Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Irisaperture

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Irisaperture » 10 feb 2019, 19:30

Sara schreef:
10 feb 2019, 13:26
Bijzonder. Hadden die moeder en die dochter niet door dat je nog op twee meter afstand stond dat je het hele gesprek kon volgen?
Ik heb me er inmiddels over verbaasd hoeveel mensen op hoorbare afstand zitten te praten over iemand.
1 Keer gebeurde zoiets me in de metro, vermoedelijk omdat de 2 meiden in kwestie in de veronderstelling verkeerden dat ik met een koptelefoon op helemaal niets meer meekreeg van de buitenwereld (en ik heb de muziek altijd vrij zacht staan zodat ik juíst de buitenwereld nog kan horen).

Toen hun gekakel over "wat ik nou eigenlijk was" buiten de metro op het aankomststation doorging en ik me op de trap omdraaide en mijn koptelefoon afdeed terwijl ik zoiets zei als "Als je het zo graag wil weten, zou je het in het vervolg dan gewoon kunnen vragen in plaats van dat achterlijke gelul achter mijn rug om? Weet je hoe onzeker iemand daar van zou kunnen worden?"

De twee meiden in kwestie hebben nog een halve minuut totaal beduusd op de trap gestaan met zo'n blik op hun gezicht van "Zijn we nou net aangesproken op ons gedrag? Heeft die persoon ons daadwerkelijk gehoord?"

Net als met intieme vragen heb ik soms het gevoel dat over iemand praten die we niet goed in een hokje kunnen plaatsen toegestaan is onder het mom van "Ze vragen er toch zelf om?"
2 x

Plaats reactie