Nieuwe chat! Zie dit topic.

Pijnlijke blunder

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Nate_0 »

Zeggen dat dit af hangt van 100% man/vrouw zijn vind ik weer een beetje ver gaan... Het gaat om je gevoel immers, niet om je fysieke lichaam. Laten we het gooien op verschillen in personen.

Maar goed, ik zou nooit van iemand aan nemen dat diegene transgender is op basis van uiterlijke kenmerken en/of gedrag en in plaats daarvan wachten tot diegene er zelf mee uit de kast komt. Je weet het immers niet, en het is ook prima om het *niet* te weten. Jij wordt er niet meer of minder van en de ander ook niet. Daarnaast zijn er mensen die stealth leven en liever niet geconfronteerd worden met een aanname als deze, en dus helemaal ook niet uit de kast willen (of zelfs kunnen) komen.
meerdere zakken met zaagsel
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Nienke »

Ik heb er over nagedacht, ben blij met de meningen, ik zal het inderdaad nooit meer iemand vragen tenzij hij / zij er zelf over begint, ik had het nog niet eens van die kant bekeken :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Anon20230219 »

Het kan altijd gebeuren, zo hebben wij op het werk een dame welke vaak als jongen wordt gezien.
Ze draagt ook best mannelijke kleding en gedraagt zich ook meer jongensachtig maar die wordt er ook boos om als men haar daar op aan spreekt.
Kan mij haar woede wel degelijk voorstellen eigenlijk.
Ik zelf heb het 1x mee gemaakt dat een MtF op station Utrecht al snel doorhad dat ik geen standaard man was en na wat lang om mij heen wandelen begon ze er een gesprek over en hebben we een tijd met elkaar zitten praten.
En ik zelf twijfel ook weleens of een vrouw Cis is of een MtF is, omdat ik het zelf ook vervelend zou vinden ermee geconfronteerd te worden houdt ik altijd wijselijk mijn mond.
Maar een pijnlijke blunder overkomt een ieder wel, gewoon je les uit trekken en meer niet toch?
Je hebt in geen geval kwetsend bedoelt Nienke.

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Ender »

ik kan me niet voorstellen dat een vrouw die zich jongensachtig kleed en zo gedraagt, niet als jongen gezien wil worden. snap ook niet dat ze er dan boos om wordt als men haar daar op aan spreekt. dat soort mensen verpest het voor de ftm's xD
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Anon20230219 »

Nou ik kan mij dat wel voorstellen dat ze boos werd in die situatie.
Ze is geen vrouw vrouw type maar meer mannelijk.
En dan is het niet leuk ten overstaan van anderen door een jong kind te worden uitgemaakt voor trans seksueel, dat kan je gewoon niet zeggen vindt ik.
Hoe overtrokken haar reactie dan ook mogen zijn, ik probeerde het ook vanuit haar visie te bekijken.
Bedoel jongens of mannen met lang haar zijn toch ook niet per definitie een transgender?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Nate_0 »

Je kunt prima een stoere vrouw zijn en liever mannenkleding dragen maar je nog wel als vrouw identificeren. Zeggen dat iemand, omdat diegene zich gelijk aan jou kleedt, het voor jou verpest vind ik ook een beetje kortzichtig :/

Een vrouw in mannenkleding is een vrouw, net zoals een man in vrouwenkleding een man is (mocht je überhaupt zo ver gaan kleding te genderen, omdat er genoeg kleding is die prima als unisex werkt). Dat is eigenlijk een beetje hetzelfde principe als een man in vrouwenlichaam of vice versa.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef: 26 sep 2017, 16:03 ik kan me niet voorstellen dat een vrouw die zich jongensachtig kleed en zo gedraagt, niet als jongen gezien wil worden. snap ook niet dat ze er dan boos om wordt als men haar daar op aan spreekt. dat soort mensen verpest het voor de ftm's xD
Hoi Ender,

Het zich jongensachtig kleden is niet direct een uiting van zich jongen of man voelen, zijn ( Of GD te kennen en omgekeerd). Ik ken veel meisjes, die zich goed voelen in mannenkledij en daarbovenop nog een zeer mannelijke hobby of job kennen. Maar, ze zijn één en al meisje of vrouw ( Ook omgekeerd).

