Nieuwe chat! Zie dit topic.

omkleden bij dames in sportschool

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: omkleden bij dames in sportschool

Bericht door Irisaperture »

Hielke schreef: 08 dec 2019, 20:05
Irisaperture schreef: 08 dec 2019, 10:00 Eerlijk, rondom het mannelijke geslachtsdeel lijkt soms voor volwassenen los van iemands karakter altijd de zweem van misbruik te hangen
Inderdaad, en dat lijkt me heel schadelijk, voor iedereen.

Want meisjes worden zo van jongs af bang gemaakt voor jongens (en jongens wellicht ook voor zichzelf en elkaar).
Een meisje dat ik ken werd op haar 14de misbruikt door haar mentrix die daarvoor al langzaam haar vertrouwen aan het winnen was geweest.
Toen ze erover durfde te vertellen zei ze tegen mij "Mijn moeder was ontzettend fel als ze de opmerking maakte dat ik op moest passen voor jongens, want die willen koste wat kost met jou het bed in! Ik was daardoor zo gefocused op misbruik door jongens dat ik me nooit gerealiseerd heb dat het ook vrouwen kunnen zijn die dat doen."
Hielke schreef: 08 dec 2019, 20:05 En jongens wordt zo van jongs af aan geleerd hun piemel te zien als iets gevaarlijks (wat er juist toe kan leiden dat ze hem als 'wapen' gaan gebruiken, lijkt me).
Eerlijk gezegd, wat mij telkens opnieuw opvalt als er een grote misbruikzaak aan het licht komt er meteen allerlei projecten opgestart worden om meisjes weerbaarder te maken, en als je het daarmee kan voorkomen klinkt dat nobel, maar ik vraag me wel eens af waarom het jongens schijnbaar niet geleerd wordt om, als een meisje nee zegt ook gewoon te kappen, want daar hoor je zelden wat over, wat mij denk ik als jong meisje het idee zou geven dat jongens "nou eenmaal zo zijn en dat je daar maar mee moet leren leven en omgaan, maar dat het kan helpen als je ook steviger in je schoenen staat".

Verder ook, als een jongen zijn seksualiteit en gevoel van macht dat hij daarover voelt misbruikt, heeft dat denk ik wel iets te maken met opvoeding, maar zat het ook wel in iemand zijn aard dat zo te gaan doen.
Hielke schreef: 08 dec 2019, 20:05 En wat erg om te horen dat jij hierdoor niet meer naar turnen gaat... :(
Het wordt misschien beter als mijn stem vrouwelijker klinkt, maar wat ook wel meespeelt is de extreme jaloezie die ik daar soms voelde voor sommige meisjes. Ik ben rond m'n 10de of 11de gestopt met turnen en er vorig jaar maart weer mee begonnen en hoewel het enorm goed beviel, was het lastig dat ik er zo lang niets mee had gedaan, waardoor de lenigheid van mijn lijf te wensen overliet, evenals de spierkracht die ik nog had, aangezien ik begon toen ik al bijna 4 maanden aan de testosteronremmer zat en 2 weken na de eerste les aan de hormonen ging.
Heel veel oefeningen die ik vroeger fluitend kon doen kosten me nu extreem veel moeite, en de krachttrainingsoefeningen die ik vorig jaar zomervakantie veel heb gedaan maakten geen enkel verschil, merkte ik na de zomervakantie).
Verder, dat ik niet ga, is eigenlijk hartstikke stom, want een paar van de meiden hebben de grootste lol gehad een turnpakje voor me uit te zoeken met de bijgaande opmerking dat ze het eigenlijk wel superstoer zouden vinden als ik daar ooit in zou gaan trainen, maar goed, iets voor de toekomst.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"