Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
zuidwest

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door zuidwest » 29 okt 2019, 13:47

Blue schreef:
29 okt 2019, 10:25
Ik heb mijn deskundigen verklaring binnen.
Dus binnenkort afspraak maken bij geboorte gemeente om alles aan te laten passen.

Wat zal ik blij zijn als ik weer zelf op mijn paspoort sta ipv iemand die ik niet ben.
Dat moet je echt een geweldig goed gevoel geven, althans zo zou ik erin staan. Ik hoop dat ik dat ook over een poos meemaak dat ik mijn geboorteakte kan aanpassen en officieel als vrouw door het leven kan gaan. In dat geval betaal ik met heel veel liefde alle administratieve kosten en kosten voor een nieuw paspoort, rijbewijs en pasfoto's aan de gemeente.

Hoe gaat het intussen verder op het werk nu je het aan je leidinggevende en HR hebt verteld?
1 x

Blue

Re: Nog steeds niet uit de kast op het werk (voor zover er nog uit de kast te komen valt)

Bericht door Blue » 29 okt 2019, 14:04

zuidwest schreef:
29 okt 2019, 13:47
Blue schreef:
29 okt 2019, 10:25
Ik heb mijn deskundigen verklaring binnen.
Dus binnenkort afspraak maken bij geboorte gemeente om alles aan te laten passen.

Wat zal ik blij zijn als ik weer zelf op mijn paspoort sta ipv iemand die ik niet ben.
Dat moet je echt een geweldig goed gevoel geven, althans zo zou ik erin staan. Ik hoop dat ik dat ook over een poos meemaak dat ik mijn geboorteakte kan aanpassen en officieel als vrouw door het leven kan gaan. In dat geval betaal ik met heel veel liefde alle administratieve kosten en kosten voor een nieuw paspoort, rijbewijs en pasfoto's aan de gemeente.

Hoe gaat het intussen verder op het werk nu je het aan je leidinggevende en HR hebt verteld?
Ik heb met HR afgesproken dat het bekend gemaakt wordt in de rest van de organisatie als het officiële gedeelte is afgerond. Dan kunnen ook mijn gegevens in de bedrijfssystemen aangepast worden.

Wel ben ik weer een stapje verder gegaan met mijn uiterlijk. Nu iets meer make-up erbij zoals blusher en eyeliner. Ook een leuk vestje over mijn standaard T-shirts . Haar ook wat losser.

Ik had al geïnformeerd maar aan de wijziging zijn in mijn geval geen kosten verbonden maar misschien verschilt dat per gemeente.
Uiteraard wel kosten voor pasfoto, nieuw paspoort en rijbewijs. Maar dat heb ik er graag voor over.
3 x

JustMe

Bericht door JustMe » 29 okt 2019, 16:14

Aan de aanpassing in de basis registratie personen en het geboorteregister /akte zitten geen kosten.

De deskundigenverklaring kost wel wat. Ik was iets van 65 euro kwijt dacht ik. Maar het kan ook meer zijn als je het traject niet doorloopt bij de betreffende psycholoog of instelling.
0 x

LauraHeleneN

Bericht door LauraHeleneN » 29 okt 2019, 16:41

Blue schreef:
29 okt 2019, 14:04
Ik had al geïnformeerd maar aan de wijziging zijn in mijn geval geen kosten verbonden maar misschien verschilt dat per gemeente.
Uiteraard wel kosten voor pasfoto, nieuw paspoort en rijbewijs. Maar dat heb ik er graag voor over.
De wijziging zelf is kostenloos.
Nieuwe documenten aanvragen gaat tegen standaard kosten.
0 x
I said "drink more honey", not "drink more, honey"

I said "I am woman. Hear me roar!"

Plaats reactie