Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hele grappige vragen krijgen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door Daniet »

Ik ben nog niet begonnen aan mn medische transitie en deze situaties gebeurden voor ik uberhaupt uit de kast was, maar ik droeg wel al mannenkleding/kort haar/e.d.


Jonge kinderen die ik kunstles gaf: "Juffrouw, bent u een jongen of een meisje?" En één meisje die me nadrukkelijk meester bleef noemen ook al verbeterden haar klasgenoten haar steeds.

En natuurlijk in de rij voor de kleedkamer/toilet en andere van dat soort plekken "De mannen-?? is die kant op.. oh eh sorry"

Ten slotte ook een aantal prachtige opmerkingen over de relatie tussen mijn vriendin en ik. We zijn zussen en zelfs een tweeling. Dat werd toen broer en zus. En ben zelfs een keer haar zoon genoemd. Zij was duidelijk meer beledigd dan ik xD
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door Irisaperture »

Hehe, voordat mijn collega's bij mijn vrijwilligerswerk wisten hoe het met mij zat, was ik een keer op een grote audio- en videobeurs (gekleed in hele neutrale kleding, meer neigend naar het mannelijke vond ik zelf).

Op de beurs kun je je laten voorlichten over het nieuwste van het nieuwste op audio en videogebied en zodoende liet ik me ergens een steadicam-achtig product aanmeten om uit te proberen hoe dat nou voelde en werkte.
Tijdens het leren aanvoelen hoe het ding reageerde (ik ben te mager voor de versie die die specifieke fabrikant maakt dus het ding zat niet goed vast) was iemand anders eenzelfde soort vest aan het uitproberen en stond ik in het pad van degene die daar liep.

Toen de man die de persoon met het andere vest aan het begeleiden was mij heel subtiel even aan de kant wilde duwen hoorde ik dan ook "Let's move the lady out of our way for a minute" en zag mijn collega's naar elkaar kijken van "Ehm...nou, eh...gelukkig weten wij dat het een man is hoor!"
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door Irisaperture »

Wolfy_girl schreef: 19 nov 2018, 01:07 PS: Wat een flauwe opmerking van die juf. Ik heb nog nooit een grote adamsappel gehad, ook niet toen ik nog in ontkenning was. Sommige mensen (waaronder ikzelf) hebben een relatief hoog vetpercentage waardoor de adamsappel bijna niet opvalt. Je ziet het bij mij alleen van dichtbij en wanneer ik nadrukkelijk slik of iets dergelijks. Ergens is de opmerking ook best gevaarlijk, omdat het mensen paranoia kan maken over transmensen in zijn of haar omgeving. Alsof het goed is om mensen continu te clocken ofzo... Nee, geen leuke opmerking, maar ik weet verder niet of die juf er echt kwade bedoelingen bij had of haar mond gewoon voorbij sprak.
Het ging die mevrouw juist om het benadrukken van het feit dat het zo'n ontzettend domme opmerking was, namelijk omdat je het, net zoals met homoseksualiteit (ik gebruik deze term even voor mannen en vrouwen tegelijk) en biseksualiteit je het ook echt niet aan elke persoon kan zien, maar we dat beeld wel krijgen door (toch vooral) Amerikaanse series waarin iemand die tot een minderheid behoort de serie ingeschreven wordt of daar al in zit en het blijkbaar hartstikke duidelijk moet zijn dat hij of zij daartoe behoort door met allerlei stereotypes te strooien.

Afgaande op hoe vaak ik de adamsappel vraag heb gekregen en hoe deze vraag ook in de serie waar ik het eerder over had terugkwam, vermoed ik dat het een hardnekkig fabeltje is, alleen het feit al dat een jongen van 14-15 met de vraag/opmerking kwam betekend dat hij dit fabeltje ergens heeft gehoord en opgepikt.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
zijde
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2017, 00:55
Gender: Man

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door zijde »

oproep
Bestaat er ook een naaicursus als je graag rokken draagt. Meestal worden naaircursus gegeven aan vrouwen maar nooit aan travestieten en transgenders.
Zijde
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door Anon20190508 »

zijde schreef: 07 dec 2018, 18:26 oproep
Bestaat er ook een naaicursus als je graag rokken draagt. Meestal worden naaircursus gegeven aan vrouwen maar nooit aan travestieten en transgenders.
Zijde
Geen enkele naaicursus is altijd alleen maar en exclusief voor cis vrouwen, en een goeie naai-instructeur zou in staat moeten zijn om patronen aan te passen naar jouw maat.
Dat gezegd is dit niet het juiste topic voor deze vraag, misschien moet je deze vraag even een eigen topic geven bij het Prikbord.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door Irisaperture »

Goeiedag, was dat even een deja-vu gevoel zeg... Op dezelfde school waar ik ongeveer een jaar geleden de Adamsappel-vraag/opmerking kreeg/hoorde, was dit keer een scholier die, in een klas waarin ik toevallig moest staan omdat een deel van de klas mij anders niet kon zien de opmerking maakte "Dat je het altijd aan de handen kunt zien dat iemand transgender is."

Toen ik nogal ad-rem mijn handen voor me hield met de begeleidende opmerking "Oh, echt?" en de jongen half wenste toe te geven dat zijn opmerking nergens op sloeg ("Ja....ja...nou..eh...ja, nou ja, bij u niet dan.") maakte ik me best wel zorgen, dit hebben ze ergens gehoord of gelezen.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door Irisaperture »

"Dus, was Iris dan ook uw naam van toen u nog een jongen was?"

:lol:

Deze vraag heb ik tijdens voorlichtingslessen nu 3 keer gekregen en ik begrijp niet zo goed waar deze vandaan komt.
Soms denk ik dat ik misschien te overtuigend luister naar mijn nieuwe naam, of omdat het komt omdat de leerlingen in de war zijn welke kant ik nou op ga (ook al zeg ik dat er nadrukkelijk bij).
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Hele grappige vragen krijgen

Bericht door Irisaperture »

"Hoe lang duurde het voordat u lang haar had toen u met de hormonen was begonnen?"

Een meisje dacht tijdens een voorlichtingsles dat alleen meisjes lang haar kregen :D.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"