Nieuwe chat! Zie dit topic.

Winkelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
JuliaHaarman
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 feb 2020, 05:55
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nijkerk

Re: Winkelen

Bericht door JuliaHaarman »

Hihi, mijn ervaringen zijn met winkelen ben lekker jezelf, ik heb jarenlang als dressed male geshopt, dus vrouwelijke kleding maar geen pruik. Dit gewoon met mijn gezin. Ook lekker met mij n puber meiden naar de Hunckemuller , en niet alleen voor hun maar ook voor mezelf. De verkoopster vinden het allemaal best bijzonder, maar ze helpen je graag. ben inmiddels wel blij met mijn pruik, wordt shoppen natuurlijker en val je minder op in de massa. Wees jezelf en als je hulp van een verkoopster nodig hebt, vraag ernaar , ze zullen altijd hun best doen om te verkopen. Groetjes Julia
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Winkelen

Bericht door ReneeCross »

Hey meis,

Je angst is voor niets. Ik ben al meerdere keren wezen winkelen en wordt altijd met mevrouw aangesproken door het winkelpersoneel. Het lijkt allemaal zooooo eng, maar eenmaal daar is het zo heerlijk. Ga desnoods eerst met een vriend(in). Dat geeft misschien wat meer houvast.
Jacyn010
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:59
Gender: Trans MtF

Re: Winkelen

Bericht door Jacyn010 »

Ikzelf ben ook MtF, draag alleen nog maar vrouwen kleding en koop t net zo makkelijk in real als op de webshop..

Mijn eerste keer in een echte winkel was doodseng wel 😂. Maar later realiseerde ik gewoon dat ik in een land woon waar t allemaal mag en kan. En ja, zijn er mensen die daar anders over denken? Jammer dan.. wet staat boven je ^^.

probeer om een statement te willen maken, en hou je vast aan je statement.. desnoods gezellig met een vriendin voor wat moraal support ^^

Na enkele keren winkelen gaat t vanzelf en word t alleen maar leuk.

Dus zet de knop om and go for it gurll.
Oefen de hobby uit van elke vrouw, lekker shoppuhh!
Gebruikersavatar
Gerlinde
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2020, 22:25
Gender: Vrouw

Re: Winkelen

Bericht door Gerlinde »

Ik koop vanaf het beginnen de meeste kleding in de winkel . Slipjes, BH, rokjes, jurken , rokjes blouse. Nooit een probleem geweest. Ik ko o bij h en m , c en a Hema.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Winkelen

Bericht door ReneeCross »

Idd de eerste keer was doodeng. Nu doe ik het gewoon. En geniet zeker van de momenten dat ze roepen mevrouw u kunt ook aan deze kassa afrekenen hihi. Heerlijk vrij voel ik me dan.
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Winkelen

Bericht door Lauren79 »

Gisteren in een andere stad lekker geshopt. Nog niet zo lang geleden merkte ik dat ik me heel erg schaamde en vooral niets uit het rek durfde te pakken.
Nu zie ik er wel vrouwelijk uit maar draag geen make up. Dus de meesten zullen waarschijnlijk denken: o dat is een vrouwelijke man of een homo :-)
Maar ik merk dat als ik gewoon zelfverzekerd naar binnen ga, zo van: ik wil dit gewoon , want deze kleren horen bij mij, sta ik er veel relaxter. Vroeger had ik ook altijd een smoes klaar voor als ik aangesproken werd, maar nu zeg ik gewoon dat het voor mezelf is.
Een keer meegemaakt dat ik een skinny wilde passen op de damesafdeling bij de primark en toen zei die man bij de ingang van de paskamer : oh? Heeft u niets kunnen vinden bij de herenafdeling? (!!) ik dacht echt: waar bemoei je je mee. Dus ik heel vriendelijk terug gezegd : nee, deze wil ik graag en gewoon naar binnen gegaan. :-)
Dus ik denk dat je eigen houding heel belangrijk is. Voor mij voelde het laatst echt heerlijk. Echt bevrijdend .
Emmelie
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 jul 2020, 16:41
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Tilburg

Re: Winkelen

Bericht door Emmelie »

Het was ook bij mij een ten onrechte ingebakken angst dat ik teveel zou opvallen. Ik herinner mij die dag, 11 februari, en de dagen daarvoor, nog scherp. Ik wou echt heel graag vrouwenkleding kopen maar dacht:
- ik wil dit niet in mijn eigen stad doen want dan zou er worden geroddeld
- ik doe het maar in Amsterdam want daar kijkt niemand ervan op
- ik heb iets uit te leggen als ik in m'n eentje vrouwenkleding koop en ga passen in de paskamer en dacht zelfs nog dat ik daar niet in kon gaan


Compleet absurd zo bleek achteraf. Hoewel het even fijn is de allereerste kleding niet in je eigen omgeving te kopen leer je snel genoeg dat als er al geroddeld wordt, dit niet gebeurt omdat je ineens op de damesafdeling shopt. Paskamers zijn eigenlijk altijd genderneutraal en ik heb nooit problemen ervaren bij paskamers. Wel heb ik een keertje gehad van: "wauw, dat is echt moedig, spannend hoor!" (spannend was het absoluut maar voor mij was er naar mijn idee geen keuze meer). Inmiddels begint de kast aardig vol te raken want het is veel te leuk om het in de winkel te laten liggen!

- wel aan te raden met het passen bij de allereerste keer (daarna ook wel maar dan heb je het vast al aan): speciaal ondergoed en beha met vulling (mtf): ik kan best kleine maten dragen maar alleen met dát ondergoed kan ik zien of de broek of rok ook echt past, ook dáár :oops:
- wat ook fijn is: online lijkt makkelijk maar aanvankelijk had ik geen benul van mijn maten; door alles te passen leerde ik die kennen bij meerdere winkels. Daarmee wordt het makkelijker om ook kleding online te kopen en gelijk de juiste maat te pakken.