Wat ik merk als ik iets nieuws aandurf, dat ik me steeds meer vrijer ga voelen...
Soms kunnen we, als mens, onze grootste vijand zijn en kunnen we onzelf van alles verbieden. Zoals ik dus af en toe doe, wellicht gun ik het mezelf dan niet, of ben ik bang... ik noem die angsten dan demonen, die me tegenhouden vrij te zijn, of vrijer te zijn.
Ja, soms zit het er nog wel in: van die gedachten, die dan zeggen: nee joh, dat kan niet, of dat kun je niet, of dat mag niet...
Maar ik doe het dan toch. Met resultaat.
Ik heb jarenang binnegezeten, zomer na zomer. Ik ging nooit naar buiten om te genieten. Ut angst, uit stress van confrontatie. Tot ik dacht: ik bouw een fort, een kasteel en ik sluit mijzelf op... niemand doet het, ik doe het zelf. Ik ben de enige die mij vrij kan maken.
Dus ik heb mooie fiets gekocht, en ben erop uit gegaan, lekker fietsen door de geweldige natuur. heerlijk is dat.
Nu nog een keer een leuke rok kopen, en dan lekker fietsen.
heb nog steeds geen rok gedragen... ben meer het sportieve vrouwen type, dus ik vind een rok nog beetje "apart, dan wel eng".
Als iemand tips heeft voor rokken, ik hoor het graag!
Alexandra.
Vrijer voelen, tips voor rok?
-
Stil_Haas_Kikker
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
Vief_Zeester_Woud
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Vrijer voelen, tips voor rok?
Niet iedereen heeft een figuur voor een rok, ook veel cis-vrouwen niet.
Of het wel of niet "kan" hangt een beetje af van je taille en heupen. Voor een kokerrok is het echt wel handig om meer richting een zandloperfiguur te hebben want die maakt alles erg smal, net als bijvoorbeeld een legging.
En wat wijder vallende rok is veiliger maar ook die zal vallen vanuit je taille en heupen. A-lijn Jurken zijn vaak veiliger omdat die vallen vanuit net onder de borsten. Wanneer je lichaam onder je buik smaller wordt zal dit bij een A-lijn jurk veel minder opvallen.
Dit heeft niets te maken met cis of trans anders dat trans vrouwen minder snel zichtbare heupen hebben.
Of het wel of niet "kan" hangt een beetje af van je taille en heupen. Voor een kokerrok is het echt wel handig om meer richting een zandloperfiguur te hebben want die maakt alles erg smal, net als bijvoorbeeld een legging.
En wat wijder vallende rok is veiliger maar ook die zal vallen vanuit je taille en heupen. A-lijn Jurken zijn vaak veiliger omdat die vallen vanuit net onder de borsten. Wanneer je lichaam onder je buik smaller wordt zal dit bij een A-lijn jurk veel minder opvallen.
Dit heeft niets te maken met cis of trans anders dat trans vrouwen minder snel zichtbare heupen hebben.
-
Stil_Haas_Kikker
Aha, bedankt... ik draag graag leggings, dus ik moet hier toch wel even over nadenken. Wist niet dat er nog verschillende soorten waren. 
-
Vief_Zeester_Woud
Ik ben geen fan van kokerrokken, ze beperken je bewegingsvrijheid, vooral met traplopen.
-
Machtig_Libel_Spreeuw
- Moderator
Om mee te fietsen zijn kokerrokjes ook niet echt een feest.
-
Trots_Spreeuw_Moeras
Ik draag alleen ruimere rokken en dan gaat fietsen prima.