De kleren, maken de man of vrouw niet, dat ben je ! Ook het gedrag niet ! Iemand kan zich gedragen als: Eerder mannelijkzijnde, stoer sterk, rijk, ongenaakbaar, enz,......... terwijl die diep van binnen zo'n kwetsbaar en eenzaam meisje of jongen is. Met andere woorden: Niet alles wat een rok draagt, is een vrouw en niet alles wat een broek draagt, is een man of kent GD.

Bepaalde mannen/jongens of vrouwen/meisjes, kunnen hun vrouwelijke of mannelijke gevoelens voldoende kwijt in het dragen van o.a. vrouwenkledij of mannenkledij ( tijdelijk of permanent, waarom niet ?). Maar die mensen, zijn daarom niet allemaal Mtf of FtM transgenders .

Veel jongeren/volwassen, gaan zich anders gedragen of kleden omwille van een niet verwerkt trauma ( Jammer genoeg) als bescherming mechanisme of gewoon tijdens het zoeken naar zichzelf, hun ongenoegen uiten, frustraties, enz,...... B.v. : Het niet langer mooi, aantrekkelijk, perfect willen zijn omwille van, seksueel misbruik, het niet met de massa blindelings willen meelopen, enz,....... Of het gewoon zich niet goed voelen of net goed voelen in hun vel. De maatschappelijke druk, eis niet aankunnen of niet langer blindelings willen volgen, enz,............ Gedrag en kledij, vertellen veel meer over iemands persoonlijkheid dan alleen maar zijn of haar geslacht.

Grtz Nick ;) ( Zoals Nate, immers al te kennen gaf).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Lau92 »

Ender schreef: 26 sep 2017, 16:03 ik kan me niet voorstellen dat een vrouw die zich jongensachtig kleed en zo gedraagt, niet als jongen gezien wil worden. snap ook niet dat ze er dan boos om wordt als men haar daar op aan spreekt. dat soort mensen verpest het voor de ftm's xD
Misschien een beetje een late reactie, maar ik ben even afwezig geweest.

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een vreemde opmerking. Ik weet niet of je hierin serieus bent. Verpesten voor de FTM's? Hoe zit het dan met iedereen die niet cis is en zich niet definieert als trans? Ik ben geboren als vrouw, maar voel me comfortabeler in 'mannelijke' kleding (als we dat al gaan genderen) en ook mijn gedrag wordt eerder als mannelijk bekeken. Mag ik dan niet gefrustreerd raken als iemand mij niet meer als vrouw ziet?

Ik BLIJF toch een vrouwelijk lichaam hebben, identificeer me misschien wel als vrouw maar uit me liever minder vrouwelijk. Hoe kun je dan stellen dat ik het verpest voor de FTM's als jij oordeelt over hoe anderen zich voelen? Ik probeer heftige woorden te vermijden, maar ik vind het best wel kwetsend en oppervlakkig. Ik hoop dat je het anders bedoeld hebt dan dat ik het opvat. If so, negeer mijn reactie dan maar.
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Ender »

Ik zeg alleen dat IK het me niet kan voorstellen, omdat ik het me niet kan voorstellen dat je als vrouw gelezen wil worden als je mannenkleding draagt. Net zo dat ik het snap dat als bioman je vrouwelijke kleding draagt, dat je als vrouw gelezen wil worden. Men in het algemeen ziet biomannen die vrouwenkleding dragen eerder als vrouw dan bio vrouwen die mannenkleding dragen als man. Dat bedoel ik met mijn opmerking, wilde niemand kwetsen ermee. Aangezien ik als man wil worden gelezen in mijn mannenkleding.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Pijnlijke blunder

Bericht door Nate_0 »

De eerste helft van je berichtje is inderdaad zo opgesteld, maar ik kan me wel voorstellen dat zeggen dat zeggen dat vrouwen die mannenkleding dragen 'het verpesten voor ftms' als kwetsend wordt opgevat.
meerdere zakken met zaagsel