Het zou makkelijker zijn als er bij WC's symbolen zouden staan die simpelweg aangeven wat het doel is, namelijk plassen en/of poepen. Dat is dan ook nog eens genderneutraal.
Bijgevoegd zijn voorbeelden voor de zit-WC en voor de sta-WC.
WC gebruik
-
Klein_Dolfijn_Rivier
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Re: WC gebruik
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Paars_Delta_Konijn
- Voornaamwoorden: Zij
Ik doe allebei, ik was vorigee week in een zaak waar ze 2 toiletten hadden, mannen en vrouwen. De eerste x nam ik de vrouwentoilet de 2de keer de mannen, de vrouwen was nl bezet
Het enige wat ik opmerkte en ook wel om kon lachen ,was een marokkaans gezin waar van de man mij ineens abrupt aankeek, tegen zijn vrouw begon te praten, zij zich omdraaide en mij ook ineens aankeek, het ging over mij dus, en het me lukte gewoon ontspannen terug te kijken en te lachen
Is ook verwarrend he, iemand die beide toiletten gebruikt:)
Het enige wat ik opmerkte en ook wel om kon lachen ,was een marokkaans gezin waar van de man mij ineens abrupt aankeek, tegen zijn vrouw begon te praten, zij zich omdraaide en mij ook ineens aankeek, het ging over mij dus, en het me lukte gewoon ontspannen terug te kijken en te lachen
Is ook verwarrend he, iemand die beide toiletten gebruikt:)
-
Sterk_Kikker_Dijk
gelukkig hoef ik me daar nooit zorgen om te maken . ik ben namelijk incontinent en ik draag luiers
dus toiletbezoek is voor mij nooit en nergens een item
dus toiletbezoek is voor mij nooit en nergens een item
-
Zwierig_Krab_Delta
Ik ga nog altijd naar het heren toilet, ook in rok ben ik inmiddels heel vaardig bij het urinoir. Waarom zou ik dat biologische voordeel afleggen nu ik mij anders kleed? Ja, bij drukte verwens ik mijzelf wel eens dat het vanwege de stress even duurt voordat er wat gebeurt. Het is een stukje trots, maar ik verkies dat ook boven als een indringer gezien worden binnen de veilige omgeving voor vrouwen. Misschien heb ik dan met zo veel recht om daar te komen, ik ben er erg gevoelig voor om zelf als een seksuele indringer gezien te worden, meer dan dat ik mij ongemakkelijk voel op het heren toilet. Tot nu toe heb ik nog steeds een volledig mannelijk lichaam. Ik denk dat dat ook uitmaakt voor mij. Ik denk overigens dat er niet echt een goede optie is buiten een nauwelijks bestaand unisex toilet. Tot die tijd is het een individuele keuze in welk ongemakkelijk gevoel je kiest.
-
Klein_Dolfijn_Rivier
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Is het misschien wel zo dat het voordeel van staand kunnen plassen alleen maar is aangeleerd? Als kind al kreeg ik mee dat het zo makkelijk is om als jongen even een plasje te doen. Daardoor zat het werkelijk in mijn hoofd dat het plassen voor vrouwen lastig is. Staand plassen deed ik daardoor ook, terwijl dat voor mij best wel lastig is. Altijd op moeten letten of de pisstraal wel de goede kant op ging. Staand plassen vond ik sowieso vervelend. Toch deed ik het, omdat ik er namelijk mee gehersenspoeld was dat het nou eenmaal zo ging.Zwierig_Krab_Delta schreef: 27 aug 2026, 22:04 Waarom zou ik dat biologische voordeel afleggen nu ik mij anders kleed?
Toen ik een vrouw leerde kennen die er heel makkelijk over dacht om even een plasje te doen (ook wild) kwam ik er achter dat zittend plassen wél heel makkelijk is. Gewoon broek naar beneden (of jurk of rok een beetje omhoog) en die pis laten lopen. In het geval van wildplassen kan het vaak nog onopvallender ook, want gehurkt laag bij de grond ben ik immers slechter zichtbaar. Dat wachten bij WC-hokjes valt ook wel mee. Tijdens het uitgaan in een club is het juist vaak een sociaal momentje (natuurlijk wel het liefst in een genderneutrale toiletruimte).
-
Groot_Berg_Bruinvis
ik zie er 100% mannelijk uit en ik plas op het heren toilet 99% van de tijd zittend en ik gegruik zelden tot nooit het urinoir.
Thuis plas ik ook zittend, ik zie err het probleem niet in.
Alleen als ik in het bos loop en ik moet dan doe ik het staand.
Thuis plas ik ook zittend, ik zie err het probleem niet in.
Alleen als ik in het bos loop en ik moet dan doe ik het staand.