Wat je zoal meemaakt in contact met anderen...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Paars_Delta_Konijn
Voornaamwoorden: Zij

Re: Wat je zoal meemaakt in contact met anderen...

Bericht door Paars_Delta_Konijn »

Waar het op neer komt is dat je het moet aangaan en gaan doen, iets wat ik afgelopen jaren behoorlijk uit de weg ben gegaan

Maar toch, je transitie gaat gewoon door

Nu bij de motorrijschool heb ik niets gezegd over ' wat ' ik ben, komt wel een keer aan bod, en hoe ik erbij loop kan het beide kanten op

Ik ga sws nie in volle make up nagels gelakt jurkje aan op een motor zitten,nie handig :)

motorkleding, kon ik niet anders dan in de mannenkleding terecht komen, ik heb geen heupen, ben smal, dat zit dan voor geen meter zon vrouwenbroek, jas dan weer wel

En zo zoek je je weg he, mijn doel is dat rijbewijs, dat het er ff minder sexy uitziet, so be it

Daarnaast, mensen lullen gewoon he, ik leste afgelopen x samen met en andere cursist,de rijschool wist me te vertellen dat die jongen homo was en samen een kindje had gekregen via een vriendin

Toen dacht ik,ik hou mijn situatie maar ff voor mezelf, hoeft niemand iets van te weten.gossip

Ik ben dus een meneer tijdens de lessen, , denk ik, en bij het examen kot wel naar voren dat ik dat niet ben, gezien mijn paspoort, suprprise! :)

soms moet je dingen gewoon loslaten en laten gebeuren

Fay
Klein_Dolfijn_Rivier
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Klein_Dolfijn_Rivier »

Inmiddels is het in het dagelijks leven bijna altijd vanzelfsprekend om als mevrouw gezien te worden. Ook in mijn werksituatie. Daar heb ik het er niet eens over gehad dat ik vroeger een jongen was. Wel ben ik er duidelijk over dat ik gendercreatief queer ben. Dat is ook wel te zien aan mijn uiterlijk.
Eigenlijk ben ik er helemaal niet meer mee bezig om er over na te denken hou ik over kom. Het was inderdaad een hoop gedoe in het hoofd om daarover na te denken.

In het - om het maar zo te noemen - gewone dagelijks leven zien ze mij dus vanzelfsprekend als vrouw. Vreemd genoeg wordt ik als ik 's nachts uitga wel eens als jongen gezien. Waarschijnlijk komt dat omdat ik uitga op plaatsen waar aardig wat jongens komen die er nogal androgyn uitzien en ook wel eens vrouwelijke kleding dragen. Als ze mij dan zien met mijn voor het grootste deel kortgeschoren haar, dan is een vergissing snel gemaakt.

Paars_Delta_Konijn schreef: 27 sep 2026, 11:21 Daarnaast, mensen lullen gewoon he, ik leste afgelopen x samen met en andere cursist,de rijschool wist me te vertellen dat die jongen homo was en samen een kindje had gekregen via een vriendin

Toen dacht ik,ik hou mijn situatie maar ff voor mezelf, hoeft niemand iets van te weten.gossip
Wel raar dat dat opeens tegen jou wordt verteld.
Paars_Delta_Konijn
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Paars_Delta_Konijn »

Nouja ,mensen praten over elkaar, helemaal als iets buiten een norm valt, de rijschool zit in een klein dorpje waar zoiets blijkbaar iets aparts is om te vertellen.

iig, hou ik me eben stil mbt mijn suituatie

Sws een vraagstuk he, wanneer leg je jezelf uit, en aan wie, en waarom eigenlijk?

In het begin van mijn transitie legde ik veel uit, daar heb ik nu wat spijt van, ik leg nu niets uit,als dat niet nodig is, men ziet maar.

Het is ergens prettig als men je ziet als het gewenste geslacht, zonee, voelt dat ff als ouch, maar het leven gaat door

Uiteindelijk vind lk het belangrijker dat mijn inner circle eea weet, en me accepteert zoals ik ben, de rest , de buitenwereld, is bijzaak

Nu ga ik nooit uit en vermijd over het algemeen mensen, leef teruggetrokken, minder stress

zon misgendermomentje is ook niet meer dan dat he...

Fay