negens voor nodig om dergelijke woorden als tering te gebruiken.